Renowacja felg aluminiowych – poradnik

aid1376943-728px-Polish-Aluminum-Wheels-Step-3Bullet1

Motoryzacja jest jednym z najpopularniejszych tematów wśród mężczyzn. Chętnie opowiadają o swoich autach, a także wzajemnie je porównują pod względem mocy i pojemności silnika, czasu przyspieszenia do 100 km/h oraz wyglądu zewnętrznego. Ten ostatni można skutecznie odświeżyć i poprawić, nie przepłacając za specjalistyczny tuning. Wykorzystując kilka praktycznych trików już wkrótce sami będziemy mogli pochwalić się atrakcyjnym wizualnie pojazdem.

W jaki sposób możemy szybko i tanio poprawić wygląd samochodu?

Nic tak nie przykuje uwagi, jak kolorowe felgi, które ostatnio możemy coraz częściej spotkać na ulicach. Wystarczy poświęcić kilka godzin oraz zaopatrzyć się w lakiery, taśmy, folie i papier ścierny, aby już następnego dnia pochwalić się podczas jazdy „odpicowanym” autem.

Na początku powinniśmy zdemontować koła wraz z oponami

Ułatwi to całą pracę i pozwoli na jednoczesne lakierowanie wszystkich czterech felg. Oczywiście na ten czas należy założyć zastępcze koła. Naszą następną czynnością będzie ich opłukanie z największych zabrudzeń oraz dokładne wyczyszczenie. Możemy je umyć w domowym zlewozmywaku (najlepiej do tego celu nadają się większe zlewy podblatowe granitowe ponieważ są trwalsze i odporniejsze na uderzenia), za pomocą myjki ciśnieniowej lub zwykłej gąbki. Ważne jednak, aby była ona zmoczona w ciepłej wodzie, najlepiej z dodatkiem odrobiny płynu do naczyń.

Kolejnym krokiem jest szlifowanie za pomocą wodnego papieru ściernego

W ten sposób usuwamy zarówno drobne ryski na powierzchni, jak i głębsze nierówności. Wykonujemy tę czynność do momentu uzyskania zupełnie równej, jednolitej powierzchni, gotowej do lakierowania.

Malowanie

Przygotowując felgi do malowania, kładziemy opony na folii lub starych gazetach, aby nie zabrudzić lakierem podłogi. Dodatkowo używamy dobrze przylegającej taśmy malarskiej, którą owijamy wokół całej felgi. Nie chcemy przecież zmieniać koloru opony.

Wreszcie możemy przystąpić do lakierowania

Ważne jest to, aby użyć sprayu sprawdzonej marki. Warto wydać kilka złotych więcej, żeby uzyskać w pełni zadowalający efekt. Po odtłuszczeniu powierzchni felgi, krótkimi i pewnymi ruchami nakładamy pierwsze 2-3 warstwy lakieru podkładowego. Nie mogą być one za grube ze względu na tworzenie się zacieków. Z kolei zbyt cienkie wywołają chropowatość. Wówczas konieczne będzie ponowne użycie papieru ściernego, tym razem o zwiększonej gradacji.

Gdy podkład jest już wysuszony, w identyczny sposób nakładamy ostatnią warstwę. Używamy do tego kolorowego lakieru. Na opakowaniu powinna znajdować się informacja na temat czasu jego schnięcia. Po zakończeniu prac ostrożnie ściągamy taśmę, mogąc podziwiać odświeżone felgi naszego samochodu.

Z jakimi wydatkami musimy się liczyć?

Wszystkie niezbędne produkty znajdziemy w marketach budowlanych i sklepach z farbami. Często możemy tam wyłapać różne promocje, dzięki czemu powinniśmy zamknąć się w przedziale 80-100 zł.

Zbliżoną kwotę zapłacimy za wylakierowanie zaledwie jednej felgi w profesjonalnym warsztacie. Firmy ustalają cennik na podstawie ich szerokości. Wypolerowanie i przemalowanie czterech felg aluminiowych 18’’ może wynosić nawet 400 zł. Być może końcowy efekt byłby lepszy, lecz stawka jest zdecydowanie zawyżona. Podobną, ale znacznie tańszą pracę możemy wykonać sami w domowym zaciszu, wykorzystując do tego poradniki, a nawet gotowe materiały wideo dostępne w Internecie.

Pozostaje tylko chwytać lakier w dłoń i zmieniać wygląd felg!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *