Auta z salonu – czemu są takie drogie?

Mimo że w ostatnich latach corocznie wzrasta sprzedaż nowych samochodów, to wciąż wielu nabywców odnowi wrażenie, że ceny są zbyt wysokie. Kwestią sporną nie są ani polityka fiskalna, ani zbyt niskie zarobki (w porównaniu do krajów będących od dekad w strukturach unijnych). Przyczyną tegoż zdaje się być zbyt wysoka marża nakładana na oferowane w autoryzowanych salonach pojazdy. Marża, która w zależności od polityki producenta, może sięgać nie tylko kilku, ale też kilkunastu procent (co ma miejsce w przypadku niektórych modeli premium i luksusowych).

Duży wybór

Jednym z czynników wysokich cen nowych samochodów jest różnorodność. Przygotowanie szerokiej gamy silnikowej, wyposażeniowej czy nawet kolorystycznej jest dla właścicieli salonów dużym wydatkiem. Dziś, kiedy wiele aut produkowanych jest pod konkretnego klienta, każde odejście od unifikacji oznacza wyższą cenę bazową i wyższe koszty ponoszone przez sprzedawcę.

Koszty utrzymania salonu

Budowa salonu samochodowego to ogromna inwestycja, której opłacalność można ocenić dopiero po latach. Koszty to nie tylko grunty, materiały budowlane i praca robotników, ale także przygotowanie salonu samochodowego do standardów danej marki. Stąd między innymi wciąż tak mało jest miejsc, gdzie oferowane są pojazdy kilku producentów.

Po otwarciu salonu właściciel ponosi też koszty związane z utrzymaniem kadr czy dostarczaniem klientom samochodów na jazdy próbne. Rozwiązaniem pozwalającym na szybszy zwrot inwestycji jest otwarcie Autoryzowanej Stacji Obsługi tuż przy salonie, jednak nie zawsze są ku temu możliwości.

Czy można taniej?

Niekiedy do publicznej wiadomości docierają informacje z krajów, gdzie jakiś model auta można kupić dużo taniej niż wynosi cena katalogowa. Najczęściej jest tak w przypadku dużych sieci handlowych, które zdecydowały się na zamówienie niemal jednakowej partii pojazdów, oferowanych z jednym rodzajem silnika i tylko w kilku podstawowych kolorach. Praktyka znana z Francji czy Niemiec jednak w Polsce się nie przyjęła.

Gdzie więc można kupić taniej nowe auto, jeśli pomysł z hipermarketami nie do końca został zaakceptowany przez rynek? Rozwiązaniem, które pozwala na oszczędności sięgające kilkunastu procent, są brokerzy samochodowi. Takie firmy, jak https://www.select-automotive.pl, bądź zamawiają duże partie samochodów prosto od producentów, bądź wyszukują pojedyncze przecenione egzemplarze w salonach rozsianych po Starym Kontynencie. Model nieobrany przez klienta, z wybranym przez niego wyposażeniem, to łakomy kąsek, szczególnie że sporo tańszy niż to same auto z polskiego salonu. Zniżki obejmują też auta demonstracyjne.

Atrakcyjne ceny pojazdów oferowanych przez firmy brokerskie wynikają z minimalizacji kosztów (brak własnych salonów) oraz efektu skali.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *