Slogan reklamowy to krótkie, maksymalnie kilkuwyrazowe hasło, które w oczywisty sposób ma przyciągnąć klientów. Jego wybór jest równie ważny jak stworzenie samej nazwy. Szczególnie w przypadku firm motoryzacyjnych, które cierpią na ogromną konkurencję, dobry chwyt reklamowy może zadecydować o losie i przyszłości przedsiębiorstwa. Nie warto szczędzić czasu i środków na dobrze brzmiący slogan.
Powiązanie z nazwą
Dobry slogan reklamowy jest niejako uzupełnieniem i dopełnieniem nazwy firmy. Powinien w naturalny sposób kontynuować myśl zawartą w marce przedsiębiorstwa. W przypadku branży motoryzacyjnej, wybór odpowiedniego przekazu jest w miarę prosty. Warto wybrać tematykę związaną z oferowanymi usługami lub sprzedawanymi produktami. Zastanowić się należy nad zaletami i atutami, które zostały wypracowane, a tymi można pochwalić się właśnie w haśle reklamowym. Z góry można powiedzieć, że niskie ceny i dokładność wykonanych prac są stosowane w marketingu praktycznie każdej firmy. Wymyślmy zatem coś innego, z czego może słynąć przedsiębiorstwo. Najmniej awaryjne samochody, najrzadziej psujące się części a może gratisowy przegląd samochodu w przypadku zgłoszenia do naprawy? Pomysłów jest całe mnóstwo.
Warto zapytać osoby z zewnątrz, czego oczekiwałyby po wymarzonym sklepie z częściami lub warsztacie samochodowym. Bądźmy jednak świadomi, że posiadanie takiego sloganu reklamowego zobowiązuje. Koniecznie trzeba przestrzegać tego, co zostało w nim napisane. Inaczej można pożegnać się z wiarygodnością, rzetelnością i znaczną ilością klientów.
Proste i łatwe do zapamiętania
Atrakcyjny slogan reklamowy powinien posiadać dwie, na pierwszy rzut oka, kompletnie wykluczające się cechy. W pierwszej kolejności być prosty w odbiorze i zrozumieniu przez przeciętnego klienta, a także łatwy do zapamiętania. Im szybciej wpadnie w ucho i będzie powtarzany z ust do ust – tym lepiej. Z drugiej strony, powinien być kompletny i stanowić bardzo zminimalizowaną wersję całego opisu prowadzonego przez nas biznesu. Połączenie tych dwóch cech jest bardzo trudne i wymaga nie lada doświadczenia. Nie inaczej jest w branży motoryzacyjnej.
Zastanówmy się, co jest wyjątkowego w naszej działalności. Może kompleksowość, a może długie lata doświadczenia na rynku? Może właściciel jest kimś niesamowicie znanym w pewnym środowisku branżowym? Rozwiązań jest całe mnóstwo. Trzeba się jednak wystrzegać słów trudnych i niezrozumiałych. Dobre hasło reklamowe powinno być wręcz banalne w swojej prostocie.
Gra słów
Bardzo pozytywnie odbierane są wszystkie slogany, które składają się z inteligentnej gry słów. Mówiąc o polskich przedsiębiorstwach, konieczne jest użycie polskich zwrotów. Nie używajmy niezrozumiałych tłumaczeń z innych języków i w ogóle wystrzegajmy się obcych wyrazów. Nie należy się również przejmować brakiem możliwości wiernego przetłumaczenia na inny język, najczęściej angielski. Jeśli firma rozwinie się na tyle, że będzie konieczne założenie siedziby w innym państwie, będzie można zmienić lub stworzyć inny slogan.
Wszelkie hasła reklamowe warto tworzyć za pomocą skojarzeń. Samochód – droga – prostota – cel. Tworząc kilka takich map myśli, dotyczących zarówno samej branży, jak i naszej konkretnej firmy, można wpaść na bardzo dobry pomysł. Po takim procesie powinniśmy otrzymać przynajmniej kilka różnych sloganów. Jak wybrać ten najlepszy? Wystarczy spytać przyjaciół i znajomych albo przeprowadzić niezobowiązującą ankietę wśród przyszłych klientów. Dokonując odpowiednich wyborów, dodatkowo dadzą nam znać, co tak naprawdę najbardziej cenią w danej branży i jaka powinna być idealna firma motoryzacyjna. Możliwe, że to właśnie dzięki przyszłym odbiorcom zostanie stworzone najlepsze hasło.
Bądźmy otwarci na innych. Nazwa przedsiębiorstwa w równej mierze jest przeznaczona dla klientów, jak i samego właściciela. Slogan reklamowy powinien być wymyślany tylko i wyłącznie z myślą o przyszłych kontrahentach. To ten element, który ma sprawić, że ci zaczną napływać i chcieć z nami współpracować, warto więc dać im to, czego