Można się dzisiaj spotkać z naprawdę różnymi typami hatchbacków, ale Civic zdecydowanie należy do jednych z ulubionych. Zdaniem wielu najnowsza wersja jest zdecydowanie lepsza od poprzedników, choć trzeba przyznać iż wciąż są obszary, których można nie lubić.
Czego można oczekiwać od tego samochodu?
Pod maską znajduje się turbodoładowany 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra, który wytwarza 180 koni mechanicznych sprzężonych z bezstopniową przekładnią i napędem na przednie koła. Moc jest odpowiednia, ale dla niektórych zbyt nudna i nie spełniająca oczekiwań. Nawet w trybie sportowym lub ręcznym nie można uzyskać tego samego skoku, jakiego można oczekiwać od zwykłej skrzyni biegów. Czasem to po prostu psuje zabawę – stąd nie wszyscy są w pełni usatysfakcjonowani tym wyborem.
Design
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny – owszem jest uderzający i agresywny. Z przodu jest to całkiem normalny zderzak, ale z tyłu jest ta pochyła linia dachu i podwójny wydech wystający tak ze środka zderzaka, iż naprawdę robi to wrażenie. Uwagę fanów zwróci na pewno jedna z wersji – wyposażona w czarne aluminiowe koła i reflektory LED. Opcja LED sprawia, że przód wygląda groźnie, ponieważ obudowa tak różni się od tradycyjnych reflektorów.
Zaglądając do środka, można zobaczyć kompaktową deskę rozdzielczą i interesującą tablicę wskaźników przed kierowcą. Sama kierownica jest natomiast niewielka i idealnie nadaje się do kontrolowania samochodu na krętych drogach. Wskaźniki prezentują się lekko poruszając się w dół wraz ze zmianą ilości, czym zdecydowanie się różną od tych konwencjonalnych.
Centralny wskaźnik to głównie wyświetlacz LCD i wygląda naprawdę świetnie. Znajdziemy tam też 7-calowy ekran dotykowy, który kontroluje wszystkie informacje i klimat. Nie ma jednak kontroli prędkości wentylatora, co bywa naprawdę frustrujące. Trzeba wybrać przycisk klimatu, a następnie dopiero samą prędkość.
Dużym plusem natomiast jest konsola środkowa i jej podwójna głębokość. Możesz przesuwać uchwyty na kubki, aby w razie potrzeby włożyć tam duże butelki z wodą. Coś dla osób, które uwielbiają wszechstronne przechowywanie – hatchback Civic ma to wszystko!
Tylne siedzenia są całkiem wygodne dla dorosłego, można tam też z łatwością pomieścić foteliki samochodowe. Bagażnik też jest dość duży, dlatego śmiało może pasować do transportu przedmiotów o różnych rozmiarach i wysokościach.
Na drodze wielkim plusem jest to, że Civic naprawdę nabiera charakteru i sprawia, że jazda staje się czystą przyjemnością. Jego równowaga i postawa na zakrętach jest godna zauważenia – dla wielu kierowców plasuje się w tej kwestii zaraz po BMW i Audi, wraz ze swoją doskonałą zwrotnością układu kierowniczego. Czujesz się pewnie w każdym momencie i przy każdym zakręcie!
Poza tym Civic jest precyzyjny i łatwy w manewrowaniu. Można nim śmiało wybrać się zarówno na autostradę jak i na wiejską drogę. Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na portal hothatche.pl – to miejsce, dla tych którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę o motoryzacji!