Czasopisma, internet, telewizja – w jaki sposób Ty zareklamujesz swój biznes samochodowy?

digital-media-automotive-marketing

Każdy rodzaj biznesu musi być reklamowany w odpowiedni, czyli dopasowany do danej działalności, sposób. Na początku trzeba się zastanowić nad tym, jaki charakter ma konkretny biznes i dla jakich osób jest on przeznaczony. W jaki zatem sposób promować warsztat czy salon samochodowy?

Działania tradycyjne nadal sprawdzone

Wiele osób jeszcze dzisiaj skupia się na działaniach tradycyjnych. Można do nich zaliczyć przykładowo rozdawanie ulotek czy rozwieszanie plakatów, informujących o jakimś wydarzeniu. Do takich reklam na pewno zalicza się także promocja za pomocą przekazów zawartych w czasopismach. Czy są to działania odpowiednie dla biznesu samochodowego?

Można zaryzykować stwierdzenie, że promowanie za pomocą tradycyjnych nośników w wielu przypadkach nadal będzie się sprawdzało. Mimo tego, że człowiek ma obecnie o wiele więcej niż dawniej możliwości reklamowania się, nadal tradycyjne środki okazują się działać. Wiele grup docelowych dociera do konkretnej firmy dzięki ulotkom albo krótkim ogłoszeniom zamieszczonym w prasie. Trzeba tylko zorientować się czy właśnie na danej grupie, korzystając z prasy motoryzacyjnej, przedsiębiorstwu zależy. Można to zbadać na własną rękę albo zatrudnić specjalną firmę.

Internet to silna broń

Inne narzędzia mogą być stosowane w Internecie. Właściwie ciężko dzisiaj wyobrazić sobie dobrze prosperujące przedsiębiorstwo, które nie posiada własnej strony internetowej i nie prowadzi szeroko pojętej promocji w sieci. Na pewno żaden właściciel biznesu samochodowego nie może zapomnieć o działaniach prowadzonych w przestrzeni wirtualnej. Są one obecnie koniecznością.

Co zatem należy robić w Internecie? Na pewno warto dbać o wygląd oraz treści zawarte na firmowej stronie internetowej, a także na stronach biznesu na portalach społecznościowych. Co więcej, dobrze kiedy są one uaktualniane i uzupełniane. Wówczas klienci chętniej zaglądają na stronę w poszukiwaniu interesujących ich wiadomości. Biznes samochodowy może na przykład zamieszczać informacje na temat mechaniki aut, tuningu, nowych modeli dostępnych na rynku i tak dalej. Oczywiście, tak jak już wspominano wcześniej, muszą być one jak najlepiej dostosowane do upodobań grupy docelowej. Dobrze też, kiedy te treści są angażujące i koniecznie wysokiej jakości.

Poza zwiększonym zainteresowaniem z tytułu zamieszczania ciekawych informacji, firma może wówczas liczyć na to, że będzie zajmować wyższą pozycję w wyszukiwarkach. One bowiem doceniają wartościowe strony, na których jest duży ruch i duża liczba, uaktualnianych na bieżąco wartościowych treści.

Poza tym w Internecie można także inwestować w reklamę na różnych portalach w postaci banerów albo też w reklamę w wyszukiwarce za pomocą narzędzia Google Adwords. Możliwości jest bardzo dużo. Trzeba je tylko dobrać w zależności o efektu, jaki chce się osiągnąć.

Telewizja i radio od czasu do czasu

Telewizor do 2000 zł na parkfm.com.plNie można także zapomnieć o reklamie w radio czy telewizji. Jest ona jednak zazwyczaj droga, więc warto sobie o niej przypomnieć jedynie w wyjątkowych przypadkach, kiedy przedsiębiorcy szczególnie zależy na wypromowaniu jakiejś akcji, produktu czy usługi w konkretnym czasie. Wtedy warto zapłacić i dokładnie przemyśleć czas emisji reklamy, bowiem ma on ogromne znaczenie. Zadecyduje o tym, czy dana grupa docelowa usłyszy lub zobaczy reklamę.

Profesjonalne usługi pozycjonowania

Bartłomiej Pabisiński SCYLA
30-504 Kraków, ul. Kalwaryjska 69 lok. 9
NIP: 738-214-64-32
Telefon: +48 534 155 955
Skype: Scylaseo
Gadu-Gadu: 54713402
E-mail: biuro@scyla.pl
WWW: http://scyla.pl

2 komentarze “Czasopisma, internet, telewizja – w jaki sposób Ty zareklamujesz swój biznes samochodowy?”

Odpowiedz na „DarekAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *