Rozwój technologi spowodował ogromny wybór na rynku przeróżnych urządzeń elektronicznych do prezentowania treści. Jednymi z najpopularniejszych rozwiązań są zdecydowanie ekrany LED i ściany bezszwowe. Czym różnią się poszczególne rozwiązania i jakie są ich wady i zalety?
Ekrany LED
Ekrany LED są świetną opcją do komfortowego prezentowania treści. Posiadają budowę modułową co pozwala na osiągnięcie dowolnych rozmiarów i rozdzielczości – możliwości są tutaj praktycznie nieograniczone! Ekrany LED charakteryzują się również bezkonkurencyjną jasnością. Sprzęt odpowiedniej jakości nadaje również do prezentowania treści w nasłonecznionych pomieszczeniach. Takie rozwiązania posiadają bardzo żywe kolory i ogromny kontrast. Dodatkowo nie odbijają światła, przez co możliwości zastosowania znacznie wzrastają! Poza tym rozdzielczość rośnie wraz z zwiększaniem powierzchni ekranu – gwarantuje to niezapomniane wrażenia odbiorcom!
Ekrany bezszwowe
Ekrany bezszwowe również budowane są na sposób modułowy. Jednak w tym przypadku, pomiędzy kolejnymi monitorami – powstaje widoczna ramka. W coraz to nowszych modelach ramka ta ograniczana jest do minimum – jednak wciąż jak najbardziej jest widoczna. Z tego względu ekran bezszwowy niekoniecznie nadaje się do prezentowania treści. Ramka może wypaść akurat w miejscu szwa, dlatego kluczowy komunikat może niekoniecznie dojść do odbiorców.
Poza tym ekrany bezszwowe odbijają światło. Z tego względu mogą nie nadawać się do nasłonecznionych pomieszczeń. Dotyczy to również przypadku, w którym stosowane jest sztuczne światło – eventowe. Takie rozwiązanie bardziej nadaje się do zamkniętych, ciemniejszych pomieszczeń. Wówczas prezentowane treści będą najbardziej widoczne, a uzyskany efekt niezwykle satysfakcjonujący. Ekran bezszwowy jednak charakteryzuje się dużą rozdzielczością bez względu na liczbę użytych paneli. Każdy panel charakteryzuje się tą samą rozdzielczością.
Jakie rozwiązanie wybrać?
Obydwa rozwiązania jak najbardziej mają swoje plusy i minusy. To co będzie odpowiednim rozwiązaniem dla Ciebie zależy od konkretnych okoliczności i charakteru imprezy czy prezentowanych treści. Musisz wziąć pod uwagę takie aspekty jak miejsce prezentowanych treści, rodzaj oświetlenia, liczbę uczestników czy po prostu – odległość telebimu od uczestników imprezy. Jeżeli używasz telebimów do celów reklamy biznesu czy usług – wszystko to ma ogromne znacznie dla efektywności Twojej reklamy. Warto wybierać mądrze, dlatego jeżeli nie znam się na tym to koniecznie poproś o radę eksperta.
Warto rozbudować ten artykuł o ekrany diodowe.