Dlaczego uzdatnianie wody w branży motoryzacyjnej ma znaczenie?

car painting Dubai

Oszczędność wody staje się coraz ważniejszą kwestią w produkcji samochodów. W związku z aktualną liczną światowej ludności i jej potrzebami zwiększono aż sześciokrotnie wykorzystanie odnawialnych zasobów wodnych. Szacuje się, że w ciągu najbliższych 50 lat liczba ludności świata wzrośnie o kolejne 40-50%. Wzrost zapotrzebowania na wodę jest więc widoczny jak na dłoni.

Kryzys związany z wodą jest obecny, ale kryzys ten nie polega na tym, że mamy za mało wody, aby zaspokoić nasze potrzeby. Jest to raczej kryzys zarządzania i środowiska – dlatego poprzez mądre uzdatnianie wody w branży motoryzacyjnej, ale i nie tylko można coś zdziałać. Według Światowej Rady ds. Wód, 1,1 miliarda ludzi żyje bez czystej wody pitnej, a 2,6 miliarda osób nie ma odpowiednich warunków sanitarnych. Kraje rozwinięte stanowią większość zużycia wody. W regionach mieszkalnych, na przykład w Ameryce Północnej i Japonii, dziennie zużywa około 350 litrów wody (!), podczas gdy Europa wynosi 200 litrów.

Na całym świecie rolnictwo w dalszym ciągu obejmuje większość zużycia wody, około 70%, podczas gdy przemysł zajmuje 20%. Jednak liczba ta jest zmienna i na wzrost w przypadku krajów uprzemysłowionych, w których przemysł stanowi ponad połowę zużycia wody.

Zużycie wody w przemyśle motoryzacyjnym

Globalny przemysł motoryzacyjny jest głównym odbiorcą wody dla różnych procesów produkcyjnych. Według niektórych szacunków, produkując samochód zużywa się ponad 39 000 galonów wody i ta produkcja jest zawarta w różnych szacunkach.

Duże zużycie wody w przemyśle motoryzacyjnym obejmuje powlekanie powierzchni, kabiny natryskowe, mycie, płukanie, węże, chłodzenie, systemy klimatyzacji i kotły. Segment produkcji elementów posiada własną listę procesów wymagających dużej ilości wody. Oprócz wykorzystania wody w tych procesach, chodzi o ścieki, które muszą być poddawane obróbce na najwyższym poziomie w celu spełnienia wymogów ochrony środowiska. Jeśli wdrożyć w to bardziej aktywnie uzdatnianie wody można było cześć wody „ocalić” do powtórnego wykorzystania.

Prawdziwy koszt korzystania z wody jest często niezrozumiany w przemyśle, co skutkuje złym wyborem sposobu zarządzania wodą. Powszechna postawa jest taka, że woda jest tania, co prowadzi do liberalnego wykorzystania wody. Jednak w rzeczywistości koszt użycia wody w różnych procesach może być droższy niż początkowo jest to postrzegane. Zużycie wody w przemyśle motoryzacyjnym wzrosło głównie ze względu na wzrost produkcji. Inne mniej pozytywne czynniki doprowadziły do wzrostu zużycia wody, przykład dotyczy zbiornika wody dostarczającego system tryskaczowy, co powoduje, że duży zbiornik jest odprowadzany jako środek awaryjny.

Jednak ulepszenia w procesach lakierniczych, które stanowią większość zużycia wody w przemyśle motoryzacyjnym, a także tworzenie systemów pętli zamkniętych, znacznie zmniejszyły ilość wody stosowanej w samochodzie. Spośród różnych procesów produkcji samochodów, które wykorzystują wodę, metalowe wykończenia wpływają na duże zużycie wody, ale największe zużycie wody należy do lakierowania i malowania. W tych zakresach wypadałoby przede wszystkim wprowadzić uzdatnianie wody.

Materiały na temat uzdatniania wody w przemyśle motoryzacyjnym dostarczył nam portal http://www.klarsan.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *