Elektryczne silniki – czym się różni typ bezszczotkowy od szczotkowego?

Kiedy mówimy o silnikach, nasz umysł maluje obraz silnika prądu stałego, który działa na bardzo prostej zasadzie. Ale czy wiedziałeś, że istnieją dwa rodzaje silników prądu stałego, które są szczotkowanymi i bezszczotkowymi silnikami prądu stałego.

Możesz zapytać: „Jaka jest różnica między szczotkowymi i bezszczotkowymi silnikami prądu stałego?” Istnieje wiele różnic między bezszczotkowymi i szczotkowanymi silnikami prądu stałego. W tym:

• struktura,
• zasada działania,
• metoda sterowania,
• żywotność,
• inne.

Ale znacząca różnica między tymi dwoma silnikami polega na użyciu szczotek. Szczotkowane silniki elektryczne prądu stałego wykorzystują szczotki do dostarczania energii elektrycznej, podczas gdy silniki bezszczotkowe tego nie robią. W tym artykule zwrócimy większą uwagę na różnice między szczotkowymi i bezszczotkowymi silnikami prądu stałego.

Szczotkowany silnik prądu stałego

Już od 100 lat używamy szczotkowych silników prądu stałego w zastosowaniach komercyjnych i przemysłowych. Możesz zmienić prędkość silników szczotkowych, zmieniając napięcie lub siłę pola magnetycznego. Łatwość sterowania sprawia, że szczotkowe silniki prądu stałego są bardzo przydatne w wielu zastosowaniach.

Bezszczotkowy silnik prądu stałego

Bezszczotkowe silniki prądu stałego są również nazywane silnikami ECM lub EC (silniki komutowane elektronicznie). Do obracania wirnika w silnikach bezszczotkowych używamy magnesów trwałych oraz sterowanych elektromagnesów.

Jaka jest różnica między szczotkowymi i bezszczotkowymi silnikami prądu stałego?

Oto niektóre z podstawowych różnic między szczotkowymi i bezszczotkowymi silnikami prądu stałego. Konstrukcja szczotkowych silników prądu stałego i bezszczotkowych silników prądu stałego jest różna. Główną różnicą jest użycie komutatora mechanicznego zamiast przełącznika elektrycznego. Dlatego w silniku szczotkowym wirnik i pole magnetyczne stojana obracają się z tą samą częstotliwością.

Szczotkowany silnik prądu stałego składa się ze szczotek, magnesów, uzwojenia twornika i fizycznego komutatora. Komutator odwraca prąd i wytwarza moment obrotowy w jednym kierunku. Szczotkowany silnik prądu stałego ma dwa główne elementy:

• Stojan (zawierający magnesy i szczotki)
• Wirnik (uzwojenie twornika i komutator)

Bezszczotkowe silniki prądu stałego są również nazywane silnikami synchronicznymi prądu stałego. Nie mają szczotek ani komutatora. W bezszczotkowym silniku prądu stałego wirnik ma magnesy, a stojan ma uzwojenia twornika. Elektroniczny serwomechanizm zastępuje komutatory. Szczotkowane silniki prądu stałego wykorzystują magnesy trwałe wewnątrz ich zewnętrznego korpusu. Magnesy te są nieruchome i nazywane są stojanem. Wewnątrz wykorzystuje obracającą się zworę. Zwora zawiera elektromagnes zwany wirnikiem. Wirnik w szczotkowanych silnikach prądu stałego obraca się o 180°, gdy prąd przepływa do twornika. Jeśli chcesz przenieść prąd poza 180 °, bieguny elektromagnesu muszą się odwrócić.

W związku z tym szczotki stykają się ze stojanem, który odwraca pole magnetyczne. Umożliwia transfer energii elektrycznej ze źródła zasilania do silnika i umożliwia obrót wirnika o 360°. Obracanie się silnika powoduje naturalne tarcie. Osłabia szczotki i marnuje energię w silniku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *