Ludzie uwielbiają swoje samochody, a jeśli Twoja firma dobrze radzi sobie z utrzymywaniem ich ulubionych zabawek – lub pomaga im znaleźć nową – też cię pokochają. W przypadku wielu warsztatów samochodowych, sklepów z częściami samochodowymi i salonów samochodowych wyzwaniem jest pozostawanie w kontakcie z klientami między wizytami. Na szczęście wystarczy trochę wysiłku twórczego, aby upewnić się, że Twoja firma będzie pierwszą, która myśli o biznesie, gdy pojawia się potrzeba związana z samochodami – bez niszczenia budżetu. Oto kilka pomysłów na dobry początek.
1. Utwórz program poleceń
Potencjalni klienci polegają na zaufaniu do swoich produktów lub usług związanych z samochodami. A jaki jest lepszy sposób na budowanie zaufania niż polecanie przez zadowolonego klienta?
Za każdym razem, gdy przeprowadzasz transakcję, daj klientowi kartę polecającą, aby przekazać ją znajomemu, współpracownikowi lub krewnemu. Pamiętaj, aby oferować zachęty zarówno dla polecenia, jak i klienta. Na przykład warsztat może zaoferować bezpłatną wymianę oleju za polecenia i 20 procent zniżki na następną usługę dla poleconych klientów.
2. Wydarzenia biznesowe
Wydarzenia na żywo to wspaniała okazja, aby pokazać swoją markę w duchu zabawy i zaangażowania społeczności. Poszukaj lokalnych wydarzeń, w których możesz być obecny i przyczyn, w które możesz się w nie zaangażować np.:
-
Zaoferuj innym lokalnym firmom wyzwanie w postaci darowizny podczas corocznej kampanii
-
Zaangażuj się w lokalne szkoły średnie i organizacje krajowe oferujące kampanie
-
Zorganizuj stoisko „Zapytaj eksperta” na festiwalu w okolicy. Zaproś uczestników, aby zostawili ci ich najtrudniejsze pytania związane z samochodem, i pamiętaj, aby dać im przedmiot promocyjny – sporo ciekawych oferuje businessgift.
-
Organizuj własne imprezy – takie jak klasyczne pokazy samochodów lub poradnie serwisowe dla majsterkowiczów – w salonie, sklepie lub garażu.
W przypadku każdego wydarzenia na żywo pamiętaj, że promocja jest kluczem, więc wypowiedz to wcześnie i często, aby zapewnić dobrą frekwencję. Następnie okaż swoje uznanie uczestnikom z upominkiem, takim jak automatyczne narzędzie bezpieczeństwa lub automatyczna osłona przeciwsłoneczna z Twoim imieniem i logo.
3. Zbuduj brand w mediach społecznościowych
Budowanie silnej obecności na Facebooku, Twitterze, Instagramie i innych portalach społecznościowych jest kolejnym tanim rozwiązaniem dla małych firm związanych z motoryzacją. Pamiętaj, że w mediach społecznościowych kluczem jest zaangażowanie, a nie promocja. Pomyśl o sposobach informowania, edukowania, rozrywki i inspirowania odbiorców; oto kilka pomysłów na dobry początek:
-
Opublikuj prostą „wskazówkę dotyczącą pielęgnacji samochodu w ciągu dnia”
-
Udostępniaj krótkie filmy, na których prezentujesz takie tematy, jak proste czynności konserwacyjne i przygotowania do jazdy zimą
-
Zamieść zdjęcie dumnych nowych właścicieli samochodów. Który kierowca nie lubi szansy na dodanie zdjęcia swojego nowego samochodu na Facebooku!
4. Ponownie zaangażuj klientów
Badania wykazały, że przyciągnięcie nowego klienta kosztuje pięć razy więcej niż utrzymanie dotychczasowego klienta. Spójrz na listę klientów i znajdź tych, których od jakiegoś czasu nie widziałeś, a następnie poszukaj sposobów na ich ponowne zaangażowanie.