DEUTZ AG jest jednym z wiodących w świecie producentów innowacyjnych systemów napędowych. Główne kompetencje firmy to rozwój, produkcja, dystrybucja i serwis silników wysokoprężnych do zastosowań profesjonalnych. W ofercie znajduje się szerokie spektrum produktów, które są wykorzystywane w sprzęcie budowlanym, maszynach rolniczych, sprzęcie do transportu materiałów i innych zastosowaniach.
Historia firmy
Firma została założona w 1864 r. jako N.A. Otto & Cie. w Kolonii w Niemczech. Jest obecnie najstarszą na świecie firmą produkującą silniki. Z małego warsztatu z garstką pracowników rozwinęło się przedsiębiorstwo z silnymi partnerami i globalną pozycją w technologii silników. Dzisiaj DEUTZ zatrudnia 4900 osób i jest reprezentowane w 130 krajach na każdym kontynencie. W Polsce autoryzowanym serwisem DEUTZ jest https://www.bthfast.pl/. 150 lat temu Otto i Langen położyli kamień węgielny pod światową motoryzację i swobodę poruszania się, bez której nowoczesny styl życia byłby niemożliwy. Oto przegląd ważnych wydarzeń z historii DEUTZ AG
1864 – założenie firmy
31 marca panowie Otto i Langen założyli firmę „N.A. Otto & Cie” i uruchamiają „pierwszą fabrykę silników na świecie” – początek dzisiejszej firmy DEUTZ AG. W ich warsztacie w Servasgasse w Kolonii rozpoczyna się historia niezrównanego przedsiębiorstwa. Zmiana nazwy firmy na „Gasmotoren-Fabrik Deutz AG” nastąpiła w roku 1872. Na początku swojej działalności przedsiębiorstwo zatrudniało jako dyrektora technicznego Gottlieba Daimlera – inżyniera, konstruktora i przemysłowca. Głównym konstruktorem silników był natomiast Wilhelm Maybach. Zapisał się on na kartach historii jako jeden z pionierów motoryzacji, a z wykształcenia był… ślusarzem. Jednak zarówno Daimler, jak i Maybach opuścili firmę w 1882 roku i poszli swoją własną drogą.
1876 – silnik czterosuwowy
Kiedy Nicolaus August Otto udoskonala swój czterosuwowy silnik w 1876 roku, niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak ważny będzie jego wynalazek do dziś. Prawie wszystkie silniki spalinowe, niezależnie od stosowanego paliwa, działają zgodnie z zasadą Otto. W 1892 roku powstaje pierwsza na świecie lokomotywa górnicza.
1926 – inżynieria rolnicza
Od 1926 roku DEUTZ AG rozpoczyna masową produkcję pierwszego ciągnika z silnikiem Diesla, który wreszcie może zastąpić konie. MTH 222 ma konstrukcję ramową i posiada dwubiegową skrzynię biegów, napęd łańcuchowy i chłodzenie waporyzacyjne. Niestety, w czasie II wojny światowej znaczna część fabryk przedsiębiorstwa zostaje zniszczona. Dlatego druga połowa lat 40 i lata 50 to czas intensywnych działań mających odbudować firmę. Po odzyskaniu swojej silnej pozycji, Deutz AG wraca w latach 90 XX wieku do skoncentrowania się na najważniejszym sektorze swojej działalności, czyli silnikach.
2000 – nowe możliwości
Powstaje spółka joint venture Weichai-Deutz Diesel Engine Co. Ltd. Jej celem jest produkcja licencyjna silnika serii 226 B – głównie na rynek chiński.
Deutz AG dziś – bezkonkurencyjna wszechstronność
Akcje Deutz AG wchodzą w skład SDAX – niemieckiego indeksu giełdowego obejmującego 70 małych i średnich spółek. Obecnie firma skupia się na nowoczesnych technologiach i pozostaje gigantem na światowym rynku.