Rozważając zakup nowego samochodu niemal odruchowo kierujemy nasze myśli ku autoryzowanym salonom interesujących nas marek. Jest to zwyczaj głęboko w nas zakorzeniony, praktykowany przez przytłaczającą większość, bardzo często więc nawet nie myślimy o tym, czy istnieje korzystniejsza finansowo alternatywa. Tymczasem okazuje się, że o oszczędność w tym wypadku jest niezwykle prosto.
Czy wizyta w salonie rzeczywiście jest darmowa?
W powszechnym i uproszczonym wyobrażeniu cena pojazdu kupowanego w salonie wiąże się niemal wyłącznie z kosztami jego produkcji oraz ewentualnego transportu. Wszelkie udogodnienia serwowane w salonach, możliwość przetestowania auta czy liczne gadżety traktujemy wyłącznie jako wabik, miły dodatek, za który nie musimy płacić. Czy aby jednak na pewno? Każda wizyta u autoryzowanego sprzedawcy ma bardzo podobny przebieg – po przejściu przez dużą halę z ekspozycją najnowszych, dostępnych modeli, wita nas miła recepcjonistka, która natychmiastowo prowadzi do wolnego sprzedawcy. Ten, zapoznawszy się z naszymi oczekiwaniami, najpierw chętnie nas oprowadzi po całym pomieszczeniu prezentując dostępne modele, wyposaży w niezbędne prospekty, a następnie zaproponuje jazdę próbną wybranym modelem. Nietrudno wyobrazić sobie, że cały proces może trwać naprawdę długo, zwłaszcza przy wymagającym kliencie. Na końcu zostajemy oczywiście obdarowani licznymi firmowymi upominkami. Szczęśliwi i usatysfakcjonowani, często skuszeni dodatkowo atrakcyjnym rabatem, decydujemy się zakupić dany pojazd myśląc, że jest to wyjątkowa okazja. Rzeczywistość wygląda jednak zgoła inaczej – okazuje się, że wszystkie te atrakcje i usługi są odgórnie wliczane w koszt nabywanego samochodu. Nie tylko pensje pracowników czy kolorowe katalogi, ale również koszt utrzymania salonu, kampanii reklamowej czy obsługi ekspozycji. Czy wciąż zatem można mówić o atrakcyjnej cenie?
Select-Automotive jako doskonała alternatywa i gwarancja jakości
Istniejąca już ponad trzydzieści lat firma Select-Automotive specjalizuje się w sprzedaży samochodów z pominięciem wielu typowych “udogodnień”. Nie posiada ona typowej hali ekspozycyjnej, umowa zostaje błyskawicznie podpisana w biurze lub przesłana pocztą, i choć pozbawieni zostaniemy przyjemności wyjechania nowym autem z salonu, taka minimalizacja usług skutkuje ogromnym spadkiem kosztów, a co za tym idzie – ceny auta. W przypadku luksusowych pojazdów takich marek jak Jaguar, BMW, Aston Martin czy Audi różnica ta może sięgnąć nawet 200 tysięcy złotych, czyli niemal 30 procent wartości auta. Dzięki szerokim kontaktom w Unii Europejskiej sprowadzane pojazdy są odpowiednio wyposażone i pochodzą z tych samych fabryk, co samochody od sprzedawców autoryzowanych. Jeżeli więc zależy nam na oszczędnościach bardziej niż na oficjalnej salonowej otoczce, powinniśmy już teraz zainteresować się takimi usługami.
Sprawdź oferty: Auto broker Select Automotive