Jak powinien wyglądać idealny showroom? Zaglądamy do salonu Lexus!

Lexus-showroom-by-ARNO-Europe

Poza stworzeniem jedności między miejscem a produktem, połączeniem funkcjonalności i estetyki, integracją ścisłych wytycznych korporacyjnych i zapewnieniem niezbędnego obiegu pracy – warto sobie uświadomić, że jest jeszcze wiele do zrobienia, jeśli chodzi o projektowanie salonów samochodowych. Jednak główny celem pozostaje taki sam niezmiennie: uczynienie z samochodu supergwiazdy!

Showroom odzwierciedla luksus

Na pierwszy rzut oka salony samochodowe często wyglądają podobnie. Duże okna wystawowe przy wejściu, sporo elementów brandingu, ciekawe rozwiązania oświetleniowe, recepcje, a w nich często są kominki elektryczne, takie jak tutaj http://kominkielektryczne.pl, zaplecze warsztatowe i centra serwisowe – jednak to wciąż tylko niektóre z kluczowych elementów projektu, które można znaleźć w samochodowych salonach wystawowych. Czy można coś ponadto? Rzućmy okiem na lidera.

Jak to robi Lexus?

Nowy showroom Lexusa w Ras Al Khaimah to właściwie arcydzieło prezentacji. Cała przestrzeń została zaprojektowana i zbudowana zgodnie z wytycznymi firmy Lexus i stanowi obecnie punkt odniesienia dla wszystkich najbliższych urządzeń firmy Lexus. Celem było stworzenie obiektu, który zawiera w sobie salon, centrum serwisowe i centrum części zamiennych w jednym miejscu i nadal działa zgodnie z tożsamością firmy Lexus.

Współczesna strefa oczekiwania jest specjalnie zaprojektowana dla wygody użytkownika.

Swabeer Ahmed, kluczowy menedżer podkreślał, iż ich celem było dopasowanie przestrzeni wystawienniczej, zaplecza biurowego, biura warsztatowego, projektowania i instalacji w jedną spójną całość. Dlatego właśnie w obszarze wystawienniczym, oprócz recepcji i salonu dla gości, został zbudowany obszar wystawienniczy, który pomieścił osiem dużych pojazdów z lekko podwyższoną platformą – co miało znaczenie dla uzyskania właśnie efektu „samochodu bohatera”. W salonie znajdują się również doradcy handlowi, doradcy usług, menedżerowie oddziałów. Jest nawet kawiarnia!

Jak dodaje Ahmed, duża przestrzeń została przeznaczona na obszar samochodów oczekujących na klientów. Znajduje się w oddzielnym pomieszczeniu ze specjalnymi ekranami służącymi do oświetlania ścian, dzięki czemu utworzona zostaje atmosferę, która jeszcze bardziej zwiększa satysfakcję klienta. Umieszczone w pobliży plakaty na ścianach prezentuje ewolucję projektu Lexusa od 1989 roku.

Obszary usług są zazwyczaj zgrabnie ukryte w większości salonów – ale tutaj jest inaczej,bowiem klienci mogą zobaczyć, co robi się z ich samochodami przez szklaną ścianę w salonie klienta. Dzięki bardzo dużym plakatom ściennym pokazującym ewolucję projektu marki Lexus od 1989 r. do chwili obecnej, centrum serwisowe dysponuje specjalnym obszarem odprowadzania samochodów z 10 stanowiskami samochodowymi. Zwykle warsztatowe podłogi są w bardzo złym stanie i Lexus starał się, by znaleźć podłogę wystarczająco wytrzymałą, aby mogła wytrzymać nacisk częstego przemieszczania się po niej ciężkich pojazdów. To dlatego przed ułożeniem na niej płytek ceramicznych i farb epoksydowych zainstalowano tam nową warstwę jastrychu o powierzchni 1,300 m 2 i tym samym upewniono się, że wszystko będzie jak należy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *