Z usług pozycjonerskich korzysta już mnóstwo firm i przedsiębiorstw z najrozmaitszych branż. Dzisiaj skupiamy się na stronach internetowych serwisów samochodowych, bardzo chętnie poszukiwanych przez użytkowników. W tym celu odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania.
Jaka fraza będzie najlepsza dla tej branży?
Internauci poszukują takich punktów pod względem lokalizacyjnym. Najlepiej skonstruować frazę składającą się z nazwy miejscowości oraz rodzaju wykonywanych usług lub miejsca, w którym są one przeprowadzane, np. „lakiernik bydgoszcz”, „warsztat samochodowy kielce” itp. Możemy również ugryźć ten temat od innej strony poprzez stworzenie hasła składającego się z marki lub konkretnego modelu auta i często występującej w nim usterki, np. „seat toledo problem z szybami”. Będzie to jednak wymagało napisania serii artykułów, w których będzie można naturalnie wkomponować te słowa kluczowe, np. pisząc o najczęściej spotykanych usterkach i awariach samochodów.
Jeżeli nie wiemy dokładnie jaką frazę chcemy zastosować, możemy skorzystać z gotowych programów, które samodzielnie wyszukują propozycje pasujące do wpisanego przez nas wyrazu oraz kategorii produktu lub prowadzonej działalności. Do tego typu najpopularniejszych narzędzi należą Planer słów kluczowych od Google AdWords i Keyword Tool. Dzięki nim możemy też sprawdzić szacowane dzienne i miesięczne wejścia z całej frazy. Jest to bardzo przydatna pomoc w początkowych etapach kampanii promocyjnej.
Pamiętajmy również o nieuogólnianiu słów kluczowych. Jeżeli naszą frazą będzie „diagnostyka samochodowa” i zostanie ona dobrze wypromowana, najprawdopodobniej zauważymy niemały wzrost ruchu na stronie, lecz nie o to chodzi w pozycjonowaniu lokalnym. Swoje działania w obszarze SEO kierujemy w stronę klientów, którzy znajdą nas za pomocą wyszukiwarki i dzięki temu skorzystają z usług naszego serwisu. W konsekwencji przełoży się to na realne zyski. Do wspomnianego wcześniej hasła zdecydowanie lepiej dodać nazwę miejscowości, w której prowadzimy działalność.
Jakie jeszcze kroki można poczynić w pozycjonowaniu serwisu samochodowego?
Dobrym podłożem do reklamowania swojej strony firmowej jest przygotowanie fachowych artykułów. Internauta, który odwiedzi taką witrynę, będzie przekonany, że ma do czynienia z profesjonalnym serwisem. Takie działania niosą ze sobą nie tylko walory wizerunkowe, ale również poprawiają pozycjonowanie strony. Jedynym warunkiem jest oryginalność tekstów oraz obecność w nich słów kluczowych, pod warunkiem, że ich ilość nie będzie przesadzona.
Trafionym pomysłem jest także wykorzystanie systemu wymiany linków. Wystarczy umieścić odnośniki prowadzące do strony serwisu samochodowego np. na forach i blogach motoryzacyjnych. Wówczas również mogą przydać się napisane wcześniej artykuły branżowe. Być może dzięki temu uda się zdobyć kolejnych klientów, a nawet nawiązać dłuższą współpracę z kimś z naszego regionu.
Zobacz oferty na pozycjonowanie na stronie http://www.damtox.pl