Twoją pasją od wielu lat jest motoryzacja, zatem postanowiłeś poprowadzić swój własny moto- fan-page, gdzie użytkownikom portalu społecznościowego Facebook chcesz sprzedawać np. foldery poświęcone motocyklom. Co jednak zrobić, jakie kroki podjąć, by przyciągnąć w jego kierunku jak największą liczbę użytkowników? Poniżej przedstawię Ci kilka przydatnych tipów, czyli ściślej rzecz a raczej dane słowo ujmując, wskazówek.
Opracuj strategię reklamową
Wiadomym jest fakt, że bez reklamy nie ma zysku lub jest od bardzo minimalny. Podobnie jest z pozyskiwaniem użytkowników Twojego fan-page. Jeżeli odpowiednio się nie zareklamujesz, to skąd ludzie mają o Tobie wiedzieć, skąd mają pozyskać informacje o czymś takim jak Twój moto-fan-page. Dlatego też niezwykle istotną sprawą w tym miejscu jest opracowanie odpowiedniej strategii reklamowej. Dzięki opracowaniu takiej strategii przyciągniesz do siebie użytkowników i namówisz ich do poczynienia konkretnych kroków.
Polecane działania reklamowe
W strategii reklamowej, jeśli chodzi o fan-page mogę polecić Ci trzy rodzaje działań marketingowych, bo jak sam wiesz reklama jest jednym z najważniejszych kroków w procesie marketingu.
Działanie 1 – zastosuj reklamę behawioralną – na portalu społecznościowym Facebook istnieje coś takiego jak reklamy Facebook Ads, jest to jeden z rodzajów reklamy, która akurat w tym serwisie jest reklamą podstawową i przede wszystkim nie denerwuje użytkowników portalu, bo nie jest nachalna. Trafia ona do konkretnych ludzi, którzy podobnie jak Ty interesują się danym tematem. Jej podstawowym założeniem jest targetowanie, czyli prościej mówiąc to Ty sam określasz do kogo ma ona trafić. Dzięki Facebook Ads sprawdzasz sobie na portalu, kto lubi i interesuje się motoryzacją i kierujesz do niego reklamę swojego fan-page, jednakże ten sposób reklamy może też trafić do osób, które owszem piszą na Facebook o motoryzacji, ale dlatego, że jej nie lubią,
Działanie 2 – możesz zastosować remarketing – gdyby tak chcieć opisać pokrótce to słowo, można by powiedzieć, że remarketing to nic innego, jak powrót Twojej reklamy do osób, które odwiedziły Twój fan-page już wcześniej, to coś w rodzaju newslettera, tylko w nowocześniejszej formie. Tutaj reklama trafia do osób, które już Ciebie znają i wiedzą , co możesz im zaoferować,
Działanie 3 – a może jednak zdecydujesz się na custom audience? – dzięki tego typu reklamom trafisz bardzo precyzyjnie do celu. W tym sposobie reklamy tworzysz grupę odbiorców na podstawie zebranych od nich adresów e-mail. Pamiętaj jednak, że zbierając takie dane musisz zapytać użytkowników o zgodę, inaczej będzie to bezprawne i wręcz karalne.
Wybierz cel i formę działania
Szukanie użytkowników bez celu i wyboru formy działania nie ma najmniejszego sensu. To kolejne z istotnych spraw, które powinieneś sobie jasno określić, by użytkownicy zechcieli wejść na Twój moto-fan-page. Ty po prostu musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: Dlaczego Twój fan-page i Twój produkt jest interesujący? Oczywiście dla Twoich fanów. Zanim dokonasz wpisu, zastanów się w jakiej on ma być formie: Czy będzie to krótkie hasło reklamowe? A może wpis będzie miał bardziej opisową formę, by użytkownicy wiedzieli, co mogą znaleźć, jakie informacje uzyskać w Twoim folderze o motocyklach. Tutaj też istnieje kilka możliwości:
Możliwość 1 – podaj link do swojej strony z odpowiednim komentarzem,
Możliwość 2 – wrzuć galerię zdjęć, obrazy zawsze przyciągają wzrok i tym samym zainteresowanie,
Możliwość 3 – nagraj krótki filmik lub wstaw notatkę
Pamiętaj też, że reklama Twojego fan-page musi mieć odpowiedni wygląd, nie może wyglądać jak ogłoszenie drobne. Ważne są kolory, animacja, możliwość udostępniania i komentowania. Użytkownicy zawsze chętnie podejmują dyskusje na dany temat i jeśli coś się im podoba, chętnie to kierują dalej. Dlatego też wybór odpowiedniej aplikacji jest niezwykle ważnym elementem dla Twojego fan-page. Pamiętaj jednak, że na Facebooku nie brakuje też osób, które zajmują się tzw. trollowaniem, czyli specjalnie podszywają się pod Twoich klientów i piszą złośliwe komentarze. Z tym też musisz sobie poradzić. Prowadź otwarty dialog z klientami,a w razie złego wpisu kontaktuj się z nimi i pisz wyjaśnienia. Strategia biznesowa, która to opiera się między innymi na budowaniu pozytywnych relacji z klientem, to także podstawa Twojego sukcesu.
Jak sam widzisz, prowadzenie moto-fan-page nie jest sprawą prostą i wymaga dużo czasu i wiedzy o środowisku Facebook, ale przy odrobinie samozaparcia i cierpliwości wszystko da się zrobić. Powodzenia.
Interesuje Cię realizacja transmisji na żywo prosto na twój Fan Page? Zobacz ofertę firmy onestream.pl