Jak rozmawiać z mechanikiem, by nie dać się naciągnąć? Kilka praktycznych wskazówek

carcare_1115121_600

Nikt nie lubi sytuacji, w której konieczna jest wizyta u mechanika. W końcu wiąże się to bowiem zazwyczaj z zepsutym samochodem. Trzeba zaznaczyć, że wiele osób nie zna się na pojazdach. To sprawia, że niektórzy mechanicy starają się ten fakt wykorzystać. Efektem tego są na przykład zamontowane stare części – choć klient płaci za nowe – lub po prostu mnóstwo dodatkowych kosztów, których właściciel na samym początku w ogóle się nie spodziewał. W związku z tym postanowiliśmy przygotować artykuł, który będzie dotyczył tego jak odpowiednio prowadzić rozmowę z mechanikiem, aby nie dać się oszukać. Zapraszamy do lektury.

Istotna jest to, aby nie dać po sobie poznać, że nie znacie się na samochodach – nawet, jeśli tak jest w rzeczywistości.

Nie możecie zatem od samego początku podkreślać, że nie macie kompletnie pojęcia, co się mogło stać, ponieważ nie interesujecie się tą dziedziną. Niestety, niektórzy mechanicy mogą ten fakt wykorzystać. Jeśli rzeczywiście nie wiecie, co jest przyczyna usterki, to po prostu należy ograniczyć “odkrywanie kart” do minimum. Dobrym sposobem jest po prostu przejęcie inicjatywy w rozmowie i stwierdzenie, że bardzo się spieszycie, dlatego oddajecie auto do naprawy, ale zaraz musicie udać się gdzie indziej itp. Następnie od razu trzeba przejść do kolejnej kwestii. Wszystko po to, aby mechanik nie miał zbyt wiele okazji, żeby zorientować się, że nie interesujecie się samochodami.

W dalszej kolejności powinniście zapytać się mechanika ile będzie kosztowała was cała naprawa.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zażyczyć sobie tego typu deklaracji na piśmie. Niestety, niektórzy mechanicy samowolnie naprawiają pewne części, a na końcu wystawiają klientowi bardzo duży rachunek, którego ten w ogóle się nie spodziewał. Należy zatem zabezpieczyć się przed wystąpieniem takiej sytuacji.

Można też zażyczyć sobie, aby wszelkie kwestie związane z dodatkowymi naprawami były ustalane telefonicznie. Wtedy mechanik od razu będzie miał świadomość, że ma do czynienia z kimś, kto dobrze że przygotował do tej wizyty. Nawet gdyby przyszło mu do głowy naprawianie dodatkowych elementów czy zastosowanie bardziej nowoczesnych części, to będzie wszystko musiał skonsultować telefonicznie. Dzięki temu właściciel będzie mógł zdecydować czy się mu to po prostu wszystko kalkuluje.

Warto zaznaczyć, że często mechanicy montują do samochodów klientów stare części, chociaż deklarują, że wszystko jest nowe.

Można jednak znaleźć wyjście z tej sytuacji. Klient powinien od samego początku zażyczyć sobie, żeby wszystkie stare części trafiły do niego z powrotem. Poza tym można od razu zastrzec, że chcecie zobaczyć puste pudełka po nowych elementach, za które musicie zapłacić. Od razu zobaczycie czy rzeczywiście nowe części trafiły do waszych pojazdów.

Istotne jest to, aby w czasie odbioru auta dokładnie przejrzeć fakturę oraz sprawdzić stan techniczny pojazdu. Możecie także przyjść z kimś, kto jest bardziej doświadczony w tej kwestii. Dzięki temu od razu będziecie mogli zażyczyć sobie ewentualnych korekt, jeśli coś nie będzie wam pasowało. Na wykonane naprawy powinna być także udzielona stosowna gwarancja.

Więcej na temat technik manipulacji znajdziesz w portalu Psychologia myślenia racjonalnego

Jeden komentarz dla wpisu “Jak rozmawiać z mechanikiem, by nie dać się naciągnąć? Kilka praktycznych wskazówek”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *