Jak stworzyć dobry opis samochodu na sprzedaż?

Dwadzieścia lat temu, kiedy o dobrodziejstwie, jakim jest Internet wielu z nas nawet nie śniło, sprzedaż używanego samochodu była nie lada wyzwaniem. Dziś mamy do dyspozycji doskonałe rozwiązanie w postaci portali ogłoszeniowych. Jednak aby pomoc z ich strony była skuteczna, musimy postarać się o odpowiedni opis auta.

Dawniej, by powiedzieć światu, że chcemy nasze auto sprzedać mieliśmy trzy wyjścia. Mogliśmy jechać na giełdę i czekać, aż podejdą potencjalni nabywcy, albo też dać ogłoszenie w lokalnej gazecie czy stacji radiowej. Na giełdzie spędzało się wiele godzin i często na jednej „wycieczce” tam się nie kończyło. W przypadku ogłoszeń w gazecie trzeba było płacić za każdą literkę i w rezultacie ich treść ograniczała się do trzech linijek zawierających tylko markę, model, rocznik i numer telefonu sprzedającego. W przypadku radia też trzeba było płacić, a nigdy nie mieliśmy gwarancji, że potencjalni zainteresowani będą obecni przy odbiorniku akurat w momencie emisji bloku ogłoszeniowego.

Dzisiaj dzięki portalom ogłoszeniowym z licznymi funkcjami możemy w atrakcyjny sposób zaprezentować nasze auto. Musimy się tylko nieco postarać. Trzeba będzie napisać przyjazny dla odbiorców tekst – zrozumiały i bogaty w informacje, a także poparty zdjęciami. Potencjalni kupcy chcą wiedzieć o aucie jak najwięcej. Co więc powinno zawierać ogłoszenie?

Podstawowe dane

Zacznijmy od prawidłowego podania wszystkich podstawowych danych, takich jak marka samochodu, model, rocznik, pojemność silnika, rodzaj paliwa, przebieg oraz moc. Jeśli się pomylimy, wprowadzimy odbiorców w błąd. W rezultacie zainteresowani „naszym” modelem ogłoszenie pominą, a skierowane do nas zapytania będą dotyczyły praktycznie innego auta. Jeśli brakuje nam jakichś informacji, możemy znaleźć je w dowodzie rejestracyjnym, instrukcji auta, a w ostateczności w Internecie.

Dobrej jakości zdjęcia

Dołączenie do ogłoszenia zdjęć jest wręcz konieczne. Zdjęcia są praktycznie tak samo ważne, jak dokładny informacje podstawowe i opis. Osoby przeglądające ogłoszenia nawet nie otwierają anonsów bez zdjęć. Warto zauważyć, że w dzisiejszym wypełnionym pośpiechem i brakiem czasu świecie, dobrze wykonane zdjęcia zastępują wstępne oględziny pojazdu i decydują o tym, czy ktoś się do nas odezwie. Ciężko jest bowiem sensownie uzasadnić brak zdjęć w ogłoszeniu w czasach, kiedy aparaty cyfrowe są dość tanie i obecne w praktycznie każdym domu. Ponadto coraz więcej telefonów komórkowych wyposażonych jest w dość dobre aparaty. Postarajmy się o wyraźne i dobrze wykadrowane zdjęcia, zrobione w świetle dziennym, ukazujące auto ze wszystkich stron i od wewnątrz. Pozwólmy potencjalnym kupującym obejrzeć całe auto i jego detale. Im więcej zdjęć umieścimy w ogłoszeniu, tym lepiej.

Opis stanu technicznego auta

Ogłoszenia krótkie i ubogie w informacje raczej odstraszają poszukujących. Dlatego też warto zamieszczać jak najwięcej informacji, które są oczywiście prawdziwe. Nie próbujmy ukrywać wad, które widoczne są gołym okiem. Podczas oględzin osoba zainteresowana od razu zorientuje się, że została wprowadzona w błąd i zrezygnuje z zakupu. W ten sposób wszyscy stracimy czas.

Nie piszmy, że samochód jest w stanie idealnym, bo takich samochodów po prostu nie ma. Zrezygnujmy również z określeń ogólnikowych, jak „stan bardzo dobry” czy „dobry”, lepsze będzie „stan bardzo dobry jak na wiek, jak na przebieg”. Napiszmy, czy jest bezwypadkowy, czy brał udział w jakiejś stłuczce.

Kupujących interesują takie kwestie, jak stan opon, wnętrza i tapicerki, podłogi i podwozia. hamulców, zawieszenia czy uszkodzenia parkingowe, a także jak pracuje silnik, jaki olej został wlany. Jeśli jest, wspomnijmy też o instalacji gazowej i jej stanie. Napiszmy, jakie ma wyposażenie, ile paliwa spala. Nie ukrywajmy także usterek lakierniczych i blacharskich, które łatwo jest zweryfikować. Jeśli samochód ma już kilka czy kilkanaście lat, zawsze znajdą się w nim jakieś elementy do wymiany.

Historia pojazdu

Kupujących interesuje także historia samochodu. Napiszmy więc w ogłoszeniu, którym jesteśmy właścicielem, czy kupiliśmy samochód w Polsce czy za granicą, w salonie, czy od prywatnej osoby oraz jak długo go posiadamy. Opiszmy też dokładnie nasz sposób serwisowania samochodu, kiedy wymienialiśmy płyny i różne części eksploatacyjne. Możemy też dodać do ogłoszenia zdjęcia dokumentacji serwisowej, gdyż wiele osób patrzy na to, czy auto było serwisowane na bieżąco. Warto też podać numer nadwozia VIN. Ukrywanie go przed kupującymi odbierane jest negatywnie.

Tworząc ogłoszenie, pamiętajmy, że potencjalni kupujący chcą wiedzieć o samochodzie jak najwięcej. Podajmy więc wszystkie informacje, o jakie możemy być zapytani na samym początku. Oszczędzimy w ten sposób czas swój i innych.

Jak już przygotujesz ogłoszenie to nie zapomnij zamieścić go na https://motoryzacja.znajdzto.pl/samochody,2/

Jeden komentarz dla wpisu “Jak stworzyć dobry opis samochodu na sprzedaż?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *