Jedzenie na kółkach: czyli znajdź swoją niszę i zbijaj fortunę na foodtrucku!

Chociaż branża spożywcza rośnie i ciężko się wbić na rynek – wciąż nie jest złym pomysłem bycie mobilnym przedsiębiorcą spożywczym. W ostatniej dekadzie technologia pomogła wyrównać szanse w branży gastronomicznej i jest to główną przyczyną, która napędza obecną rewolucję w branży spożywczej. Poniżej przedstawiamy praktyczne wskazówki dotyczące otwierania biznesu znanego jako „foodtruck”. Mamy nadzieję, że choć kilka z nich może Ci pomóc w rozpoczęciu własnej działalności mobilnej.

Praktyczne wskazówki do rozpoczęcia działalności gospodarczej w branży spożywczej

Każdy komu się marzy własny foodtruck ma dzisiaj większy dostęp do informacji, co z kolei umożliwia bardziej inteligentne wybory. Dlaczego lepiej foodtruck niż klasyczna restauracja? Masz przewagę nad dużymi restauracjami, ponieważ jesteś:

• lżejszy,
• bardziej elastyczny,
• szybciej odpowiadasz na potrzeby klientów.

Możesz szybciej celować w nowe obszary docelowe i dostosować się do aktualnych trendów gastronomicznych. Ale posiadanie odnoszącego sukcesy foodtrucka wymaga spojrzenia na dużo szerszy zakres tematu i realizowania planu od początku do końca.

Udany foodtruck – znajdź swoją niszę

Food trucki zwykle nie mają więcej niż 8-10 standardowych pozycji w menu, co oznacza, że konsumenci zazwyczaj szukają tej, która specjalizuje się w konkretnej kuchni. Musisz znaleźć potrzebę, coś, czego pragnie konkretna grupa konsumentów, dlatego nie warto robić to, co proponuje w menu większość dużych sieci restauracji lub innych lokalnych ciężarówek spożywczych. Należy znaleźć niszę i wypełnić ją. Na początku nie będziesz w stanie konkurować z dużymi zawodnikami w branży, więc musisz znaleźć swoje miejsce.

Zatroszcz się o wyposażenie

Masz przewagę nad zwykłymi restauracjami również temu, iż nie potrzeba Ci tak dużo wyposażenia jak w ich przypadku. Wystarczy kuchenka, lodówka, zlew ceramiczny i miejsce do przechowywania – by zacząć. To małe koszty początkowe, co jest kolejnym plusem dla udanego biznesu.

Dbaj o obecność online

Nawet jeśli nie planujesz rozpocząć sprzedaży żywności online, zastanów się nad tym – internet może nadal odgrywać cenną rolę w Twojej firmie. Obecność w Internecie poszerzy bazę klientów o miliony. To także świetne narzędzie do promowania siebie i pozwalania ludziom, nawet w twojej okolicy, wiedzieć, gdzie jesteś i co robisz. Jeśli Twój foodtruck bierze udział w zlotach – twoja strona internetowa jest idealnym miejscem, aby dać znać ludziom gdzie i kiedy się pojawisz.

Skuteczne firmy zajmujące się gastronomią wymagają:

• kreatywności,
• energii,
• chęci do działania.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że zanim Bill Gates stworzył niezwykle udane Microsoft 3.0, stworzył Microsoft 1.0 i 2.0, z których oba okazały się niewypałenm, ale trzymał się tego. Ta determinacja i odmowa poddania się to to, co oddziela osoby odnoszące sukces od tych, które niczego nie osiągają. Uzbrój się w optymizm, aby zamienić każdy problem w wyzwanie. Nie ma nic złego w niepowodzeniu, tylko pamiętaj, aby nie powtórzyć tego samego błędu.

LOGO

Jeden komentarz dla wpisu “Jedzenie na kółkach: czyli znajdź swoją niszę i zbijaj fortunę na foodtrucku!”

  1. Na https://www.grillsklep.pl/ znalazłem spory wybór grillów od dobrych producentów. Wybór jest zarówno wśród tradycyjnych grillów węglowych, jak i elektrycznych. Jak sądzicie, który grill będzie lepszy pod względem funkcjonalności i ekonomii? Planuję wykorzystywać go na co dzień w restauracji, będzie więc na pewno bardzo intensywnie eksploatowany. Jakie marki możecie polecić?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *