Kawały w warsztacie, czyli cechy osobowości mechanika samochodowego które pomogą mu rozwinąć biznes!

Rola rozmowy w nabywaniu klientów jest spora. Nie jest trudno być zmęczonym przez przesadnie profesjonalne podejście, z którym styka się praktycznie zawsze, gdy próbuje się coś załatwić. Z jednej strony to zrozumiałe, że w ten sposób najwygodniej i najsprawniej przeprowadza się transakcje i wykonuje usługi, a nie każdy miewa ochotę na pogawędki z nieznajomymi. Z drugiej strony jednak ludzie to nie maszyny i o ile ktoś zna umiar, to takie podejście może znacznie umilić komuś dzień oraz przyciągnąć usługodawcy spore grono klientów.

Najważniejsze jest aby potrafić czytać swojego rozmówcę i umieć ustalić, czy ma on na coś takiego ochotę czy nie. Będąc zbyt natrętnym można sobie tylko i wyłącznie zaszkodzić. Najlepiej efekty widać w zawodach, które związane są z częstym kontaktem z klientem, jak na przykład mechanik samochodowy. W profesji tej siłą rzeczy trzeba wiele rozmawiać z ludźmi, tłumaczyć im co jest uszkodzone w ich samochodzie, zadawać pytania ułatwiające namierzenie problemu czy ustalać cenę za naprawy.

Dlaczego więc nie postarać się nieco bardziej i nie umilić tego czasu dla obu stron? Drobny dowcip wtrącony w tok rozmowy chyba nigdy nikomu nie zaszkodził, a może rozluźnić nieco atmosferę i sprawić, że nawiąże się nić porozumienia z klientem. Nawet jeśli z natury nie jesteś zbyt rozrywkowy, to nic nie stoi ci na przeszkodzie, aby otworzyć przeglądarkę internetową, wpisać adres http://kawaly.tja.pl/ i zapamiętać kilka bardziej zabawnych żartów. Wystarczy garstka takich kawałów, aby sprawić na swoim otoczeniu o wiele lepsze wrażenie.

Czy poczucie humoru jest uzależnione od charakteru?

Jak rozmawiać z ludźmi?Trzeba sobie powiedzieć szczerze – nie każda osoba urodziła się z poczuciem humoru. Nawet jeśli ktoś ma tą smykałkę do dowcipów, to nie oznacza że będą go bawiły te same rzeczy co drugą osobę. Ten problem można rozwiązać na wiele sposób, jednak chyba najlepszym są uniwersalne kawały, które są w stanie poruszyć kąciki ust u niemal każdego. Do pewnych kwestii trzeba niestety mieć talent. Wyczucie dobrego momentu na wplecenie do swojej wypowiedzi żartu bądź błyskotliwej gry słownej to nie jest łatwa sprawa.

Rzecz jasna, nie oczekuje się od mechanika samochodowego zdolności na poziomie zawodowego komika, jednak otwartość i smykałka do kawałów z całą pewnością pomogą mu rozwinąć biznes. Wystarczy skupić się i odważyć wyjść poza oficjalną postawę, a ludzie sami zaczną lgnąć do twojej firmy. Trudności w opowiadaniu dowcipów są w większości wypadków wywołane brakiem pewności siebie. To kompletnie zrozumiałe, że czasem często jest się przemóc do takiej swawoli podczas rozmowy z nieznajomym, jednak warto jest pracować nad sobą i nie pozostawać ciągle we własnej strefie komfortu.

Oprócz klientów są też współpracownicy.

Nie jest powiedziane, że zdolności komunikacyjne w tej pracy ograniczają się do klientów. Równie ważni są współpracownicy. Chyba nie trzeba mówić, że relacje z kolegami w pracy potrafią bardzo ułatwić bądź utrudnić wykonywane zajęcia, dlatego zaleca się utrzymywać z nimi dobry kontakt. W tej kwestii nic nie pomoże tak, jak dobre kawały.

Jeden komentarz dla wpisu “Kawały w warsztacie, czyli cechy osobowości mechanika samochodowego które pomogą mu rozwinąć biznes!”

  1. Dowcip powinien być dostosowany do sytuacji, ale też na poziomie. Inne kawały opowiada się dobremu koledze, inne nieznajomemu, jeszcze inne np. kobiecie. Zresztą każdy ma inne poczucie humoru. Kabarety mają niezłe skecze o mechanikach samochodowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *