Kawiarnie mogą być bardzo atrakcyjną opcją dla przedsiębiorców zainteresowanych wejściem na konkurencyjną branżę gastronomiczną. W końcu wydaje się, że na każdym drugim rogu ruchliwych obszarów miejskich jest co najmniej jedna kawiarnia, a zawsze ktoś wychodzi z zawiniętym w tekturę kubkiem w dłoni.
Oczywiście rzeczywistość nie jest taka prosta, a kawiarnie mogą borykać się z problemami jak każda inna mała firma, jeśli są słabo zarządzane lub stoją w obliczu poważnych spowolnień gospodarczych. Ale można śmiało powiedzieć, że kawa raczej nie wypadnie z mody w najbliższym czasie. Dopóki rosną ziarna kawy, będą klienci.
Małe i niezależne kawiarnie mogą stać się finansowo stabilne i zapewnić satysfakcjonujący zwrot z inwestycji na wiele sposobów dzięki odpowiednim narzędziom. Oto kilka najlepszych sposobów na rozwój firmy kawowej. Więcej inspiracji szukaj tutaj: https://palarniaproper.pl .
1. Zawsze stawiaj jakość na pierwszym miejscu!
Podawaj najlepsze! To oczywiste, ale w konkurencyjnej przestrzeni, takiej jak biznes kawowy, musisz konsekwentnie serwować najlepszą kawę i espresso.
Oznacza to inwestycję w odpowiedni sprzęt oraz stosowanie najwyższej jakości ziaren i produktów kawowych. Ludzie robią wszystko, co w ich mocy, żeby napić się dobrej kawy, a jeśli jesteś jedną z pięciu kawiarni w Twojej okolicy, nie możesz sobie pozwolić na skąpstwo.
2. Powiedz ludziom, dlaczego Twoja kawa jest wyjątkowa
Jeśli pozyskujesz produkty z konkretnego małego gospodarstwa, które wykorzystuje zrównoważone techniki uprawy lub podajesz wyłącznie kawę pochodzącą ze sprawiedliwego handlu, lub jeśli jest coś innego, co wyróżnia Cię na tle konkurencji, upewnij się, że mówisz o tym ludziom.
Edukuj swoich baristów, aby mogli łatwo podkreślać to, co sprawia, że Twoje napoje są wyjątkowe podczas interakcji z klientami, a także udostępniać tego rodzaju informacje w Twojej witrynie. Dzięki temu Twój biznes będzie bardziej niezapomniany.
3. Zatrudnij odpowiednich ludzi
Jakość oznacza również zatrudnianie odpowiednich osób do pracy w Twojej kawiarni. To może być różnica między sukcesem a porażką. Chociaż zatrudnienie najtańszej pomocy może być kuszące, na dłuższą metę musisz upewnić się, że Twoja linia frontu jest przygotowana do promowania powtarzających się transakcji i wzrostu drogą ustną. Twoi pracownicy są twoją siłą obsługi klienta i potrzebujesz zespołu z najwyższej półki.
4. Uruchom program lojalnościowy lub program nagród
Nie stracisz pieniędzy. Mniejsze firmy często unikają tego, ponieważ myślą, że spowoduje to utratę pieniędzy. Ale według badania, 64 procent małych firm, które rozpoczęły program lojalnościowy, twierdzi, że takie programy zarabiały więcej pieniędzy niż ich prowadzenie.
Zyskasz więcej na stałych klientach! Jeśli jakość Twojego produktu jest na właściwym poziomie, musisz zacząć szukać innych czynników wyróżniających, które pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji. To samo badanie wykazało również, że powracający klienci wydają 67 procent więcej na zakupy niż klienci po raz pierwszy. Bez względu na to, jak do tego podejdziesz, możesz odnieść korzyści jedynie poprzez oferowanie zachęt lojalnościowych klientów.