Kurier uszkodził podczas transportu Twoją przesyłkę? Kto odpowiada za szkody?

Generalnie jest tak, że jeśli ktoś coś zepsuł – powinien to naprawić. Oczywiście, są rzeczy, których naprawić się nie da, wtedy należy się odszkodowanie. Takie odszkodowanie jest uzależnione od wartości przedmiotu oraz rodzaju jego uszkodzenia. Jeśli ktoś rozbije samochód, powinien oddać jego wartość. Jeśli np. urwie tylko lusterko – ma obowiązek zwrócić za uszkodzone lusterko oraz ewentualnie za uszkodzenia wokół niego (zerwany lakier itp.). Generalnie – każde uszkodzenie powinno być zweryfikowane i „zadośćuczynione”.

Tak samo ma się sprawa z przesyłkami kurierskimi. Właściwie – szczególnie z tego typu usługami. Normalne powinno być to, że kurier nie niszczy specjalnie przesyłek, a jedynie dochodzi do ich zniszczenia przez zupełny przypadek (zbieg okoliczności). Oczywiście, zdarzają się ewenementy (kurierzy niszczący przesyłki) i takie filmiki można znaleźć łatwo w internecie. Lecz należy pamiętać, że takie sytuacje są niezmiernie sporadyczne. Kurier – jako wykonujący usługę dostarczenia przesyłki – zawsze stara się tak z nią obchodzić, aby potem samemu nie mieć problemów. Ponieważ to właśnie on jest odpowiedzialny za jej uszkodzenia w czasie transportu.

Odpowiedzialność winnego jest bezsporna

Wszyscy wiedzą zapewne, że jeśli winny zostanie ustalony, jego odpowiedzialność jest zazwyczaj bezsporna. Jednak nie zawsze można „wyłuskać” winnego, z wielu ludzi uczestniczących w transporcie danej przesyłki. Nadawcy (klienta) raczej nie będzie obchodzić szczegółowa wina konkretnej osoby. Interesuje go jedynie zadośćuczynienie. W takim wypadku odpowiedzialność bierze na siebie firma. Wygląda to tak, że jeśli dana paczka zostanie uszkodzona w czasie transportu i jest niemożliwe dokładne stwierdzenie przez kogo tak się stało, całą odpowiedzialność i ewentualne odszkodowanie ponosi firma zatrudniająca kurierów – czyli sam przewoźnik. Jeśli nadawca stwierdzi uszkodzenie przesyłki, zawsze ma możliwość reklamacji i to w ciągu siedmiu dni od dnia dostarczenia do niego tej przesyłki. Jeśli nie będzie zwlekał, ma możliwość uzyskania odszkodowania za uszkodzenie. Jeśli jednak przegapi ten siedmiodniowy termin, nikt nie będzie się przejmował jego roszczeniami. Możliwe jest także zwrócenie uwagi na uszkodzenie przy kurierze, jednak należy pamiętać, że nie ma on obowiązku otwierania przesyłki na polecenie odbiorcy chyba, że przesyłka jest za pobraniem i jej zewnętrza powłoka jest widocznie uszkodzona.

Może zainteresuje Cię również wysyłka do Norwegii

Zamawianie kuriera do domu lub firmy

To bardzo wygodne posunięcie. Jeśli ktoś nie wie jak zamówić kuriera do domu, zawsze może wejść na stronę przewoźnika, aby dowiedzieć się, jakie warunki trzeba spełnić, aby takiego kuriera do domu sprowadzić. Zazwyczaj nie jest to nic trudnego. Można zalogować się na stronie internetowej pojedynczego przewoźnika, lub przedsiębiorcy, skupiającego wielu przewoźników. Wtedy jest łatwiej dokonać wyboru, ponieważ mamy możliwość zobaczenia cen usług wielu spedytorów oraz ich warunki transportu. A takie warunki mogą się znacznie różnić pomiędzy spedytorami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *