Dealerzy samochodowi napotykają wiele wyzwań, próbując przyciągnąć nowych klientów. Jednym z największych w dzisiejszych czasach jest to, że kiedy ludzie są gotowi kupić samochód, często prowadzą wyszukiwanie Google dla tego typu samochodu, którego chcą, i odwiedzają pierwszego dealera lub dwóch na liście. Aby przyciągnąć większość klientów, musisz udać się na szczyt wyników wyszukiwania, a pomoże Ci w tym PPCMASTER pozycjonowanie i optymalizacja oraz niniejszy artykuł.
Dealer samochodowy – porady SEO
W związku z tym, że nowoczesny nabywca samochodów odwiedza teraz tylko 1-2 dealerów, rola SEO jest kluczowa. Ponadto bycie widocznym w lokalnych wynikach wyszukiwania pomoże zwiększyć liczbę kupujących w salonie.
Albo możesz zignorować okazję i mieć nadzieję, że druk, radio lub telewizja Ci pomogą, ale chyba jest to w dzisiejszych czasach gra nie warta świeczki… Skoro działasz jako dealer samochodowy dobrze wiesz, że konkurencja jest wysoka. W każdym mieście jest sporo salonów samochodowych, co utrudnia postawienie firmy przed oczami cennych klientów online.
Jaka jest różnica między tradycyjnym SEO a lokalnym SEO?
Lokalne SEO to wysoce skuteczna forma lokalnego marketingu internetowego. Pozwala lokalnym firmom na promowanie swoich usług wśród lokalnych klientów dokładnie w tym samym czasie, w którym szukają danego rodzaju działalności. W praktyce wyniki wyszukiwania są zwracane w przypadku wyszukiwania lokalnego. Na przykład „Dealerzy samochodów Malbork” lub „Dealerzy Hyundai Malbork”.
W tych lokalnych wyszukiwaniach zauważysz inną stronę wyników wyszukiwania Google (SERP). Zamiast standardowych wyników na tej stronie zostanie wyświetlony lokalny pakiet – grupa lokalnych firm i szczegółowe informacje, w tym recenzje, adresy i inne – oraz mapa. Liczba firm wyświetlanych w pakiecie lokalnym będzie się różnić w zależności od algorytmu Google i może zawierać reklamę.
Pozostała część SERP będzie zawierać standardowe wyniki wyszukiwania, ale w sensie lokalnym lepiej pokazywać się w lokalnym pakiecie, jeśli chcesz odnieść sukces w prowadzeniu lokalnych klientów za pośrednictwem Google.
Realizacja lokalnego SEO obejmuje podstawowe zasady tradycyjnego SEO, ale z kilkoma dodatkowymi punktami na których należy się skupić w tym kontekście. Ponieważ jednak Google zawsze testuje nowe formaty, cele te nieustannie się zmieniają….
Dobrą wiadomością jest to, że są pewne podstawowe kroki, które możesz podjąć, aby wyprzedzić konkurencję i znaleźć właściwych klientów.
Google Moja Firma
Większość dealerów samochodowych będzie mieć już utworzone strony Google Moja Firma. Niektóre będą musiały zostać zgłoszone / zweryfikowane. Jeśli nie masz pewności, czy Twoja firma została zgłoszona, czy też nie, lub musisz utworzyć wpis, przejdź do usługi Google Moja Firma i zacznij.
Tam zostaniesz poproszony o podanie danych biznesowych, aby określić, czy jesteś już na liście. Na tym etapie musisz utworzyć lub zgłosić roszczenie i zweryfikować wpis. Po zweryfikowaniu wpisu czas zoptymalizować profil. Musisz to uzupełnić w miarę możliwości, w tym wypisać godziny handlu, logo, zdjęcia, kategorie, opis itp.
Pamiętaj, że ten profil będzie oglądany przez potencjalnych klientów, więc zrób wszystko, aby zrobić wspaniałe wrażenie.
Celem korzystania z najlepszych praktyk dealera SEO postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:
-Wybierz kategorię, która najlepiej reprezentuje Twoją firmę (jest kilka dla dealerów)
-Jeśli nazwa Twojego miasta nie znajduje się w oficjalnej nazwie firmy, nie dodawaj jej do listy.
-Upewnij się, że Twoje imię i nazwisko, adres i numer telefonu są zgodne z danymi kontaktowymi podanymi na Twojej stronie.
-Użyj lokalnego numeru telefonu.
-Rozważ zatrudnienie rekomendowanego partnera Google, aby odbył wirtualną wycieczkę po salonie i wystawił opinię na jego temat.
Recenzje: Tajna broń Twojej firmy dealerskiej
Wszyscy wiemy, jak opinie wpływają na nasze decyzje dotyczące zakupów, niezależnie od tego, czy opinie pochodzą od przyjaciół, rodziny, współpracowników, czy nawet od recenzji online naszych kolegów. Ale na lokalnych stronach wyników wyszukiwania, a konkretnie w lokalnym pakiecie, opinie mają jeszcze bardzie4j znaczący wpływ.
Sprawdź teraz wyniki lokalnych list otrzymanych podczas wyszukiwania „Dealerzy Mazda Malbork” i postaw się w butach kupującego: jaki wynik klikniesz, jeśli lokalizacja nie jest zbyt ważna?
Mogę powiedzieć, że szanse na kliknięcie czegoś z dołu i bez opinii przez ludzi są niewielkie – nie mają żadnych recenzji. Ale te gwiazdy przy innych wynikach są dość przekonujące, prawda? Gdy już się to nie uda, potencjalny klient zwraca się do kolejnych na wykazie. Szula dealera który ma wyższą ocenę i ponad dwa razy więcej recenzji. To naturalny wybór.
Badanie testu kliknięć przeprowadzone przez wiele agencji potwierdza takie podejście.
Więc teraz, gdy ustaliliśmy znaczenie recenzji i tego jak drastycznie zwiększają one liczbę kliknięć na stronę pomyślmy, jak można je uzyskać? Po pierwsze, musisz ułatwić użytkownikom pozostawienie recenzji. Google może sprawić, że będzie to trochę trudne, więc sięgnij po narzędzie takie jak generator linków. Wprowadź do niego swoje dane, a otrzymasz link pod który możesz wysyłać swoich klientów celem zachęcenia ich do pozostawienia recenzji.
Następnie musisz określić, którzy klienci będą pytać o opinię, kiedy najlepiej jest poprosić o ich opinię, aby móc liczyć na pozytywną opinię i jaki najlepszy sposób na dostarczenie tego żądania.
Zdaniem wielu dealerów samochodowych najmądrzej jest prosić o wystawienie takiej opinii poprzez wiadomość e-mail. Być może takie rozwiązanie sprawdzi się i w Twoim wypadku. Na pewno warto spróbować. Testy AB są tutaj jak najbardziej zasadne i rekomendowane.
Potrzebujesz pomocy albo też chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat lokalnego SEO dla Twojego centrum samochodowego? Sprawdź również: Pozycjonowanie sklepów Pogotowie SEO.