Mazda MX-5 nie należy do zwykłych roadsterów. Przyczyn tego stanu rzeczy jest kilka. Zacznijmy od tych, które budzą najwięcej kontrowersji.
Mogłoby się wydawać, że kabriolet to propozycja jedynie dla tych, którzy spędzają najwięcej czasu w słonecznych miejscach na ziemi, gdzie zimny wiatr nie przeszywa do szpiku kości. Propozycja Mazdy ma zaprzeczyć wizji, do której jesteśmy już wszyscy przyczajeni. Jesteście gotowi na cabrio jesienią? Przedstawiamy roadster Mazda MX-5.
Roadster na jesień
Mazda MX-5 nie należy do zwykłych roadsterów. Przyczyn tego stanu rzeczy jest kilka. Zacznijmy od tych, które budzą najwięcej kontrowersji. Użytkownicy samochodów typu cabrio dobrze wiedzą, że szczelność otwieranych dachów samochodowych pozostawia zazwyczaj wiele do życzenia. To główny powód, dla którego cabrio nie jest zalecany do strefy umiarkowanej. Istnieje przeświadczenie, że jeśli już zdecydujemy się na jego zakup – najlepiej, aby okres jesienno-zimowy spędził w garażu.
Mazda w tej kwestii wychodzi naprzeciw oczekiwaniom kierowców, którzy chcieliby pojeździć cabrio przez większość roku. Dlatego stworzuli roadster, którego dach szczelnie odizolowuje wnętrze samochodu od warunków zewnętrznych. Dzięki czemu, nawet jeśli w czasie trasy złapie nas brzydka pogoda, nie musimy się martwić. Zwyczajnie zamykamy dach i cieszymy się ciepłem, jakie panuje we wnętrzu pojazdu. A jeśli wyjdzie znowu słońce? Ponownie możemy zacząć się wygrzewać w jego promieniach i cieszyć polską, złotą jesienią. Rozkładanie dachu w Maździe MX-5 zajmuje jedynie 12 sekund. Dlatego nawet przy dość kapryśnej i często zmieniającej się aurze, nie odczujemy poirytowania z powodu otwierania i zamykania dachu. W końcu robi to za nas sprawny mechanizm. I to w dodatku całkiem szybko.
Otwierany dach to niejedyna przyjemność
Roadstery bez wątpienia tworzone są dla przyjemności. Bo co jest bardziej atrakcyjnego od powiewu ciepłego wiatru w słoneczny dzień podczas jazdy fantastycznym autem? Jeśli już jesteśmy w temacie, to musimy także wspomnieć o tym, jak wspaniale prezentuje się nowa Mazda. Powiedzieć, że wyróżnia się na ulicy, to mało. Ten model z całą pewnością zwróci uwagę każdego przechodnia. To nie tylko zasługa znakomicie wpasowującą się w charakter auta kolorystyki (stylistyka KODO), ale również niezwykła dbałością o detale. Japoński producent, jak mało kto na świecie, przywiązuje ogromną uwagę do szczegółów. I to widać gołym okiem w modelu MX-5 (więcej informacji na stronie https://anndora.mazda-dealer.pl/modele/nowa-mazda-mx-5).
Piękna linia, otwierany dach, fantastyczne kolory, które sprawiają, że cały design – zarówno pod względem estetycznym, jak i technicznym – tworzy zgrabną całość. W dalszym ciągu to jednak niejedyne niespodzianki. Mazda MX-5 – podobnie, jak inne produkowane obecnie modele tej marki – korzystają z technologii SKYACTIV, która to została uhonorowana licznymi nagrodami. Samochód jest lekki i kompaktowy, co możemy odczuć już od pierwszych chwil jazdy. Do setki doprowadzimy go w trochę ponad 7 s, a średnie zużycie paliwa wynosi około 6,5 l/100 km.