Każdy fotograf pracujący w zawodzie wie, jak duża jest konkurencja w branży. Aby wybić się z konkurencji i pozyskać nowych klientów, nieustannie trzeba szukać nowych możliwości. Jedną z ciekawszych propozycji może być mobilne usługi fotograficzne. Czy jednak usługi z dojazdem do klienta się opłacają?
Czy w dzisiejszych czasach sprawdzą się usługi z dojazdem do klienta? To dylemat wszystkich osób, które myślą o rozkręceniu własnego mobilnego biznesy. Na pewno znajdą się wśród Was osoby, które będą zachwalały takie rozwiązanie, jak również takie, które będą uważały, że mobilny fotograf się nie sprawdzi. Otwierać więc taki biznes, czy nie?
Ciekawy pomysł na zrealizowanie marzeń zawodowych
Nieustannie słyszymy, by podążać za własnymi marzeniami. Skoro więc ktoś pragnie rozkręcić własny biznes, to powinien zrobić wszystko, by tak właśnie się stało. Jeśli boisz się ryzyka, na początek swoje usługi mobilne możesz potraktować jako dodatkowe zajęcie, które będziesz wykonywał w wolnych chwilach, po godzinach pracy na etacie. Tym samym będziesz miał zapewnioną stałą pensję oraz sprawdzisz, jak to w praktyce wygląda praca na swoim.
Usługi mobilne – wady i zalety
Mobilne usługi z jednej strony generują oszczędności, z drugiej wydatki. Oferując usługi z dojazdem do klienta, na pewno nie trzeba ponosić kosztów związanych z punktem stacjonarnym. Przede wszystkim mowa tutaj o jego wyposażeniu, które zwykle nie należy do najtańszych. Nie trzeba także martwić się kosztami samego użytkowania lokalu, czynszy, zużycia prądu, wody itp. z drugiej strony, aby dojechać do klienta trzeba mieć odpowiedni samochód, który pomieści cały potrzebny sprzęt i zapewni mu bezpieczny przewóz. Nie da się zapomnieć, że samochód na wodę nie chodzi, co oznacza, że dojazd do klientów zawsze będzie wiązał się z koniecznością tankowania samochodu. Poza tym sprzęt fotograficzny nie należy do najlżejszych, a przy usługach mobilnych za każdym razem trzeba będzie go samodzielnie nosić. Do tego nieustanny montaż i demontaż, jak również przygotowanie stanowiska pracy, co bywa czasochłonne. Ciekawym pomysłem jest strona internetowa (zobacz stronę), na której można znaleźć oferty profesjonalnych fotografów z całej Polski.
Czy takie rozwiązanie jest opłacalne?
Na to pytanie nie uzyskamy jednoznacznej odpowiedzi. Jak widać, fryzjerskie usługi mobilne z dojazdem do klienta mają zarówno swoje słabe, jak i mocne strony, choć można powiedzieć, że powodów jest więcej. Dlatego, jeśli naprawdę jesteś gotowy podjąć wyzwanie i prowadzić taki biznes, powinieneś jak najszybciej zacząć działać. Pamiętaj, że każdy biznes wiąże się z kosztami, w tym przypadku musisz liczyć się z kosztami użytkowania swojego pojazdu, lecz tworząc ofertę dla klientów, możesz ją tak przygotować, by te koszty rozłożyć w cenie usługi. I nagle tak naprawdę wszelkiego typu koszty znikają, po odliczeniu obowiązkowych opłat, reszta zarobionych pieniędzy zostanie już dla Ciebie. Jeśli do tego zajmiesz się promocją swoich usług, zadbasz o to, by pozyskać klientów, to masz szansę zarabiać i wtedy ten biznes będzie dla Ciebie opłacalny.
Podobne artykuły:
Kilka istotnych wskazówek przed biznesową sesją zdjęciową
Sesje zdjęciowe pracowników – dlaczego są coraz bardziej popularne?
Zawód fotograf – czy nauczysz się go sam?