Najbardziej popularne formy reklamy mobilnej biznesu.

Nieustannie zwiększa się liczba osób aktywnie korzystających z urządzeń mobilnych, a wraz z panującym trendem rozwija się reklama mobilna. Możliwości jest bardzo wiele, zaczynając od tych tradycyjnych, jak na przykład Facebook Ads (reklama w kanałach społecznościowych), po reklamy w aplikacjach (AdMob), reklamy SMS-owe oraz te, które bazują na budowaniu relacji z klientami i wizerunku firmy. Które formy reklamy mobilnej najlepiej sprawdzają się w biznesie? Sprawdzamy!

Reklama na Facebooku, czyli Facebook Ads

W reklamie mobilnej największym zainteresowaniem cieszy się Facebook Ads, czyli nic innego jak reklama na Facebooku. W tej formie reklamy można dostosować wygląd reklamy do kanału mobilnego zgodnie ze swoimi preferencjami. Tak więc można bardzo szybko dostosować harmonogram wyświetlania oraz określić grupę docelową, do której trafi dana reklama. Przykładowo, promując rabat na usługi w firmie, wystarczy wybrać osoby mieszkające w danym mieście, określić ich wiek oraz zainteresowania. Następnie do tego wystarczy dodać harmonogram wyświetlania (np. godziny pracy firmy) oraz czas, w jakim dana promocja będzie trwała i gotowe. Tak przygotowana reklama może w błyskawicznym tempie trafić do masowego grona odbiorców, bo jak wiadomo, Facebook jest jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych i przyciąga do siebie miliony użytkowników nie tylko z Polski, ale także z całego świata.

Reklamy wewnątrz aplikacji mobilnych, czyli AdMob

W strefie biznes bardzo dobrze sprawdza się także AdMob, czyli forma reklamy umożliwiająca zamieszczanie banerów reklamowych wewnątrz aplikacji. O takim rozwiązaniu powinny przede wszystkim pomyśleć firmy posiadające własną aplikację, aczkolwiek AdMob daje możliwość promocji innych usług. Aby uzyskać zadowalające efekty, wystarczy wybrać aplikację mobilną, która cieszy się popularnością wśród konkretnej nas grupy odbiorców, która zbliżona jest do grupy docelowej reklamy. Po raz kolejny wiele firm ma bardzo szeroki wybór, wystarczy przeprowadzić research i wybrać najlepsze aplikacje, w których zostanie zamieszczona reklama.

Reklamy SMS-owe i MMS-owe

Wielu z nas sądzi, że reklamy za pomocą SMS-ów i MMS-ów to już przeszłość. Jak się jednak okazuje, ta forma reklamy nadal świetnie się sprawdza i jest często wykorzystywana w biznesie. Dzięki SMS-om i MMS-om można w łatwy sposób poinformować swoich klientów o wprowadzeniu na rynek nowych produktów/usług, o wszelkiego typu promocjach, czy rabatach, które na niego czekają. Co ciekawe, wielu konsumentów pozytywnie ocenia taką formę reklamy, ponieważ otrzymują jasny komunikat z istotnymi dla niego informacjami.

Trzeba przyznać, że reklama mobilna jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi marketingu, więc to tylko kwestia czasu, gdy w obieg wejdą inne jej formy. Różnorodność dostępnych komunikatów reklamowych daje bardzo szerokie pole wyboru i możliwość dostosowania odpowiednich narzędzi do profilu swojej firmy.

Tekst powstał przy współpracy ze stroną ZnajdźReklamę.pl sp. z o. o..

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *