Naprawa tylnej belki w Peugeot 206 – na czym polega, jaki koszt, czy warto kupować zestaw naprawczy?

 

Masz samochód Peugeot 206 i zastanawiasz się, co z naprawą tylnej belki? A może chcesz kupić ten samochód, ale słyszałeś o nim same złe rzeczy? Zwłaszcza dotyczące owego felernego zawieszenia? Wyjaśniamy na czym polega naprawa tylnej belki, z jakim kosztem należy się liczyć, jeśli chce się jej dokonać, a także czy warto kupić zestaw naprawczy.

Tylna belka w Peugeot 206

Samochód Peugeot 206 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych pojazdów marki. Produkowany był w latach 1998-2012, jednak wciąż jest chętnie kupowany na rynku wtórnym. Ten samochód segmentu B nadaje się idealnie do jazdy po mieście, ale i w dłuższe trasy. Doceniany jest zwłaszcza za przestronne wnętrze i komfort jazdy, jaki daje.

Producenci zaprojektowali zawieszenie właśnie tak, by zapewniało wygodę podczas jazdy i gwarantowało dobrą przyczepność. Zbudowane zostało w oparciu o belkę z łożyskami igiełkowymi zamieszczonymi wewnątrz wahaczy. Niestety przez to jest ono dość delikatne. Nie służy mu polski klimat, a także kiepski stan dróg.

Łożyska igiełkowe są podatne na korozję, a uszczelniacze się ścierają. Od użytkownika samochodu Peugeot 206 wymaga się więc, by dbał o awaryjne zawieszenie. Niestety bardzo często pierwsze symptomy jego zużycia nie są widoczne. Przez to może się okazać, że dopiero skrzypienie, metaliczne odgłosy dochodzące spod auta, a w najgorszym scenariuszu: obniżenie wysokości zawieszenia tylnego, pochylenie i zmiana geometrii kół lub obcieranie opon o nadkole będą dowodem na to, że z autem dzieje się coś niedobrego. Wtedy może się okazać, że konieczna jest naprawa tylnej belki.

Na czym polega naprawa tylnej belki w samochodzie Peugeot 206?

Jeśli okaże się, że któryś z elementów tylnej belki w Peugeot 206 uległ zniszczeniu, należy naprawić układ. Niestety z uwagi na stopień skomplikowania zawieszenia we francuskich samochodach, zdecydowanie lepiej jest powierzyć to specjalistom. O naprawie tylnej belki w Peugeot 206 przeczytasz na https://wymianatylnejbelki.pl/cena-naprawy-belki/naprawa-tylnej-belki-peugeot/peugeot-206/. Z tekstu dowiesz się, że demontaż całej belki z samochodu nie jest trudny, jednak z uwagi na dużą ilość podzespołów wskazane jest, by wykonywała go osoba, która ma doświadczenie. Znacznie lepiej poradzi sobie z ich demontażem, regeneracją i montażem. Problemem nie będzie też wymiana elementów, a także pokrycie ich powłoką, która będzie zapobiegać korozji. To specjaliści wiedzą, jak po wszystkim skontrolować osie tak, by była zbieżność.

Na czym polega naprawa tylnej belki? Najczęściej właśnie na zdiagnozowaniu stanu belki, regeneracji wahaczy, sprawdzeniu zakończeń drążków, trawersów, wymianie czopów, które są bieżnią dla łożysk igiełkowych.

Jaki jest koszt naprawy tylnej belki w Peugeot 206?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć, jaki jest koszt naprawy tylnej belki w samochodzie Peugeot 206, gdyż cena zależy od stopnia zużycia elementów. W przypadku zużycia samych łożysk, a więc na samym początku postępującego psucia się układu, trzeba liczyć się z opłatą około 550 zł. Jeśli jednak któryś z czopów lub oba będą uszkodzone, wówczas trzeba doliczyć nawet 150 zł za każdy z nich. Najczęściej trzeba też wymienić uszczelki.

Oczywiście stawki bywają różne w zależności nie tylko od stopnia zużycia belki, ale również od konkretnego serwisu. Często jednak mają one podobne ceny. Zbyt niskie mogą świadczyć o tym, że nie do końca znają się na swojej pracy. A może wymiana samodzielna?

Czy warto kupować zestaw naprawczy tylnej belki w Peugeot 206?

Zapewne wiele osób zastanawia się, czy można sobie samodzielnie poradzić z awarią tylnej belki w samochodzie Peugeot 206. Wszak da się znaleźć zestawy naprawcze tylnej belki do Peugeot 206. Zdecydowanie jednak lepiej się na to nie porywać. Po pierwsze zachodzi wątpliwość, czy tego typu elementy będą w ogóle wysokiej jakości.

Po drugie – warunki pracy i umiejętności. Nie ma co ukrywać, że demontaż tylnej belki nie jest łatwy. Wymaga specjalistycznych narzędzi i wiedzy. Co więcej, po wykonaniu prac trzeba zadbać o geometrię kół. We własnym garażu jest to trudne. Samodzielna naprawa może więc się skończyć źle.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *