Otwieramy firmę przewozową – w jakiego klienta wycelować?

Firmy przewozowe powstają w ostatnim czasie wręcz masowo. Można jednak zauważyć, że wiele z tych nowo powstałych biznesów dosyć szybko zwija żagle. Przedsiębiorcy, którzy stawiają na usługi przewozowe, często nie do końca są przygotowani na działalność w swojej branży, a także nie doceniają konkurencji. Jeśli więc chcemy założyć firmę, która na rynku przetrwa przez dłuższy czas, warto na początku bardzo dobrze zbadać rynek i zrobić dobry biznesplan.

Klienci, którzy korzystają z przewozów, najczęściej szukają albo lokalnych tras w bliskiej odległości od swojego miejsca zamieszkania, albo busów kursujących na trasach międzynarodowych, takich jak tanie busy do Anglii czy przewozy do innych państw europejskich. Przewozy zagraniczne cieszą się dużą popularnością i jest na nie spore zapotrzebowanie. Wielu Polaków pracuje bowiem okresowo za granicą i często podróżuje z Polski do kraju, w których pracują. Osoby podróżujące na dalekich trasach często zwracają uwagę nie na niską cenę dojazdu, a przede wszystkim na terminy, dokładny przebieg trasy, usługi dodatkowe czy sam komfort podróżowania. W tym sektorze można więc dobrze zarabiać, o ile oczywiście zaoferujemy klientom usługi na wysokim poziomie lub coś, czego nie znajdą w ofercie konkurencyjnych firm.

Warto na początku zrobić dobry plan

Jeśli planujemy założyć firmę przewozową, na samym wstępie trzeba zrobić profesjonalny i rzetelny biznesplan, w którym znajdą się wszystkie aspekty planowanej działalności. Trzeba dokładnie ustalić, ile busów będzie jeździło w naszej firmie na początku, na jakich trasach będą się poruszały, a także jak często będą wykonywane przejazdy. Warto również zrobić dosyć szczegółowy research obecnych na rynku firm, aby przekonać się, co ma w ofercie konkurencja i gdzie znajdują się nisze, w które możemy się wstrzelić z naszymi usługami. Im więcej czasu poświęcimy na przygotowanie biznesplanu, tym łatwiej będzie nam później rozpocząć działalność i funkcjonować zgodnie z ustalonym planem. Jeśli przedsiębiorca nie robi żadnego planu, bo uważa, że w tej branży biznes zawsze będzie się kręcił, może się srogo rozczarować. Chaotyczne działania i brak planu zwykle kończą się szybkim upadkiem działalności.

Nie oszczędzaj na jakości

Firma transportowa powinna celować w stałych, regularnych klientów, którzy będą często korzystać z jej usług. Aby nowi klienci z biegiem czasu stali się lojalnymi klientami firmy, musi ona oferować usługi na wysokim poziomie. Nie jest dobrym pomysłem oszczędzanie na jakości czy sprawności busów, a także na usługach dodatkowych. Najczęściej ceną możemy przyciągnąć jedynie nowych, jednorazowych klientów. Jeśli jednak jakość usług nie będzie dla nich zadowalająca, z pewnością nie będą korzystać dalej z przewozów w naszej firmie. Budowanie lojalności i zaufania klientów wymaga odpowiedniego podejścia i inwestycji. Jednak z pewnością będą się one zwracały w postaci sporego grona klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *