Pięć sposobów na reklamę dla komisów samochodowych

28335420

Właściciele firm, niezależnie od rodzaju branży, do jakiej przynależą, muszą zdawać sobie sprawę, jak istotną rolę w funkcjonowaniu ich przedsiębiorstw odgrywa marketing. W związku z tym, że rynek używanych aut w Polsce wciąż kształtuje się na stabilnym poziomie, należy pomyśleć o rozwinięciu działalności swojego komisu samochodowego. Umożliwi to wybór jednego z pięciu poniżej zaprezentowanych sposobów na udaną promocję.

Oświetlenie reklamowe

Większość z nas prowadzi intensywny tryb życia. W związku z tym należy dobrać reklamę tak, aby efektywnie dotarła do odbiorców. Odpowiednim narzędziem będzie technika LED, która zapewnia niski pobór prądu, długoterminowe działanie, świetne efekty wizualne oraz doskonałą czytelność, niezależnie od pory dnia i warunków atmosferycznych. W związku z tym, że komisy zajmują dużą powierzchnię, reklama powinna zostać umieszczona w dobrze widocznym miejscu, np. przed placem. Idealnie sprawdzą się do tego litery podświetlane lub szyldy.

Nośniki outdoorowe

Reklama zewnętrzna również znajdzie tutaj właściwe zastosowanie. Billboardy i tablice montowane na specjalnych słupach lub ścianach budynków gwarantują bardzo dobrą prezentację promowanej działalności. W związku z tym, że nie wszystkie komisy położone są przy często uczęszczanych ulicach, outdoor może tutaj posłużyć za rozwiązanie lokalizacyjne. Wystarczy umieścić taką reklamę przy głównych wjazdach do miasta, zamieścić na niej nazwę, adres, odległość i przybliżony dojazd do komisu, a następnie tylko czekać na przyjazd klientów.

Reklama na samochodzie

Świetnym nawiązaniem do komisu jako działalności ściśle związanej z motoryzacją będzie użycie auta jako nośnika reklamowego. Aby udoskonalić ten pomysł, warto wykorzystać jeden z aktualnie dostępnych w sprzedaży pojazdów. W ten sposób pokażemy nasz komis jako miejsce proponujące sprzedaż wyłącznie sprawnych samochodów, idealnie nadających się do codziennej jazdy w mieście. Pokazanie ich w kontekście promocyjnym możliwe jest dzięki zastosowaniu oklein z nazwą firmy, numerem telefonu i adresem strony WWW. Trafionym pomysłem powinno też okazać się wykorzystanie megafonu, przez który kierowca będzie namawiać przechodniów do odwiedzenia komisu i zapoznania się na miejscu z jego ofertą.

Media lokalne

Ułatwiają one możliwość przeprowadzenia kampanii promocyjnej na terenie własnej miejscowości i jej okolic. Lokalne media postrzegane są przez społeczność głównie w sposób rzetelny oraz godny zaufania. Taka reklama powinna więc przynieść nie tylko większy zasięg, ale także pozytywny rozgłos komisowi samochodowemu. Wystarczy zamówić jej emisję w telewizji regionalnej lub podczas specjalnych audycji radiowych prezentujących rozmaite ogłoszenia. Przekaz musi być także skierowany do czytelników gazet oraz miejscowych portali internetowych, w których znaczną część użytkowników stanowią osoby młodsze, potencjalnie główni klienci komisów. Wszystkie te działania promocyjne warto zlecić agencji reklamowej, która zaproponuje specjalne łączone pakiety. Dzięki temu ich realizacja z pewnością zamknie się w mniejszych kosztach.

Promocja w Internecie

Wirtualna sieć umożliwia dotarcie z reklamą w skali ogólnokrajowej jako jedyna z wymienionych w artykule technik promocji. Okazuje się jednak, że pomimo rosnącej dominacji platform społecznościowych, zaledwie niewielka część komisów wykorzystuje je do celów reklamowych. Utworzenie fanpage’a na Facebooku i jego systematyczne aktualizowanie, przede wszystkim o dodawanie zdjęć i informacji na temat wszystkich aut, zarówno znajdujących się w ofercie od dłuższego czasu, jak i tych nowo zakupionych lub sprowadzonych, automatycznie poszerzy grono odbiorców zainteresowanych nabyciem pojazdu za pośrednictwem naszej działalności. Aktywność w Internecie warto również rozwinąć o dodanie komisu do katalogów i wyszukiwarek firm oraz promowanie go na różnych serwisach i forach motoryzacyjnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *