Praca zdalna w domu – jaki sprzęt biurowy pracodawca ma obowiązek Ci zapewnić?

Praca zdalna jest w ostatnich czasach coraz bardziej popularna zarówno wśród pracowników, jak i pracodawców. Na pracę z poziomu domu decydują się nie tylko osoby samozatrudnione i prowadzące własną działalność. We własnych czterech ścianach mogą pracować także etatowcy, którym pracodawcy zezwalają na taką formę wykonywania obowiązków. Warto jednak pamiętać, że nawet, gdy pracujemy z domu, to pracodawca ma obowiązek zadbać o to, byśmy mieli na czym.

W miejscu pracy jest oczywiste, że pracodawca ma obowiązek zapewnienia pracownikowi właściwych warunków wykonywania obowiązków zawodowych. Bez względu na to, czy jest to przestrzeń biurowa, fabryk, sklep czy magazyn, pracownik musi mieć do dyspozycji wszystko, co jest potrzebne do pracy. Jeśli pracodawca mu tego nie zapewni, pracownik może odmówić wykonywania obowiązków. W przypadku pracy z poziomu domu bywa jednak różnie. Zdarza się, że pracodawcy nie za bardzo interesują się, czy ich pracownicy na pracy zdalnej mają na czym pracować. A ci wcale nie musza wykorzystywać do pracy swojego prywatnego sprzętu.

Wyposażenie domowego biura

Pracownik na pracy zdalnej powinien mieć do dyspozycji służbowy komputer, najlepiej laptop, gdyż jest dużo bardziej wygodny w użytkowaniu. Urządzenie powinno posiadać kompletne oprogramowanie, które jest potrzebne do pracy. Pracodawca powinien pracownikowi dostarczyć właściwie skonfigurowany sprzęt, który nie będzie powodował żadnych problemów podczas użytkowania. Jeśli pracownik na co dzień korzysta ze sprzętów biurowych typu drukarka, skaner czy kopiarka, również powinien mieć takie urządzenie w domu zapewnione. Dla pracodawcy wiąże się to z wyższymi kosztami. Najczęściej w biurze z jednej drukarki czy skanera może bez problemu korzystać kilka czy nawet kilkanaście osób. Jeśli pracownicy wykonują swoje obowiązki zdalnie, każdy w swoim miejscu zamieszkania powinien mieć dostęp do dobrego sprzętu. Pracodawca, który w pracy zdalnej szuka oszczędności, musi więc mieć świadomość, że na początku będzie musiał w takie rozwiązanie nieco zainwestować.

Gdzie można szukać oszczędności?

Oszczędzanie na urządzeniach biurowych zdecydowanie nie jest dobrym rozwiązaniem. Jeśli będziemy inwestować w najtańsze modele na rynku, może się okazać, że w rzeczywistości wcale nie zaoszczędzimy – urządzenie nie przetrwa tak długo jak dobrej klasy sprzęt, może powodować problemy z funkcjonowaniem czy działać powoli i opornie. Warto stawiać na dobre i sprawdzone sprzęty, a oszczędności szukać w akcesoriach, między innymi tuszach i tonerach. Na rynku dostępne są nie tylko oryginalne tusze i tonery do wszelkiego rodzaju drukarek, ale również tańsze zamienniki, które pozwalają na spore oszczędności w sytuacji, gdy drukujemy naprawdę sporo. Jeśli jednak interesują nas zamienniki tuszy do hp bądź do innych drukarek, zwracajmy uwagę na ich jakość. Na rynku zamienników są produkty naprawdę dobre, są jednak i takie, których jakość pozostawia wiele do życzenia. W poszukiwaniu zamienników zwracajmy uwagę na dobrych producentów, którzy cieszą się pozytywnymi opiniami i zapewniają wysoką jakość wszystkich swoich produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *