Projektowanie stron internetowych – tych 3 błędów unikaj!

Unikalna i atrakcyjna witryna nie jest już luksusem  – to wymóg. Posiadanie złej witryny powoduje, że firmy tracą klientów, a to oznacza pieniądze na wyciągnięcie ręki. Niestety zdarza się to z alarmującą częstotliwością. Wielu właścicieli małych firm projektuje własne strony internetowe, aby zaoszczędzić pieniądze i mieć większą kontrolę nad projektem. Niestety, czasami nie do końca rozumieją koncepcje dobrego projektowania witryn internetowych, co prowadzi do witryny, która nie jest idealna.

Projektowanie stron internetowych w swej istocie jest formą sztuki, którą opanowani tylko najlepsi jak https://www.generalinformatics.pl. I podobnie jak sztuka, projektowanie stron internetowych ma na celu dostarczenie widzom wrażeń. Projektowanie stron internetowych ma na celu połączenie formy i funkcji w sposób, który sprawia, że ​​strona internetowa jest:

• przyjemna,
• łatwa w nawigacji,
• interesująca,
• użyteczna.

Aby to zrobić, projektanci stron internetowych muszą przestrzegać pewnych wymawianych i niewypowiedzianych „zasad”. Poniżej niektóre najczęstsze błędy w projektowaniu stron internetowych, które często popełniają właściciele małych firm.

1. Zbyt dużo się dzieje

Od razu przedstaw istotne informacje biznesowe w swojej witrynie. Użytkownicy, którzy nie mogą zrozumieć, o czym jest Twoja witryna, w ciągu kilku sekund od przybycia do niej, opuszczą ją. Warto o tym pamiętać, ale często właściciele małych firm o tym zapominają. Zatłoczona strona internetowa nigdy nie jest dobra. Witryny z mnóstwem obrazów, tekstu i innych rzeczy będą ładować się wolniej, będą wprawiać odwiedzających w zakłopotanie. Unikaj takich projektów.

2. Zbyt mało się dzieje

Na drugim końcu spektrum znajdują się strony internetowe, na których nie ma prawie nic. Minimalizm w projektowaniu to obecnie ogromny trend i działa poprawnie. Niektóre witryny małych firm są zbyt tajemnicze i pozostawiają zbyt wiele wyobraźni. To kolejny duży błąd. Twoi goście chcą wiedzieć, kim jesteś i co zrobi dla nich Twoja firma. Zbytnie poleganie na prostych obrazach bez wyraźnego kierunku sprawi, że Twoi użytkownicy będą się domyślać, a to nie jest dobra rzecz.

3. Zbyt zagmatwane

Gdzieś pośrodku zbyt dużego / zbyt małego spektrum znajduje się przerażająca witryna „zdezorientowanej marki”. Zdezorientowana witryna zawiera różnorodne kroje pisma, obrazy, palety kolorów i motywy, z których żadne nie są ze sobą powiązane. Dzieje się tak z wielu powodów. Może się to zdarzyć, gdy nie masz dobrego wyobrażenia o wizerunku swojej marki. Możesz łatwo wpaść w tę pułapkę, jeśli lubisz zbyt wiele szablonów projektów i chcesz je wszystkie wykorzystać. Może się to również zdarzyć, gdy próbujesz przekazać zbyt wiele pomysłów na raz i postrzegać swoją witrynę jako pojedyncze elementy, a nie całościowo. Projektując witrynę internetową, wybierz jeden motyw, jedno logo i jeden krój pisma i trzymaj się ich we wszystkich innych aspektach witryny.

Czy popełniasz któryś z tych błędów? Podziel się z nami swoim doświadczeniem w komentarzu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *