Jak reklamować biznes automotive Gdyni ?

Nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. I w przysłowiu nie chodzi tylko o branżę handlową, ale o różne dziedziny, w których reklama jest podstawą działalności. Idąc więc za tym porzekadłem można śmiało stwierdzić, że reklama jest rzeczywiście podstawą wszelkiej działalności gospodarczej. 

Branża motoryzacyjna (automotive) na której teraz się skupimy, podobnie jak inne dziedziny działalności charakteryzuje się pewną specyfiką. Niezależnie od tego, czy biznes opiera się na naprawie samochodów, ich sprzedaży, a może wynajmie jedno jest pewne w branży motoryzacyjnej liczy się przede wszystkim doświadczenie i to na jego podstawie budowane jest doświadczenie, a co za tym idzie, pozycja przedsiębiorstwa na rynku. Wiadomym jest, że istotną rolę w całym procesie odgrywa reklama, jednak Gdyńska branża motoryzacyjna jest szczególnie trudna dlatego nasza strategia reklamy powinna się wyróżniać odpowiednimi cechami. Jakimi? O to zapytaliśmy specjalistę, Janem Biedrzyńskim, który także jest wykładowcą jednej z prywatnych szkół automotive i informatyki w Gdyni (więcej informacji).

Biznes rozpoczyna się od strony internetowej ?

Jan Biedrzyński: Jest w tym sporo racji. Reklama zwłaszcza w Gdyni to walka z lokalnymi firmami jak Autos Gdynia, SeCo, BillBerry. Dobrze aby nasza firma zajmująca się branżą automotive budowała markę i zaufanie już od początku co przyczyni się do uruchomienia podstawowej formy reklamy pantoflowej czyli reklamy w przekazie ustnym, która w jakimś stopniu towarzyszy nam do dnia dzisiejszego.

Sposoby reklamy firmy automotive w Gdyni 

Jednak czasy się zmieniają, a wraz z nimi formy reklamowania usług. Właśnie dlatego odpowiedzią na zmieniające się realia jest reklama internetowa, a wraz z nią najpopularniejsza wersja, czyli odpowiednio zaprojektowana do potrzeb naszej strategii komunikacji i budowania marki strona www. Poza samą stroną internetową która będzie idealnym źródłem informacji o naszych Klientach dzięki wdrożeniu analityki warto jest rozważyć również promowanie marki w social mediach lub stworzenie aplikacji mobilnej dla dedykowanych usług naszego warsztatu lub firmy.

Strona www spełniająca oczekiwania Klientów

Strona internetowa to punkt styku Klienta z naszą marką, firmą i jej ofertą. Powinniśmy zadbać głównie o znalezienie naszej grupy docelowej i odpowiednio zaprojektować persony, które dadzą nam odpowiedzi na pytania kim jest nasz klient i czego szuka na stronie internetowej. Jakie są potrzeby naszego Klienta i kiedy będzie szukał naszej usługi lub produktu. Ważna jest także strategia komunikacji oraz spójność całej marki nie tylko w formie zdjęć i kolorystyki ale także przekazu jaki niesie za sobą treść i kontekst każdej podstrony, który powinien być dopasowany do intencji zapytania z wyszukiwarki Google.

Specyfika strony internetowej dla firmy z branży automotive

Jan Biedrzyński: Kluczową kwestią będzie szczegółowa informacja na temat profilu działalności, a więc dokładne wyszczególnienie, co jest przedmiotem naszej działalności w branży.

Historia firmy oraz jej doświadczenie

Dobrze jest również dodać historią firmy, bowiem długa obecność na rynku również świadczy o szacunku wśród klientów, a co za tym idzie, przemawia na korzyść naszego przedsiębiorstwa. 

No i spójność oraz grafika strony internetowej. 

Profesjonalna strona www powinna nawiązywać do działalności naszej firmy być odpowiedzią na potrzeby Klientów i stanowić o rzetelności firmy budując jej zaufanie.

Jak laik w dziedzinie informatyki może sprecyzować swoje oczekiwania względem zamawianej strony? Nie każdy umie posługiwać się fachowym, informatycznym językiem.

Jan Biedrzyński: Bo nie każdy musi posiadać taką wiedzę. Mówiąc o projekcie strony internetowej, którą zamawiamy, można opisać efekty, jakie mają się na niej znaleźć, a za ich właściwe umieszczenie odpowiadają fachowcy i specjaliści z agencji interaktywnej. Budowa strony internetowej to proces w którym agencja interaktywna powinna poznać nasze potrzeby i oczekiwania, zadać określoną ilość pytań oraz zbudować odpowiednie makiety UX oraz strukturę strony internetowej. Warto by współpraca z agencją interaktywną była w formie warsztatów oraz posiadała etapy dzięki którym jasno będziemy wiedzieć jakie są poszczególne etapy jej projektowania i wdrażania.

Oferta firmy automotive oraz budowa zaufania

Bez odpowiednio zaprojektowanych person, znajomości swojego Klienta strona internetowa nie będzie działać. Nigdy nie wiemy czy użytkownik przychodzi zdobyć tylko numer telefonu i jest już zainteresowany usługą czy dopiero szuka informacji i chce dowiedzieć się jak najwięcej. Warto rozważyć więcej możliwości i zaprojektować kilka ścieżek userflow dla każdego typu Klienta. Strona internetowa powinna posiadać rozwiązania i informacje dla każdej z grup Klientów, która z jakiegoś powodu wchodzi na naszą stronę czy to z reklam, z wyników wyszukiwania czy z social mediów. Oferta firmy na stronie internetowej powinna być prosta i czytelna, łatwa do znalezienia i przeczytania. Nie zapominajmy też o poprawnym wdrożeniu strony w wersji responsywnej i dla użytkowników mobilnych. 

Promowanie marki, budowa portalu internetowego automotive

Przy budowaniu biznesu w Gdyni warto wziąć pod uwagę każdy możliwy jej typ. Przykładowo tworzenie portalu eksperckiego dla branży automotive zrzeszającego specjalistów lub wąskie grono fanów marki lub konkretnie usługi będzie świetnym pomysłem. Niezależnie od typu oferowanej usługi portal internetowy czy to typu informacyjnego, branżowego dla wąskiej grupy fanów może przyczynić się do reklamy naszego biznesu. Koszt tworzenia portalu to bardzo indywidualna sprawa a to ile kosztuje portal internetowy zależne jest od jego funkcjonalności, specyfiki, typu oraz wdrożenia rozwiązań technicznych.

Portal internetowy dla ekspertów z branży automotive 

Portal skupiający ekspertów z danej dziedziny, poradniki, ekspercka wiedza przyczyni się do szybkiego napływu użytkowników szukających technicznych porad, fanów motoryzacji i branży automotive. Budując świadomość rozwiązań tworzymy markę, generujemy odpowiedzi na frazy kluczowe związane z branżą oraz budujemy widoczność portalu na konkretne frazy kluczowe. Wszystko to z czasem przyciągnie większe marki i koncerny chcące zaistnieć w świadomości zgromadzonej przez nasz portal społeczności. 

Buduj lokalną społeczność w Gdyni z branży automotive

Dzięki fachowcom z branży, których zdobędziemy jako autorów treści zyskamy status portalu eksperckiego z naszej dziedziny. Śmiało możemy nasz portal objąć patronatem naszej firmy i zyskać dodatkowych sponsorów, organizować webinary i tzw live na żywo z ekspertami. Możliwości zaistnienia w świadomości i sposobów naturalnej reklamy zyskamy wówczas bardzo dużo.

Jeden komentarz dla wpisu “Jak reklamować biznes automotive Gdyni ?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *