Zastanawiasz się, jak sprawić, by przeprowadzka biura była mniej stresująca? Poza samym zadaniem przeprowadzki – jest też mnóstwo dokumentów do podpisania i formalności do załatwienia. Czy to brzmi dla Ciebie przerażająco? Nie martw się – razem z Pio-Mag przygotowaliśmy dla Ciebie kilka kluczowych wskazówek, dzięki którym przeprowadzka biura będzie mniej stresująca.
Wskazówka#1 Dobry plan przeprowadzki to podstawa
Nikt nie idzie na bitwę nieprzygotowany. Dlatego właśnie warto pomyśleć o przeprowadzce biura jak o bitwie – musisz dokładnie rozważyć kroki, jakie powinieneś podjąć. Gotowość jest jednym z kluczowych czynników zapewniających zwycięstwo, którym w tym przypadku jest przeprowadzka: sprawna i bezproblemowa. Usługi transportowe Pio-Mag na pewno pomogą Ci w realizacji takiego scenariusza.
Wskazówka #2 Dobrze przemyśl umiejscowienie przeprowadzki na osi czasu
Już wiesz – planowanie jest istotną częścią przeprowadzki. Pamiętaj, że Twoi współpracownicy nie mogą po prostu wejść do biura, spakować się i gotowe. Nadal mają liczne zadania związane ze swoją pracą. Dlatego warto sporządzić szczegółowy harmonogram całego procesu.
Wyznacz dni, w których należy zakończyć działania związane z relokacją, od początku do końca. Musisz także uwzględnić konkretny czas wykonania tych zadań, aby można je było łatwo monitorować.
Wskazówka #3 Poinformuj zainteresowane osoby
Kolejnym czynnikiem, który powoduje, że przeprowadzka jest stresująca, jest brak właściwej komunikacji w tym temacie. Jeśli komuś nie przydzieli się w tym procesie konkretnego zadania, jest prawdopodobne, że to zadanie po prostu nie zostanie ono wykonane. Zatem cały personel powinien być świadomy obowiązków, jakie się od niego oczekuje w związku z planowaną przeprowadzką.
Wskazówka #4 Postaraj się przewidzieć problemy, które mogą się pojawić
Z racji tego, że przeprowadzka jest naprawdę złożoną czynnością i wymagającą zaangażowania wielu osób – to proces podatny na problemy. Dlatego należy je przewidzieć. Można by pomyśleć, że to pesymizm, ale prawda jest taka, że jeśli zaczniesz myśleć o problemach jeszcze przed rozpoczęciem przeprowadzki, nie będziesz musiał się nimi martwić później.
Wskazówka #5 Zrób listę ważnych materiałów i sprzętu biurowego
Dla przykładu biurka i krzesła biurowe są istotnymi elementami środowiska pracy. Przydatne są także projektory i drukarki. Jednak stara, wadliwa kserokopiarka nie jest warta wysiłku i zasobów wymaganych do jej przeniesienia.
Musisz sporządzić listę niezbędnych rzeczy, która pomoże współpracownikom w wyborze rzeczy, które spakują lub dołączą je do listy „do spakowania” dla firmy przeprowadzkowej, jeśli zdecydujesz się skorzystać z takich profesjonalistów. To dobre rozwiązanie, które de facto oszczędza Twój czas i pozwala zająć się prowadzeniem biznesu – w czasie gdy przeprowadzka jest fizycznie realizowana.
Czas na przeprowadzkę!
Wiele osób, które miały doświadczenia z przeprowadzką do innego biura – twierdzi, że jest to coś, czego za wszelką cenę należy unikać. My mówimy inaczej. Jeśli wiesz, jak to dobrze zaplanować i zwrócisz się o pomoc do profesjonalistów, wszystko będzie dobrze. Powodzenia!
Konsultacja merytoryczna artykułu: https://pio-mag.pl.