Przykłady nowoczesnych witryn motoryzacyjnych

01

Przemysł i usługi motoryzacyjne stanowią bardzo duży procent całkowitej gospodarki. Konkurencja jest bardzo duża, a o ewentualnym sukcesie świadczy jakość wykonywanej działalności. Żeby jednak móc zaprezentować się klientowi, najpierw trzeba go sprowadzić, a w obecnych czasach, niezastąpiony ku temu jest Internet. Im bardziej wyróżniająca się i atrakcyjna strona, tym większa szansa, że kontrahent zapuka do drzwi.

Nietypowy wygląd

Im bardziej strona będzie się wyróżniać z rzeszy innych, tym lepiej. Dodatkowo, jeśli znalezienie niezbędnych informacji będzie dla odbiorcy łatwe, witryna odniesie sukces. Można w tym celu zastosować technologię Flash i tylko jedną stronę główną. Niech na niej znajduje się przykładowy, interaktywny samochód. Najeżdżając myszką na poszczególne elementy, może wyświetlać się ich opis, opis usług związanych z tym elementem oraz cena. Niezbędne informacje o firmie można zamieścić w stopce strony.

Takie rozwiązanie jest dość czytelne i proste w obsłudze. Jest jednak skierowane głównie do ludzi znających się na motoryzacji. Tak, jak nikt nie powinien mieć problemów ze znalezieniem szyby czy lusterek, tak z pompką paliwa mogą mieć problem niektóre panie. Stąd, witryna tego typu musi zostać dokładnie przeanalizowana pod kątem ewentualnych klientów. Jeśli są to osoby posiadające choć elementarną wiedzę, to taki wygląd nie powinien stanowić problemu.

Rejestracja online

Dość nietypowym elementem jeśli chodzi o branżę motoryzacyjną, jest możliwość dokonywania rejestracji poprzez stronę internetową. Bez znaczenia jest, czy chodzi o wizytę u mechanika czy zakup w sklepie stacjonarnym. Wystarczy bardzo prosta technologia, która pozwoli klientowi na wybranie dogodnego terminu i zarejestrowania swojego samochodu na niezbędną naprawę. Szybko, łatwo i przyjemnie.

Niestety, stosując takie rozwiązanie, należy rozwiązać problem zgłoszeń telefonicznych. W takim przypadku, niezbędne może być korygowanie harmonogramu zamieszczonego na stronie ręcznie przez właściciela warsztatu. Nie każdy ma na to czas, więc często może być potrzebna dodatkowa osoba do obsługi takich klientów. Jeśli jednak ktoś taki jest już zatrudniony, kłopot znika sam. W podobny sposób można obsługiwać klientów sklepu, wprowadzając funkcjonalność sklepu internetowego z możliwym odbiorem własnym lub wysyłką.

Postęp prac

Każdy, kto choć raz korzystał z usług mechanika samochodowego, wie, ile czasu i nerwów kosztuje ciągłe dowiadywanie się o stan swojego samochodu, ewentualna akceptacja dodatkowych napraw i liczenie łącznych kosztów. Z reguły wykonuje się to poprzez rozmowę telefoniczną lub osobistą w warsztacie. Pod wpływem chwili bardzo często dokonuje się nieekonomicznych decyzji.

Warsztaty posiadają swoje godziny otwarcia, co sprawia, że najczęściej trzeba wziąć dzień wolnego we własnym zakładzie pracy, by dopiąć wszystko na ostatni guzik. Ten problem można rozwiązać, wprowadzając panel klienta, do którego można logować się za pomocą indywidualnego numeru zlecenia i hasła, które otrzyma się podczas oddawania samochodu. W dogodnej dla siebie chwili można zalogować się i sprawdzić, jakie są postępy prac, czy wymagane są jakieś decyzje dotyczące napraw oraz jaki będzie całkowity ich koszt.

Wszystko na spokojnie, po godzinach pracy, bez zbędnych wizyt i telefonów. Niestety, tutaj również pojawia się problem dodatkowej osoby, która będzie wprowadzała te informacje do systemu komputerowego. Jednoosobowe działalności niezatrudniające pracowników, mogą mieć problem ze znalezieniem czasu na takie czynności. Kolejnym problemem może być informowanie klienta o nowym wpisie w systemie, o którym powinien się jak najszybciej dowiedzieć.

Tutaj, sprawa jest już prostsza, gdyż wystarczy zwykłe powiadomienie SMS, a jeśli zleceniodawca w ciągu 24 godzin nie odwiedzi panelu klienta, można ostatecznie wykonać do niego telefon. Można prowadzić dyskusję, czy wprowadzenie i obsługa takiego systemu zajmuje więcej czasu niż indywidualne telefony i zapisywanie na kartkach niezbędnych informacji. Stanowczo jednak, jest to udogodnienie dla klienta, które może go przyciągnąć, nawet jeśli cena naszych usług nie należy do najniższych na rynku.

Przykłady nowoczesnych stron motoryzacyjnych:

 więcej nowoczesnych stron firmowych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *