Rodzaje barier drogowych

pexels-photo-500985

Bariery drogowe to inaczej zapory drogowe, konieczne są do wygradzania terenów, przy których trwają roboty drogowe. Bariery zazwyczaj mają biało-czerwone kolory, tak aby były lepiej widoczne dla kierowców.

Zapora pojedyncza U-20a

Zaporę tę stosuje się do wygradzania wzdłuż jezdni. Bariery można spotkać w dwóch wymiarach: 1750×250 mm i 2500×250 mm.

Zapory najpierw przymocowuje się do dwóch ocynkowanych stojaków, po czym ustawia się je na jezdni.  Haczyki do stojaków są wkręcane, także przy uszkodzeniach można je bez problemu wymienić. Do barier zazwyczaj dołącza się dwa ocynkowane stojaki wraz z haczykami, ale też można zaopatrzyć się w zapory bez haczyków.

Zapora pojedyncza szeroka U-20b

Te bariery drogowe stosowane są do wygrodzeń poprzecznych. Zapory również można znaleźć zarówno we wrsji ze stojakami, jak i bez stojaków. Wymiary zapory pojedynczej mogą być np. takie: 1750×500 mm i 2250×500 mm.

Zapora dwustronna  U-20/U-3 – teleskopowa

Bariera ma wielofunkcyjne zastosowanie i składa się zazwyczaj z kilku elementów:

– dwóch dwustronnych, szerokich desek. Ich szerokość to: 25 cm, a długość: 140 cm. Wykonane są z tworzywa sztucznego PVC. Ich waga wynosi około 10 kg,

– dwóch słupków fluorescencyjnych o wysokości 100 cm. Słupki te wykonane są z tworzywa sztucznego HDPE. Waga jednej sztuki wynosi około 1 kg,

– dwóch podstaw recyklingowych, których wymiary to: 600x400x70.  Waga jednej sztuki wynosi około 14 kg.

Zapora jest oznaczona dwoma symbolami, z jednej strony bariery: U-20, zaś z drugiej:  U-3.

Wygrodzenia mogą mieć długość od  40×108 cm do  max. 240×108 cm.

Zapora drogowa U-20 studzienkowa, rozsuwana

Bariera ta również ma szerokie zastosowanie i zwykle składa się z kilku ważnych elementów:

– z czterech wąskich (szerokość to około 12,5 cm, zaś długość od 140 cm do max. 240 cm. Waga tych czterech desek wynosi około 9 kg) i czterech szerokich desek (gdzie ich szerokość to około 25 cm, a długość od 140 cm do max. 240 cm. Waga wszystkich czterech desek wynosi około 20kg). Wszystkie te deski wykonane są głównie z tworzywa sztucznego PVC

– słupków fluorescencyjnych (4 sztuki). Ich wysokość wynosi około 100 cm. Słupki są głównie wyprodukowane z  tworzywa sztucznego HDPE. Waga wszystkich czterech słupków wynosi 4kg.

– podstaw recyklingowych (4 sztuki). Ich wymiary to 600x400x70. Podstawa zazwyczaj waży około 14kg.

Wygrodzenia mogą mieć długość od 140x140x108 do 240x240x108 cm.

Zapora drogowa U-20 szeroka, teleskopowa

Bariery te posiadają kilka istotnych elementów:

– dwie szerokie deski. Których szerokość wynosi około 25 cm, zaś ich długość występuje w granicach 140 cm a 240 cm. Deski te wykonane są z tworzywa sztucznego PVC

– dwa słupki fluorescencyjne, których wysokość mierzy się w 100 cm. Słupki w swoim składzie posiadają HDPE, zaś ich waga wynosi 2 kg

– dwie podstawy recyklingowe, których wymiary wynoszą 600x400x70, waga tych dwóch podstaw to w sumie 28kg

Wygrodzenia mogą być o długości od 140×108 cm do 240×108 cm.

Zapora drogowa U-20 wąska, teleskopowa

Bariera drogowa wąska również jest bardzo ważnym czynnikiem i składa się między innymi z:

– dwóch wąskich gdzie szerokość wynosi około 12,5 cm, a długość za to może mieć od 140 cm do 240cm. Tak samo jak inne rodzaje barier, te zapory wykonane są także z PVC, a dwie deski ważą  w sumie 4,5 kg

– dwóch słupków fluorescensyjnych z wysokością 100 cm i jest wykonany z HDPE. Oba słupki ważą 2 kg

– dwóch podstaw recyklingowych o takich samych wymiarach jak w zaporze szerokiej

Długość wygrodzeń w barierze wąskiej jest identyczna jak w zaporze szerokiej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *