Jakie problemy rozwiązuje naprawa sprzęgieł hydrokinetycznych?

naprawa sprzęgieł hydrokinetycznych

Naprawa sprzęgieł hydrokinetycznych pomaga zwiększyć skuteczność i efektywność działania w każdej z trzech faz, w których może ono pracować: w fazie przeciągnięcia, przyspieszenia i sprzęgania.

Podczas fazy przeciągnięcia silnik nadal się obraca, podobnie jak wirnik. Ale turbina nie może się obracać, więc auto nie rusza. Tak się dzieje, gdy silnik Twojego samochodu pracuje, skrzynia biegów jest na biegu, a stopa na hamulcach powoduje, że samochód się nie porusza.

Przyspieszenie ma miejsce wtedy, gdy w grę wchodzi moc zwielokrotnienia momentu obrotowego. Wraz ze wzrostem obrotów silnika wirnik zaczyna się szybciej poruszać. Wyższe obroty wirnika wywołują wzrost prędkości turbiny, jednak ciągle wirnik porusza się szybciej.

Sprzęganie jest fazą docelową. To ta faza, która występuje, podczas jazdy z dużą prędkością. Na tym etapie prędkości wirnika i turbiny są prawie identyczne. Niektóre modele sprzęgieł hydrokinetycznych wprowadzają dodatkowy element cierny, którego zadaniem jest zwiększenie wydajności. Stojan większości przypadków nie bierze udziału w tym procesie. Dzieje się tak dlatego, że wystarczająco dużych prędkościach płyn porusza się w sposób, który nie będzie wywołuje ryzyka uderzenia w obudowę konwertera.

Naprawa sprzęgieł hydrokinetycznych podnosi ich efektywność

Jednym z najważniejszych zadań stojana jest zwiększenie wydajności całego układu przeniesienia napędu. To właśnie na tym etapie naprawa sprzęgieł hydrokinetycznych daje najbardziej spektakularne rezultaty. Dzięki naprawie i regeneracji sprzęgła, płyn wypływający z turbiny jest skuteczniej zbierany przez stojan, który może zebrać większą część energii kinetycznej i wprowadzić ją z powrotem do obiegu. Pozwala to sprzęgłom hydrokinetycznym na zwielokrotnienie momentu obrotowego w celu uzyskania większego przyspieszenia.

Czy naprawa sprzęgieł hydrokinetycznych napotyka jakieś problemy?

Istnieje kilka typowych sposobów, w jakie konwerter momentu obrotowego może się zepsuć, a niektóre z nich mogą być niebezpieczne.

  • Ciągły wysoki poziom poślizgu w konwerterze może spowodować przegrzanie, które może uszkodzić uszczelki elastomerowe utrzymujące płyn przekładniowy w konwerterze. Płyn zacznie wyciekać, a gdy system się wyczerpie, może całkowicie przestać działać.
  • Sprzęgło stojana może się złamać. Podczas zatarcia wewnętrzne i zewnętrzne elementy sprzęgła mogą zostać trwale zablokowane, powodując ogromny spadek efektywności zużycia paliwa. Jeśli sprzęgło stojana pęknie całkowicie, stojan zacznie się obracać i samochód może w ogóle nie być w stanie ruszyć.

Polecamy:
Czy warto korzystać z kalkulatorów ubezpieczeń OC?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *