Salon samochodowy w sieci franczyzowej – rozwiń swój biznes

Branża samochodowa ma się z roku na rok coraz lepiej, dlatego każdy biznes samochodowy ma spore szanse na powodzenie. Jeśli chcesz prowadzić własny salon samochodowy, dobrym rozwiązaniem może być biznes franczyzowy. Ma on sporo zalet i daje franczyzobiorcy wiele możliwości.

Budowanie własnej firmy od zera może być obwarowane wieloma problemami, przede wszystkim związanymi z zaistnieniem na rynku, a także z brakiem gotówki na rozkręcenie biznesu. Osoby, które chcą otworzyć własny salon samochodowy, muszą dysponować pokaźną kwotą, aby w ogóle myśleć o rozpoczęciu biznesu. Kto nie ma pokaźnych oszczędności, może skorzystać z możliwości, jakie daje franczyza. Świetnie sprawdza się ona szczególnie w przypadku osób, które chciałyby pracować na własny rachunek, a nie mają za bardzo pomysłu na biznes.

We franczyzie można sporo zyskać

Franczyza polega na prowadzeniu biznesu pod skrzydłami znanej, dużej marki, która ma ugruntowaną pozycję na rynku i cieszy się sporym zainteresowaniem klientów. To dobre rozwiązanie dla osób, które do tej pory niewiele miały z biznesem wspólnego. Franczyzodawca daje bowiem nie tylko możliwość korzystania z nazwy i z logo firmy, ale również dostarcza kompletną strategię marketingową, wiele możliwości reklamowych, bazę kontaktów i przede wszystkim wizerunek, który jest już dobrze znany w świadomości klientów.

Franczyzobiorca nie musi więc obawiać się wielkiego ryzyka biznesowego, z pewnością ma o wiele większe szanse na powodzenie na rynku niż firma, która powstaje od zera i musi walczyć o zainteresowanie klientów. Franczyzobiorca z pewnością jest też na lepszej pozycji, jeśli chodzi o konkurencję.

Salon samochodowy pod znaną marką

Jeśli chcesz otworzyć salon samochodowy działający na zasadach franczyzy, najpierw warto dobrze zapoznać się z tym, co oferują franczyzodawcy i wybrać taką firmę, która będzie oferowała najlepsze warunki. Kolejną kwestią są finanse. Choć franczyzodawca daje sporo korzyści franczyzobiorcy, zwykle nie oferuje on żadnej pomocy finansowej. Franczyzobiorca musi więc dysponować odpowiednimi oszczędnościami, koniecznymi do opłacenia licencji, a także do wyremontowania i wyposażenia lokalu, w którym będzie prowadzony biznes.

W przypadku salonu samochodowego mogą to być dosyć poważne kwoty, dlatego też warto mierzyć siły na zamiary. Może się okazać, że potrzebne będzie co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych na sam start. Trzeba również pamiętać, że prowadząc biznes we franczyzie konieczne jest comiesięczne dzielenie się zyskami z franczyzodawcą. W umowie franczyzowej na samym początku działalności są jasno i wyraźnie wszystkie warunki finansowe, do których musi stosować się franczyzobiorca.

Pomimo tych ograniczeń i wydatków, salon samochodowy prowadzony na zasadach franczyzy jest zdecydowanie lepszym pomysłem niż tworzenie biznesu od podstaw i budowanie pozycji nowej, zupełnie nieznanej marki. Takie działania mogą być długotrwałe, a niekoniecznie przynoszą oczekiwane efekty.

Opracowano we współpracy z portalem www.infofinanse.pl

Jeden komentarz dla wpisu “Salon samochodowy w sieci franczyzowej – rozwiń swój biznes”

  1. Zamierzam otworzyć własną działalność i sporo czytam na temat pierwszych kroków w biznesie. Wiem, że dziś działa zasada jednego okienka, ale tak czy inaczej trzeba załatwić w urzędzie skarbowym czy w ZUS-ie. Na https://www.bizneslevelup.pl/jaka-jest-data-powstania-obowiazku-oplacania-skladek-zus/ znalazłam sporo fachowej i przystępnie podanej wiedzy. Jak ktoś planuje zakładanie firmy, warto się z takimi podstawami zapoznać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *