Serwis samochodowy, podobnie jak inna działalność, w którym odbywa się obsługa klienta, musi być przygotowany nie tylko na bezproblemowych klientów, ale również na tych z gatunku trudnych. Takie osoby zdarzają się w każdej branży. Jeśli jednak firma będzie dobrze przygotowana, a pracownicy przeszkoleni, z pewnością bez problemu poradzą sobie nawet z takimi niezbyt mile widzianymi klientami.
Praca w obsłudze klienta zdecydowanie nie jest łatwa. Pracownicy muszą na co dzień zajmować się realizacją szeregu zadań, a jednocześnie dbać o pozytywne relacje z klientami, budowanie dobrego wizerunku firmy oraz nieustanne dokształcanie. Klienci szybko bowiem zauważają, jeśli jakiś pracownik nie ma zbyt dużej wiedzy na temat oferty firmy i nie jest w stanie doradzić w ważnej dla klienta kwestii. Także pracownicy serwisu samochodowego muszą więc nieustannie się dokształcać. Nie wszyscy bowiem są zatrudnieni bezpośrednio przy realizacji zadań. Osoby pracujące w biurze nie muszą doskonale znać się na naprawie i serwisowaniu aut, powinny natomiast bardzo dobrze znać ofertę, a także umieć odpowiadać na te pytania, które dzwoniący klienci zadają najczęściej.
Dobra strona to podstawa
Jeśli planujemy prowadzić serwis samochodowy, warto już na starcie zainwestować w profesjonalną, solidnie wykonaną stronę internetową. Będzie ona wizytówką działalności, spełni funkcje promocyjne i reklamowe, ale również będzie miejscem do kontaktu z klientami. Wiele osób nie decyduje się na dzwonienie do interesującej ich firmy, a wybiera różne formy pisemnych wiadomości. Warto na stronie udostępnić taką możliwość. Może to być chat messenger na stronie, który w ostatnich latach jest bardzo popularny wśród klientów. Pozwala bowiem na uzyskanie odpowiedzi praktycznie natychmiast, bez konieczności wysyłania maila i czekania, aż pracownicy firmy odpiszą. Chat Messenger to dobre rozwiązanie, ale jedynie wtedy, gdy firma ma do dyspozycji sporo doświadczonych pracowników, szybko reagujących na wszystkie zgłoszenia. Jeśli chat będzie obsługiwany raz dziennie, na pewno nie usprawni to kontaktu i komunikacji pomiędzy firmą a klientami.
Nowoczesne rozwiązania informatyczne
W dużych serwisach samochodowych, w których jednocześnie obsługiwanych jest wielu klientów, a jeszcze więcej korzysta z różnych form kontaktu, dobrze jest zainwestować w sprawdzone oprogramowanie ułatwiające komunikację. System contact center to rozwiązanie, które pozwoli na reagowanie na bieżąco na wszystkie zgłoszenia, dopasowanie kanałów komunikacji do potrzeb klientów, a także różne formy elektronicznego umawiania wizyt czy zaklepywania terminów. Klienci bardzo chętnie korzystają z takich opcji, gdyż jest to spora oszczędność czasu. Zamiast dzwonić i czekać na połączenie, mogą na stronie wybrać odpowiedni, pasujący im termin i umówić się na wizytę w serwisie. Oprogramowanie dla serwisu samochodowego powinno być dopasowane do indywidualnych potrzeb firmy. Warto inwestować w sprawdzone, solidne i przetestowane rozwiązania. Wybierajmy firmy, które mają renomę na rynku, a ich oprogramowanie cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Dzięki temu będzie można mieć pewność, że system na pewno się sprawdzi i przyniesie wymierne korzyści.