Skoda Karoq, następca Yeti

spotlight-2685036_1280

Pomimo tego, że w 2009 roku niemal wszystkim dziennikarzom motoryzacyjnym wydawało się, że Skoda Yeti nie zdobędzie popularności ze względu na swój wygląd, to niemal dziesięć lat obecności tego modelu na polskim rynku pokazało dobitnie, że rynek crossoverów w Polsce wciąż jest nienasycony. Czas jednak płynie, na rynku motoryzacyjnym pojawiają się nowe technologie i nie zawsze można wprowadzić zmiany do już istniejących projektów. Tak też stało się w przypadku Yeti, które w 2017 roku zdjęte zostało z taśm produkcyjnych i zastąpione nieznacznie większym, ale nowocześniejszym modelem Karoq. Co w nim takiego niezwykłego?

Skoda Yeti – samochód dla ludzi?

Skoda Yeti była samochodem, który dopasowany był do możliwości finansowych niemal wszystkich – przez okres produkcji przewinęło się niemal dwadzieścia różnych wersji wyposażenia oferujących różnorodny komfort użytkowania Skody – różniły się one nie tylko wyglądem zewnętrznym i wyposażeniem, ale również oferowanym napędem. Był to napęd przedni lub 4×4.
Jednocześnie czeska jakość wykonania czerpiąca całymi garściami z dorobku Volkswagen Group oferowana była w stosunkowo niewygórowanej cenie w porównaniu do konkurencji na rynku.

Skoda Karoq – następca

Nowe modele Skody Karoq to również typowy crossover klasy kompaktowej. Sam producent wskazuje, że nazwa wywodzi się z połączenia dwóch słów – samochodu i strzały, w języku autochtonów z wyspy Kodiak. Ma to nawiązywać do wszechstronnych możliwości tego stosunkowo niewielkie samochodu wyposażonego w napęd 4×4. Co prawda producent przewidział modele wyposażone wyłącznie w przedni napęd, to jednak od samego początku zakłada, że nie będą cieszyły się one największa popularnością – oczekiwania klientów idą w kierunku stałego napędu na obie osie.

Nowoczesność w wydaniu Skody

Nowe modele Skody Karoq już z wyglądu pokazują, że Skoda odchodzi od nudnych i tradycyjnych kształtów na rzecz bardziej wymyślnych i ekstrawaganckich linii nadwozia komponujących się z identycznie przygotowanym designem wnętrza. Jeżeli dodamy do tego najnowsze jednostki silnikowe (wśród nich między innymi benzynowe 1.0TSI i 1.5TSI oraz jednostki diesla o pojemności 1.6 i 2.0) oraz nowoczesne, standardowe wyposażenie w postaci między innymi automatycznie otwieranej klapy bagażnika po wykonaniu gestu machnięcia nogą pod nią, to otrzymamy samochód wielozadaniowy i uniwersalny. Czy będzie to jednak model bezawaryjny? Zastosowanie znanych z innych modeli jednostek napędowych wskazuje, że tak, ale na oficjalne dane i statystyki w tym względzie musimy jeszcze trochę poczekać.

Udany debiut na światowych rynkach motoryzacyjnych

Podsumowując, pomimo tego, że Skoda Koroq dopiero debiutuje na światowych rynkach, to budzi już niemałe zainteresowanie i ma szansę stać się prawdziwym hitem sprzedaży nie tylko na polskim rynku. Cena najtańszych wersji wyposażenia najnowszej Skody Karoq określona jest w okolicach osiemdziesięciu tysięcy złotych. Nie jest to dużo, jak na samochód tej klasy i z takim standardowym wyposażeniem.

Jeden komentarz dla wpisu “Skoda Karoq, następca Yeti”

  1. Podróż samochodem dookoła świata? A dlaczego nie? Bo daleko i drogo? Ok, można – na początek – wybrać się dookoła Polski. Wystarczy wejść na stronę http://www.iip.org.pl/ i przeglądnąć aktualne propozycje. A nóż któraś się nam spodoba i zdecydujemy się z niej skorzystać? Jeśli nawet nie, można na tej stronie dowiedzieć się wielu pożytecznych rzeczy. Jakie to informacje? Nic bardziej łatwiejszego, jak wejść i dowiedzieć się tego, co nas akurat będzie interesować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *