Adam Białas testuje Ferrari 458 Spider za ponad milion złotych

Niewiele osób może sobie pozwolić na zakup, kosztującego ponad milion złotych kolekcjonerskiego Ferrari 458 Spider. Podobnie jak wszystkie Ferrari, 458 Italia i Spider należały do kategorii „na zamówienie”. Włoska firma wyprodukowała tylko 1248 takich pojazdów, sprzedając je m.in. Ericowi Claptonowi. Korzystając, z zaproszenia jednej z hiszpańskich firm motoryzacyjnych udało, mi się spędzić kilka dni testując, to słynne auto w słonecznej Katalonii. 

Jazda przez ulice Barcelony raczej dostarcza doznań celebryckich, ponieważ auto zwraca uwagę i jest często fotografowane. Kultowy dźwięk silnika powoduje, że nie chcemy włączać muzyki. Nie będziesz miał problemów z parkowaniem, a wręcz przeciwnie w najbardziej zatłoczonych miejscach centrum miasta, parkingowi najlepszych hoteli i restauracji zapraszają do postawienia tego bolidu, który jest dobrą wizytówką dla ich biznesu.

Na autostradzie lepiej złożyć dach, musimy opanować błyskawiczne przyspieszenie, szczególnie na mokrej nawierzchni asfaltu. Jedziemy zgodnie z limitami prędkości, gdyż Katalońskie autostrady posiadają bogate systemy monitorowania, a monitoring wideo lubi śledzić auta marzeń. Natomiast kręte górskie malownicze drogi, są nie lada doznaniem z super twardym zawieszeniem tego auta.

Pozytywną niespodzianką są za to drogi szutrowe. Jadąc do słynnej winnicy, okazało się, że mogę pneumatycznie podnieść zawieszenie i ten sportowy samochód niczym Porsche Cayenne całkiem dobrze radzi sobie w terenie. Z prędkościami dopiero możemy oswoić się na prywatnym torze, bez „speed” limitów.

Circuit de Barcelona-Catalunya – to tor wyścigowy położony w niewielkiej miejscowości Montmeló na północ o ok. 30 km od Barcelony. Tor dla F1 zaczęto budować w roku 1989. Inwestycja została sfinansowana przez Royal Automovil Club de Catalunya, lokalny rząd i radę miasta Montmelo. Duże prędkości wymagają całkowitej koncentracji i skupienia. 200 km/h odczuwamy jak 130 km//h w normalnych autach, ale zabawa zaczyna się po przekroczeniu bariery 300 km/h. Wyjątkowa sztywność Spider zapewnia kierowcy doskonałą kontrolę nad trajektorią samochodu w zakrętach. Dzięki płynnym, aerodynamicznym liniom i charakterystycznemu głębokiemu pulsującym warkotowi wydechu, ten samochód oferuje naprawdę wyjątkowe wrażenia z jazdy.

Ferrari – włoski producent samochodów sportowych. Przedsiębiorstwo założone zostało w 1938 roku przez Enzo Ferrari, od 1947 roku produkuje auta tej marki. Ferrari 458 Italia to samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem wyprodukowany też przez Ferrari. 458 zastąpił Ferrari F430 i został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Zastąpiło go Ferrari 488, które zostało zaprezentowane na Salonie Samochodowym w Genewie w 2015 roku. Natomiast 458 Spider miał swoją premierę na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2011 roku. Ten wariant kabrioletu 458 Italia ma aluminiowy chowany hardtop, który waży 25 kilogramów mniej niż miękki dach, taki jak ten w Ferrari F430 Spider, i można go otworzyć w 14 sekund. Osłona silnika została przeprojektowana, aby pomieścić system składanego dachu.

  • Moc – 562 BHP
  • Przyspieszenie – 3,2 s (0-100 km / h)
  • Zużycie paliwa – 8,4 km / l
  • Moment obrotowy – 540 Nm
  • Prędkość maksymalna – 320 km / h

Idealny dla poszukiwaczy mocnych wrażeń, którzy chcą sprawdzić szybkość w duchu “pełnej krwi” Ferrari! Warto spróbować.

Fot. Adam Białas, dziennikarz i menadżer agencji komunikacji i marketingu w Warszawie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *