Niewiele osób może sobie pozwolić na zakup, kosztującego ponad milion złotych kolekcjonerskiego Ferrari 458 Spider. Podobnie jak wszystkie Ferrari, 458 Italia i Spider należały do kategorii „na zamówienie”. Włoska firma wyprodukowała tylko 1248 takich pojazdów, sprzedając je m.in. Ericowi Claptonowi. Korzystając, z zaproszenia jednej z hiszpańskich firm motoryzacyjnych udało, mi się spędzić kilka dni testując, to słynne auto w słonecznej Katalonii.
Jazda przez ulice Barcelony raczej dostarcza doznań celebryckich, ponieważ auto zwraca uwagę i jest często fotografowane. Kultowy dźwięk silnika powoduje, że nie chcemy włączać muzyki. Nie będziesz miał problemów z parkowaniem, a wręcz przeciwnie w najbardziej zatłoczonych miejscach centrum miasta, parkingowi najlepszych hoteli i restauracji zapraszają do postawienia tego bolidu, który jest dobrą wizytówką dla ich biznesu.
Na autostradzie lepiej złożyć dach, musimy opanować błyskawiczne przyspieszenie, szczególnie na mokrej nawierzchni asfaltu. Jedziemy zgodnie z limitami prędkości, gdyż Katalońskie autostrady posiadają bogate systemy monitorowania, a monitoring wideo lubi śledzić auta marzeń. Natomiast kręte górskie malownicze drogi, są nie lada doznaniem z super twardym zawieszeniem tego auta.
Pozytywną niespodzianką są za to drogi szutrowe. Jadąc do słynnej winnicy, okazało się, że mogę pneumatycznie podnieść zawieszenie i ten sportowy samochód niczym Porsche Cayenne całkiem dobrze radzi sobie w terenie. Z prędkościami dopiero możemy oswoić się na prywatnym torze, bez „speed” limitów.
Circuit de Barcelona-Catalunya – to tor wyścigowy położony w niewielkiej miejscowości Montmeló na północ o ok. 30 km od Barcelony. Tor dla F1 zaczęto budować w roku 1989. Inwestycja została sfinansowana przez Royal Automovil Club de Catalunya, lokalny rząd i radę miasta Montmelo. Duże prędkości wymagają całkowitej koncentracji i skupienia. 200 km/h odczuwamy jak 130 km//h w normalnych autach, ale zabawa zaczyna się po przekroczeniu bariery 300 km/h. Wyjątkowa sztywność Spider zapewnia kierowcy doskonałą kontrolę nad trajektorią samochodu w zakrętach. Dzięki płynnym, aerodynamicznym liniom i charakterystycznemu głębokiemu pulsującym warkotowi wydechu, ten samochód oferuje naprawdę wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Ferrari – włoski producent samochodów sportowych. Przedsiębiorstwo założone zostało w 1938 roku przez Enzo Ferrari, od 1947 roku produkuje auta tej marki. Ferrari 458 Italia to samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem wyprodukowany też przez Ferrari. 458 zastąpił Ferrari F430 i został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Zastąpiło go Ferrari 488, które zostało zaprezentowane na Salonie Samochodowym w Genewie w 2015 roku. Natomiast 458 Spider miał swoją premierę na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2011 roku. Ten wariant kabrioletu 458 Italia ma aluminiowy chowany hardtop, który waży 25 kilogramów mniej niż miękki dach, taki jak ten w Ferrari F430 Spider, i można go otworzyć w 14 sekund. Osłona silnika została przeprojektowana, aby pomieścić system składanego dachu.
- Moc – 562 BHP
- Przyspieszenie – 3,2 s (0-100 km / h)
- Zużycie paliwa – 8,4 km / l
- Moment obrotowy – 540 Nm
- Prędkość maksymalna – 320 km / h
Idealny dla poszukiwaczy mocnych wrażeń, którzy chcą sprawdzić szybkość w duchu “pełnej krwi” Ferrari! Warto spróbować.
Fot. Adam Białas, dziennikarz i menadżer agencji komunikacji i marketingu w Warszawie.