Transport drogowy bazuje przede wszystkim na ciągnikach siodłowych, które wyposażane są w odpowiednie naczepy. Można dopasować je do praktycznie każdego ładunku!
Przewóz ładunków pojazdami członowymi, czyli ciągnikami siodłowymi wraz z naczepami, jest dzisiaj główną metodą transportu samochodowego. Popularne „tiry” mogą wykonać przewóz niemalże każdego typu mienia – zarówno drobnicowego, jak również gabarytowego. Aby dowieźć ładunek do celu, firma transportowa musi dobrać właściwy rodzaj naczepy. Aktualnie producent naczep może zaoferować nie tylko naczepy uniwersalne typu kurtynowego. Do dyspozycji jest także szeroka gama innych typów naczep!
Naczepy kurtynowe
To najczęściej stosowane naczepy do ciągników siodłowych, które nazywane są także naczepami kurtynowymi lub firankami (tzw. curtain). Posiadają boki zabezpieczone plandekami, które umożliwiają łatwy załadunek oraz rozładunek towarów. Takie naczepy stosowane są między innymi do transportu drobnicy w opakowaniach zbiorczych, a także do ładunków umieszczanych na paletach.
Naczepy furgonowe
Naczepy furgonowe to drugi popularny typ naczep samochodowych, które w porównaniu do powyższych naczep kurtynowych zapewniają większą ochronę dla przewożonych wewnątrz ładunków. Ściany takiej naczepy wykonane są z wytrzymałych, sztywnych materiałów, co uniemożliwia dostęp niepowołanych osób do naczepy. Zabezpiecza ona ładunki przed kradzieżą oraz uszkodzeniem.
Naczepy z kontrolowanym i regulowanym poziomem temperatury
W tym przypadku producent naczep – Gniotpol Trailers stosuje specjalne materiały lub urządzenia, które pozwalają na uzyskanie pożądanego poziomu temperatury. Do tych naczep zaliczane są:
- izotermy – naczepy z izolacją, która zabezpiecza towary wrażliwe na niskie i wysokie temperatury
- chłodnie – naczepy wyposażone w agregat chłodniczy, które utrzymują niski poziom temperatury ładunku
Naczepy do przewozu konkretnych typów ładunków
To naczepy, których konstrukcja pozwala na przewóz określonych ładunków, na przykład są to wywrotki do materiałów sypkich, naczepy niskopodwoziowe na maszyny, naczepy z ruchomą podłogą czy też naczepy do przewozu samochodów – autotransportery.