Tworzenie motoryzacyjnego sklepu internetowego – krok po kroku

car-accessories-Art-Automotive-Miami-1024x768

Masz pomysł na biznes w Internecie? To bardzo dobrze! Szereg dostępnych i często darmowych narzędzi umożliwia nam stworzenie ciekawych stron z wieloma funkcjonalnościami. Należy tylko wiedzieć, jak właściwie się za to zabrać i od czego zacząć naszą przygodę z działalnością w sieci.

Jak należy odpowiednio ugryźć ten temat?

Podstawową rzeczą jest wykonanie biznesplanu i wybór naszej specjalności. Zakładając, że otwieramy motoryzacyjny sklep internetowy możemy śmiało przejść do kolejnego punktu, czyli oficjalnego zarejestrowania działalności gospodarczej w urzędzie. Jeśli już wywiążemy się ze wszystkich prawnych zobowiązań, oficjalnie ruszamy z założeniem strony internetowej.

Musimy określić czy jesteśmy w stanie sami założyć sklep internetowy, czy jednak lepiej skorzystać z pomocy specjalistów w tym zakresie. Niezbędny jest również wybór mocnego serwera oraz domeny, w której najlepiej umieścić nazwę naszej firmy. Jeśli okaże się, że jest już niedostępna, możemy tworzyć różne kombinacje (stosowanie myślników, inne rozszerzenie strony itp.). Dalsze prace powinny dotyczyć wyboru grafiki i odpowiedniego umieszczenia treści na naszej witrynie. W przypadku sklepu internetowego jest to szczególnie ważne, aby klient mógł swobodnie się po nim poruszać i bezproblemowo dokonywać zakupów.

Były to punkty niezbędne do samej działalności sklepu. Dalsze działania są opcjonalne i zależne od wysokości przewidzianego budżetu. Jeżeli na start możemy przeznaczyć trochę więcej środków finansowych, powinniśmy pomyśleć o działaniach reklamowych skierowanych do konkretnego klienta. W przypadku sklepu motoryzacyjnego można ogłaszać się na portalach tematycznych lub forach poświęconych konkretnym markom i modelom. Skuteczną strategią jest pozycjonowanie, dzięki któremu nasza internetowa działalność będzie zajmować wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Obie kampanie niewątpliwie zwiększą ruch na stronie, który może zaowocować pierwszymi klientami sklepu.

Jak duże wydatki trzeba ponieść?

Poza kwestiami typowo prawnymi (ZUS, księgowy, prowadzenie konta) na łączną kwotę stworzenia sklepu składają się: serwer i domena, rodzaj oprogramowania oraz wynajęcie firmy lub freelancera do zbudowania strony internetowej. Jeśli działamy na własną rękę i wybieramy darmowy system CMS, np. WordPress, to wydatki są dużo mniejsze i być może uda nam się zamknąć nawet w 50 zł miesięcznie. W odwrotnej sytuacji musimy liczyć się z poniesieniem jednorazowej opłaty, której koszt jest zależny od stopnia zaawansowania prac i wielkości tworzonego sklepu. Można przyjąć, że uśredniona kwota to 200-300 zł oraz stałe kwoty miesięczne.

Nie należy tworzyć wszystkiego jak najmniejszym kosztem. Wybór darmowego serwera czy oszczędzanie na grafice to niekoniecznie dobry pomysł. Lepiej jednorazowo przeznaczyć większą kwotę i być zadowolonym z efektów, niż wyłożyć mniej pieniędzy na sklep, który będzie wymagał ciągłych poprawek i edycji.

Czym wyróżnić nasz sklep motoryzacyjny?

W dobie rozwoju e-handlu ciężko znaleźć odpowiednią niszę. Motoryzacja z pewnością nią nie jest, jednak dzięki trafionym pomysłom niewątpliwie uda się pozyskać grono zaufanych klientów i wybić się na tle konkurencji.

Naturalnym wydaje się dokładna ocena konkurencji oraz skupienie się na ich dobrych i słabszych stronach. Należy porównać kilkadziesiąt sklepów działających w tym segmencie i wyciągnąć właściwe wnioski. Być może nasza działalność będzie mogła zaoferować produkty, których ze świecą szukać w asortymencie naszych rywali. Możemy też postawić na odmienną grafikę. W wielu przypadkach jest to powód decydujący o tym czy klient zostaje na stronie, czy decyduje się zajrzeć do konkurencyjnego sklepu. Ludzie uwielbiają różne promocje i specjalne okazje, dlatego z okazji wystartowania nowej działalności handlowej można zaoferować kilkunastoprocentowy rabat, w zamian za np. polubienie facebookowego profilu sklepu i zaproszenia do niego kilku znajomych. Jest to działanie, dzięki któremu będziemy stopniowo zwiększać naszą bazę klientów.

Nie należy przerażać się ilością konkurencyjnych sklepów, tylko obmyślić właściwą strategię, uzbroić się w cierpliwość oraz poświęcić temu biznesowi czas i uwagę.

Porady zaczerpnięto z artykułu pt. Tworzenie sklepu internetowego, który znajdą Państwo na stronie etworzenie.pl

Jeden komentarz dla wpisu “Tworzenie motoryzacyjnego sklepu internetowego – krok po kroku”

  1. Przy okazji warto zaznaczyć, żeby udać się do księgowego żeby doradził nam sposób w jaki mamy prowadzić warsztat. Czy ma to być ryczałt, czy książka. Nie każdy ma koszty podczas prowadzenia warsztatu inny z kolei, który zaczyna działalność będzie miał sporo faktur do odliczenia (wiadomo, inwestycje itp.). Ja mam firmę w Rybniku, pomaga mi biuro http://www.mrwallet.pl, chętnie popytam ich co i jak jakby ktoś potrzebował.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *