Usługi kosmetyczne: jak przenieść się do nowego salonu i nie stracić Klientek?

Czy nadszedł czas na zmianę scenerii? Przeniesienie materiałów eksploatacyjnych i sprzętu do nowej lokalizacji jest o wiele łatwiejsze niż migracja całej klienteli salonu… Istnieje jednak wiele powodów, dla których klienci mogą nie chcieć przenieść się wraz z Tobą. Kiedy już w pełni zrozumiesz te powody, możesz coś zrobić, aby im przeciwdziałać.

Dlaczego klienci niechętnie odwiedzają salony w nowych lokalizacjach?

1.) Nowe miejsce jest zbyt daleko od starego miejsca.

Klienci wybierają salony w oparciu o wiele czynników, a jednym z nich jest dostępność. Są o wiele bardziej skłonni wybrać salon znajdujący się w pobliżu, niż wybrać jedno z trzech miast. Mnóstwo klientów pójdzie za swoimi ulubionymi profesjonalistami na Księżyc, jeśli to konieczne, albo będą chodzić do nowego salonu tylko temu, że ten ma ten laser frakcyjny urządzenie którego działanie tak im się podoba – ale są raczej wyjątkiem niż regułą.

2.) Twoja nowa lokalizacja nie jest tak imponująca jak stara lokalizacja.

Jeśli zmniejszasz zatrudnienie ze względu na problemy finansowe – jest to przede wszystkim dobre dla ciebie, akceptujesz swoje ograniczenia i próbujesz pracować w ramach swoich środków, aby utrzymać swoją firmę przy życiu! Ale cóż – niektórzy klienci mogą nie lubić nowego miejsca. Zdarza się.

Wszyscy lubimy myśleć, że nasi klienci przychodzą do nas, ponieważ jesteśmy fantastycznymi profesjonalistami i – dla wielu naszych klientów – właśnie tak jest i dlatego odwiedzają nas raz za razem. Jednak niewielka marża klientów jest zawieszona na rzeczach powierzchownych. Potrzebują baru kawowego, sklepionych sufitów i prestiżu, który wiąże się wraz z salonem, który posiadałaś być może do tej pory. Nie zdziw się, jeśli ci klienci nie chcą iść za tobą do mniejszej, mniej luksusowej lokalizacji. Niektórzy klienci traktują priorytetowo te głupie rzeczy.

3.) Niedawno doświadczyłeś (lub stale doświadczasz) znaczących obrotów.

Dla klienta obrót jest postrzegany jako niestabilność i złe zarządzanie. Większość klientów pozostanie tak długo, jak ich wybrani specjaliści będą obecni w firmie, ale zmiana lokalizacji może być dla nich ostatnim gwoździem do trumny.

Klienci lubią spójność.

Poważne zmiany – zwłaszcza w miejscu o wysokim wskaźniku rotacji – wstrząsną ich pewnością tego miejsca i mogą spowodować, że pójdą gdzieś indziej.

4.) Twój salon po prostu nie jest wart przeniesienia.

Wszyscy chcemy myśleć, że nasze salony są absolutnie najlepsze, nasi specjaliści są najbardziej utalentowani, a nasza obsługa klienta nie ma sobie równych. Czasami tak nie jest. Bądź uczciwy wobec siebie w kwestii jakości i oryginalności swojej firmy w porównaniu z konkurencją i zadaj sobie pytanie: „Czy moja firma jest naprawdę na tyle wyjątkowa, aby klienci mogli ją wybierać cały czas bez względu na wszystko?”

Czy klienci są związani z Twoją firmą? Czy „lubią” twoje aktualizacje na Facebooku, zostawiają recenzje, uczestniczą w wydarzeniach w salonie i kierują ludzi do Twojej firmy?

Czas na mały rachunek sumienia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *