W zakresie prawa pracy – co jako menedżer musisz wiedzieć?

Prawo pracy jest skomplikowane i może mieć poważne konsekwencje dla Twojej firmy, jeśli pracownicy nie będą się do niego stosować – z powodu ignorancji lub zaniedbania. Chociaż nie możesz oczekiwać, że wszyscy w Twojej firmie będą ekspertami w zakresie prawa (dlatego powinieneś mieć adwokata na etacie), Twoi menedżerowie powinni być przeszkoleni w zakresie podstaw. W przeciwnym razie narażasz swoją firmę na procesy sądowe.

Chociaż istnieje wiele samouczków i narzędzi, których możesz użyć, aby na bieżąco informować pracowników o ich szkoleniach z zakresu przestrzegania przepisów, istnieją pewne przepisy dotyczące zatrudnienia, które każdy menedżer powinien był zapamiętać ze względu na częste nieporozumienia dotyczące ich zakresu i poważne kary za ich naruszenie.

Oto kilka kluczowych praw, które każdy menedżer musi znać.

Prawo pracy łódź chroni prawo Twoich pracowników do mówienia o warunkach pracy. Oznacza to, że zabranianie lub karanie pracowników za mówienie o ich wynagrodzeniach lub narzekanie na planowanie jest nielegalne.

Dlaczego menedżerowie powinni o tym wiedzieć. Ustawa ta, często uważana za prawo tylko związkowe, dotyczy również Twojego miejsca pracy. Jeśli będziesz chciał kogoś zwolnić na tej podstawie, spodziewaj się, że wtedy firma ponosi koszty sądowe, grzywny i zaległe wynagrodzenie, a wszystko to dlatego, że kierownik nie był zaznajomiony z prawem.

Jak menedżerowie powinni reagować, gdy omawiane są warunki pracy? Kierownicy powinni wspierać swoich pracowników w omawianiu warunków pracy, w tym wynagrodzenia. Oczywiście menedżer nie powinien sam udostępniać informacji, ale pracownicy rozmawiający o tym, jak to jest pracować dla Twojej firmy, nie powinni mieć odwetu.

Ustawa o rodzinnych urlopach zdrowotnych

Większość pracowników i zespołów menedżerskich jest zaznajomiona z urlopem gwarantowanym pracownikom na związanie się z nowym dzieckiem, ale ta ustawa oferuje znacznie więcej. Jeśli jesteś poważnie chory lub członek rodziny jest poważnie chory, możesz kwalifikować się do urlopu. Możesz nawet kwalifikować się do urlopu ojcowskiego w celu umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej.

Dlaczego menedżerowie powinni to wiedzieć? Menedżerowie nie akceptują ani nie odrzucają wniosków, ale powinni wiedzieć, że gdy pracownik firmy zatrudniającej ponad 50 pracowników jest poważnie chory, może on kwalifikować się do ochrony z tego tytułu. I ten pracownik może albo mieć wolne w dużych porcjach lub sporadycznie.

Jak menedżerowie powinni postępować w rozmowach? Kiedy pracownik poinformuje menedżera o poważnej chorobie, która dotknęła jej rodzinę, kierownik powinien poinformować taką osobę, że może być chroniony przez prawo pracy i zachęcić ją do skontaktowania się z działem HR, gdy tylko jest to możliwe.

Ustawa o niepełnosprawnościach

Co to oznacza: Jeśli masz 15 lub więcej pracowników, Twoja firma podlega temu prawu, które chroni osoby niepełnosprawne przed nieuczciwą dyskryminacją. Istnieją dwa bardzo ważne powody, dla których menedżerowie muszą znać ten akt. Po pierwsze, nie możesz dyskryminować kogoś ze względu na niepełnosprawność, a po drugie, musisz pozwolić pracownikowi na „rozsądne usprawnienia”, jeśli jest on niepełnosprawny i potrzebuje dostosowania do wykonywania pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *