Hałas generowany przez AGD – jako producent i sprzedawca możesz temu zaradzić!

Jaka jest pierwsza rzecz, którą robisz wchodząc do pokoju hotelowego po długim i wyczerpującym locie? Może chcesz iść prosto do łóżka? Albo dokończyć prezentację PowerPoint na jutrzejsze spotkanie?

Oprócz pokoju hotelowego, trend mniejszych powierzchni mieszkalnych, otwartych kuchni, coraz gęstszych miast z większą liczbą mieszkań sprawia, że klienci są również bardziej wrażliwi na hałas generowany przez sprzęt AGD. Wyobraź sobie, że właśnie skończyłeś miły posiłek w domu z przyjaciółmi. Kto chce, żeby ich rozmowa po obiedzie była zakłócana przez zmywarkę do naczyń czyszczącą brudne talerze?

W przypadku wszelkiego rodzaju urządzeń gospodarstwa domowego coraz większe znaczenie ma poziom hałasu, a także to, jak brzmią. Producenci zmywarek, pralek, suszarek do bielizny, klimatyzacji… zdają sobie sprawę z tego trendu i mogą wykorzystać dźwięk jako:

  • tożsamość marki

  • przewagę konkurencyjną.

Aby wprowadzić na rynek cichsze produkty, producenci sprzętu AGD mogą zoptymalizować poziom hałasu, a także jakość wytwarzanego dźwięku, a wszystkie renomowane sklepy internetowe agd powinny mieć takie ciche alternatywy w swojej ofercie.

Postępowanie zgodnie z procedurą mocy akustycznej opartej na ISO pozwala na porównanie wartości hałasu między różnymi urządzeniami w sposób absolutny, niezależnie od odległości od obiektu lub środowiska akustycznego, w którym był mierzony. Wartość uzyskana z testu mocy akustycznej ISO jest również tą, która pojawia się na europejskiej etykiecie energetycznej dla sprzętu AGD. Pozwala producentom porównać swój sprzęt z poprzednią generacją lub z konkurencyjnymi markami. A dla użytkownika końcowego gwarantuje, że wybierze najcichszą markę, idąc do sklepu ze sprzętem AGD lub robiąc zakupy w internecie.

Pomiar wartości mocy akustycznej to tylko jedno, ale co by było, gdyby twój główny konkurent właśnie wypuścił nowy model, który jest – zgadnij co – 1 lub 2 dB niższy od twojego? Może to spowodować utratę udziału w rynku i może Cię sporo kosztować.

W jaki sposób upewnisz się, że możesz jeszcze bardziej obniżyć wartość mocy akustycznej zmywarki lub pralki nowej generacji? Stosujesz tylko metodę prób i błędów? Opierając się na Twoich wcześniejszych doświadczeniach z tym, co zadziałało, a co nie? Przez przypadkowe dodanie dużej ilości materiału akustycznego? Nie trzeba dodawać, że ta metoda prób i błędów jest daleka od optymalnej i nie ma gwarancji sukcesu.

Inteligentne strategie mające na celu poprawę poziomu hałasu urządzeń domowych

Na szczęście różne podejścia oparte na testach mogą pomóc obniżyć wartość mocy akustycznej w systematyczny i efektywny czasowo sposób. W ramach strategii możesz zablokować hałas, spróbować znaleźć, skąd pochodzi, a po kilku dalszych szczegółach możesz zrozumieć podstawowe zjawiska.

Zablokuj hałas!

Możesz łatwo zablokować hałas, dodając materiał akustyczny, który wytłumi lub pochłonie hałas, zanim dotrze do pomieszczenia. Zazwyczaj warstwę bitumiczną nakłada się na panele boczne np. pralki lub zmywarki, ale również dodatkowy materiał akustyczny wewnątrz sprzętu może pomóc obniżyć ostateczny poziom hałasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *