Teraz, gdy zdecydowałeś się na założenie bloga, prawdopodobnie spróbujesz określić co chcesz napisać. Może to być trudne dla wielu osób, zwłaszcza jeśli nie ma się żadnego doświadczenia w pisaniu. Nie martw się! Świetną rzeczą dotyczącą blogowania dla Twojej firmy jest to, że masz już całą wiedzę potrzebną do udanego bloga, wystarczy trochę inspiracji i ukierunkowania, aby można było wybrać idealny punkt wyjścia. Najlepszym sposobem na to jest po prostu prześledzić kilka świetnych tematów dla swojej branży – w tym przypadku motoryzacyjnej, aby można było znaleźć tę drobinkę inspiracji, której potrzebujesz.
Więc najpierw sprawdźmy, jak ma blog wyglądać?
Czy zamierzasz oferować porady np. tłumacząc na czym polega naprawa automatycznych skrzyń biegów Poznań? Może to ma być szybki artykuł z sekcją komentarzy? To świetny sposób na dotarcie do klientów i użytkowników i na to, by dać im znać, na co zwracasz uwagę. Czy zamierzasz zaoferować nowości i aktualizacje najnowszych marek i modeli samochodów? To również fantastyczne dla pokazania swojej wiedzy o Twojej branży. Możesz pochylić się w jedną stronę lub zaoferować połączenie obu, jeśli wolisz. Możesz nawet zignorować różne tematy, jeśli nastrój Cię prowadzi w inną stronę.
Przede wszystkim Twój blog jest świetny do pisania o promocjach i sprzedaży w twoim salonie bądź warsztacie. Nie chcesz jednak wypełniać bloga wyłącznie tymi postami i ignorować wszystkie inne treści. Od czasu wygaśnięcia tych promocji posty nie będą działały tak, jak powinny.
Oto kilka pomysłów na posta, które pozwolą utrzymać te informacje:
Auto opinie.
To jest super opcja. To tutaj możesz sprawić, czy Twój blog stoi na dobrej drodze. Wyobraź sobie, że wiele Twoich klientów pyta o pojazd, o którym potrafisz odpowiedź poprzez swój blog własnymi słowami. Możesz to zrobić właśnie na swoim blogu, przeglądając pojazd po jego otrzymaniu. Wiesz, czego klienci szukają, więc wiesz, co sprawdzić. Masz specjalną wiedzę, jakiej nawet najbardziej profesjonalni autorzy czasopism autorów nie mają, kiedy przeglądają pojazdy. Chociaż przeważnie przeanalizują pojazdy, na których przeciętny konsument nie może sobie pozwolić, możesz je przeanalizować i dać im znać, czego naprawdę chcą wiedzieć.
Aktualności i trendy branżowe.
Co teraz się dzieje? Co będzie stanowić etap naszej przyszłości w przemyśle motoryzacyjnym? Wykorzystaj swoją wiedzę wewnętrzną, a nawet szybkie wyszukiwarki Google do inspiracji i podziel się swoimi odkryciami z czytelnikami.
Listy top 10.
Dealerzy samochodów mają wyjątkową zaletę w blogowaniu, ponieważ mają cały przemysł motoryzacyjny do dyspozycji. Oznacza to, że możesz porównywać i kontrastować pojazdy na swoim blogu i tworzyć listy, które są bardzo poczytne.
Pytania, które warto zadać podczas zakupu samochodu.
Zakup nowego samochodu może być zniechęcający. Dlaczego nie zaoferować porady na temat pytań na temat zakupu samochodu? W ten sposób klienci czują się lepiej przygotowani, gdy tylko przejdą przez drzwi twojego salonu. Podobny kontekst można odnieść do warsztatów.
To tylko niektóre ogólne tematy, od jakich można zacząć. Korzystając z tych pomysłów na tematy, możesz rozwinąć je i napisać wiele artykułów.