Nauczanie na odległość a pomoce edukacyjne – jak to połączyć?

Nauczanie zdalne stwarza ogromne możliwości efektywnego uczenia się i współpracy poza salą lekcyjną. Przed zapoznaniem się z różnymi dostępnymi narzędziami online należy pamiętać o następujących kwestiach:

• Należy skupić się na pedagogice i uczeniu się, a nie na technologii.
• Wszystkie narzędzia nadal wymagają umiejętności, doświadczenia i wiedzy nauczyciela.
• Mogą obejmować podejścia i techniki, których normalnie byś nie używał.
• Wybrane narzędzia powinny być zgodne z wszelkimi szkolnymi zasadami e-bezpieczeństwa.

W przypadku uczenia się na odległość istnieją prawdziwe obawy dotyczące samotności, dobrostanu i braku interakcji. Ważne jest, aby znaleźć sposób na utrzymanie kontaktu ze wszystkimi. Możesz to zrobić, prowadząc forum dyskusyjne lub grupę czatową, a także wyposażając uczniów w pomoce edukacyjne z juniora.pl. Jeśli Twoja szkoła ma platformę edukacyjną lub narzędzie do zarządzania nauką, możesz to wykorzystać. Nie ma znaczenia, jaka jest platforma – wpływ ma to, jak z niej korzystasz. Poszukaj sposobów na ustalenie rutyny, która pozwoli każdemu na zorganizowanie się i zaangażowanie. Pamiętaj, aby motywować uczniów. Pisemna opinia może czasem spotkać się z ostrzejszą krytyką niż ustna, więc czy są sposoby na użycie narzędzi wideo? Jak uczniowie mogą przezwyciężyć potencjalne problemy z odpowiadaniem? Jak możesz upewnić się, że nikt nie poczuje się odizolowany w Internecie?

Praca indywidualna i zespołowa

Jednym z najskuteczniejszych sposobów wspierania zdalnego nauczania i uczenia się jest zapewnienie każdemu uczniowi możliwości przedstawienia określonego obszaru tematycznego. Na przykład możesz podzielić obecne obszary nauki i poprosić uczniów, aby nauczyli resztę klasy. Mogą to być osoby lub małe grupy. Możesz poprosić uczniów o zorganizowanie seminarium i włączenie narzędzi online do zaangażowania odbiorców. Mogą na przykład przedstawić krótką, interaktywną prezentację zawierającą kluczowe informacje, a następnie przedstawić wyzwanie online w celu zebrania opinii i oceny zrozumienia.

Można do tego podejść na różne sposoby. Klasa może pewnego dnia spotkać się online, podzielić się swoimi wyzwaniami, a następnie umówić się na spotkanie kilka dni później w celu zbadania wyników. Rola nauczyciela jest kluczowa dla ustalenia i napędzania oczekiwań dotyczących uczenia się. Istnieje jednak ogromna szansa na dalsze otwarcie pracy dla samych uczniów.

Wymagania IT

Poza połączeniem internetowym nie jest wymagany żaden sprzęt ani oprogramowanie. Standardowe narzędzia oprogramowania biurowego są szczególnie skuteczne w zestawianiu pomysłów online i opracowywaniu wspólnych odpowiedzi. Tutaj uczniowie rozwijają umiejętności przydatne w przyszłym życiu zawodowym w tym samym czasie, gdy kończą pracę szkolną.

Skorzystaj z możliwości kreatywnych rozwiązań. Nie pozwól, aby brak znajomości narzędzi lub podejść był przeszkodą w spróbowaniu czegoś nowego – miej pewność, że je wypróbujesz. Zaangażuj także swoich uczniów i poproś o ich sugestie i pomysły. I wreszcie, niech klasy rozmawiają, dzielą się i współpracują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *