Pozycjonowanie — Krótki poradnik czym ono jest, dlaczego warto dbać o seo i jak pozycjonować własną witrynę!

Wiele osób interesuje się pozycjonowaniem własnej witryny i sprawieniem, aby znajdowała się ona wyżej w wynikach wyszukiwania Google, gdy dana osoba będzie szukała informacji na jakiś temat. W rzeczywistości istnieje wiele możliwych działań, które możemy wykonać, aby Google oceniało lepiej naszą stronę i wyświetlało ją wyżej w hierarchii wyników. Dzięki pozycjonowaniu nie musimy zatem zdawać się na “los” czy ocenę Google i samodzielnie działać – wykonywać pewne kroki np. dostosowując do wyszukiwarki naszą stronę lub działając w inny sposób. Poniżej prezentujemy — czym jest pozycjonowanie, dlaczego warto pozycjonować witrynę oraz przedstawiamy najpopularniejsze techniki pozycjonowania.

Czym jest pozycjonowanie ?

Pozycjonowanie to działania, które mają na celu sprawić, aby nasza strona była wyświetlana wyżej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, gdy dana osoba będzie szukała informacji na temat z naszej kategorii. Google ocenia strony na podstawie wielu elementów i wyświetla te, które są najbardziej wartościowe według niej na samej górze listy. Istnieje też wiele sposobów, aby dostosować naszą witrynę nie tylko dla klientów, ale i robotów Gogole, które oceniają ją oraz zwiększyć jej wartość w oczach wyszukiwarki. Dzięki temu będzie ona bardziej polecenia i rekomendowani przez samo Google i umieszczana na wyższych pozycjach w wynikach Google. Pozycjonować możemy każdą stronę — o co obawia się wiele osób, szczególnie prywatnych, blogerów czy posiadających małe witryny. Pozycjonować naszą stronę www możemy zarówno optymalizując ją czy wykonując pewne działania zewnętrznie. Pozycjonowane posiada wiele możliwości o różnym stopniu trudności. Możemy wykonywać je również samodzielnie lub zwrócić się o pomoc np. do agencji marketingowych czy profesjonalistów, którzy zajmują się tego typu działaniami.

Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę?

Wysoka pozycja w Google to bardzo ważna i istotna sprawa. Im wyżej jesteśmy w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób przechodzi na naszą witrynę i korzysta z naszych usług. Tylko kilka pierwszych wyników zbiera większość ruchu internetowego, a pozostałe otrzymują znacznie mniej wejść użytkowników. Witryny umieszczane na kolejnych stronach są już wręcz pomijane i odwiedzane marginalnie. Pierwszym powodem, dla którego zatem warto pozycjonować naszą witrynę to wysoka pozycja i duża ilość wejść na nią. Dzięki temu możemy uzyskać lepszy wynik sprzedaży, jeśli poradzimy sklep, uzyskać więcej fanów, jeśli prowadzimy bloga czy pozyskać więcej klientów, jeśli prowadzimy stronę firmową. Wysoka pozycja w Google to też renoma i zaufanie do marki klientów, gdyż wiele osób ufa Gogle i jego wskazaniom. Tu otrzymasz bezpłatną ofertę pozycjonowania swojej strony WWW https://jazzseo.pl/pozycjonowanie-stron-www

Link Building

Pierwszym — zewnętrznym sposobem pozycjonowania jest link building. To umieszczenie linków od naszej strony na innych stronach w internecie. Mogą być to blogi, fora czy serwisy internetowe. Google ocenia naszą popularność m. in. na podstawie tego, jak wiele innych stron poleca ją swoim użytkownikom. Umieszczając linki do naszej witryny na innych stronach, podpowiadamy Google, że jest ona popularna i często polecana. To jeden z najważniejszych sposobów pozycjonowania od utworzenia wyszukiwarki a wiele agencji czy osób w sieci oferuje wykonanie takiej czynności. Linki możemy umieszczać np. we wpisie zapraszającym na naszą witrynę czy polecając naszą markę. Linkowanie powinniśmy też wykonywać na lepszych jakościowo witrynach, gdyż Google ocenia także jakość linków i to, kto poleca naszą witrynę, a nie tylko ilość linków w sieci.

Teksty seo i formatowanie tekstu

Kolejnym — tym razem wewnętrznym sposobem pozycjonowania jest umieszczanie tekstów seo. Przeważnie na swojej stronie publikujemy treści dostosowane do użytkowników, ale powinny być one także przyjazne dla Google. Aby tak było, możemy zawierać zatem w nich słowa kluczowe czy frazy, pod którymi chcemy być wyszukiwani w sieci. Warto dodawać do treści na stronie słowa kluczowe z danej kategorii tematycznej lub wręcz całe zwroty. Ciekawym sposobem jest również kupowanie od copywriterów czy agencji marketingowych tekstów seo, czyli testów, które zawierają ciekawą treść, ale są już odpowiednio zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki. Dzięki nim dostarczymy czytelnikom ciekawego wpisu, a wyszukiwarce Google informacji o tym, o czym jest nasza witryna. Tekst powinien być również odpowiednio sformatowany, zawierać pogrubienia, wypunktowania i nie może być blokiem tekstu. Google zwraca uwagę na te elementy, gdyż wiele osób próbuje oszukać wyszukiwarkę np. tekstami niskiej jakości.

Optymalizacja witryny — również “mobile”

Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania naszej witryny jest optymalizacja samej strony www. Istnieje kilka elementów, które powinniśmy świadomie i odpowiednio uzupełnić. Pierwszymi możliwościami są uzupełnienie tytułu i opisu strony, które będą widoczne w wynikach wyszukiwania Google. Oprócz opisu witryny warto użyć w nich słowa kluczowe i frazy tematyczne. Strona powinna również szybko się ładować m. in. dzięki używaniu obrazków o niskim rozmiarze, posiadać certyfikat SSL, czy być responsywna – czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. Te wszystkie elementy sprawiają, że Google ocenia lepiej naszą stronę i będzie częściej polecało ją swoim użytkownikom.

A może pozycjonowanie lokalne lub pod wyszukiwanie głosowe?

Jeśli pozycjonujemy już naszą witrynę ogólnie — pod podstawowymi kategoriami, warto rozważyć również pozycjonowanie specjalistyczne, czyli np. lokalne lub pod wyszukiwanie głosowe. Pierwsza opcja to pozycjonowanie naszej witryny pod kątem danego miasta czy lokalizacji. Wpłynie to na wyświetlanie naszej witryny częściej użytkownikom przebywającym w takim miejscu lub osobom szukającym np. usług czy firm w danym mieście. Do działań pozycjonowania lokalnego możemy zaliczyć np. teksty seo z frazami wzbogaconymi o nazwy miast, link building na lokalnych forach czy promowanie wizytówki Google i powiązanie jej z naszą witryną. Drugi typ pozycjonowania, czyli pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe jest dostosowaniem witryny do wyszukiwań głosowych. Wiele osób coraz częściej wyszukuje informacji poprzez głosowe zadanie pytania do mikrofonu. Google ustała wtedy hierarchię wyników w trochę inny sposób niż tradycyjnie. Aby pozycjonować stronę w ten sposób, powinniśmy m. in. umieszczać long taile, czyli całe zwroty lub pytania zamiast pojedynczych słów kluczowych w tekstach seo, dostosować witrynę do urządzeń mobilnych – na których najczęściej zadaje się pytania głosowe, czy podawać wiele konkretnych danych np. produktowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *