Dealer samochodowy XXI wieku – bez marketingu w sieci nie istnieje?

Aby dealerzy samochodowi mogli kierować reklamy na współczesnych konsumentów, muszą stać się tak samo online i cyfrowo świadomi, jak oni. Dzięki stale zmieniającej się branży, takiej jak branża motoryzacyjna, dla dealerów jeszcze ważniejsze jest znalezienie sposobów na sprzedawanie większej ilości samochodów i wyprzedzanie konkurencji – a to jest możliwe dzięki takim właśnie nowoczesnym praktykom.

Marketing cyfrowy w żaden sposób nie jest nową koncepcją. Obecnie na rynku działa cała rzesza dostawców technologii marketingowych, a ponad 60% marketerów wie, że ich firmy zwiększą swoje inwestycje marketingowe – również na rynku motoryzacyjnym. Choć marketing cyfrowy sięga lat 80., od tamtej pory strategie z nim związane przeszły długą drogę, jak to wygląda dzisiaj można zobaczyć choćby zerkając na to, co na stronie http://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/. W 1995 roku było 16 milionów użytkowników Internetu na całym świecie, ale średni czas, jaki użytkownicy Internetu spędzili w Internecie w ciągu 30 minut.

W 2002 roku liczba użytkowników Internetu na świecie wzrosła do 558 milionów, co oznacza wzrost o 38,37,5%. W 2007 r. Narodził się iPhone. Nowe technologiczne wydania całkowicie drastycznie zmieniły cyfrowe zachowania między kupującymi i sprzedającymi. Lata 00’s były także dekadą, w której większość platform społecznościowych została udostępniona publicznie, a oczy dealerów samochodów zaczęły się szerzej otwierać an te perspektywy.

Teraz, użytkownicy internetu w Polsce prawdopodobnie spędzą 11 godzin dziennie w Internecie. Ponadto ponad 67% użytkowników sprawdza swój telefon bez otrzymywania powiadomienia, aby po prostu wyszukiwać w Internecie lub korzystać z różnych aplikacji. Jest więcej użytkowników niż kiedykolwiek wcześniej, którzy używają swoich urządzeń mobilnych do znalezienia nowego samochodu (!). Na kanwie tego jest kilka elementów, które są w stanie umożliwić dealerom zrozumienie całego procesu z punktu widzenia konsumenta i później wykorzystać tę wiedzę w swoich strategiach marketingowych.

To pozwala dealerom wiedzieć co robią Internauci zanim kupią pojazd, czego szukają i gdzie się znajdują. Zastanawiają się:

  • Który samochód jest najlepszy?

  • Czy to jest właściwy model dla mnie?

  • Czy mogę sobie na to pozwolić?

  • Gdzie mam go kupić?

Szukają odpowiedzi na te pytania poprzez dogłębne badania, które są głównie wykonywane na urządzeniach mobilnych, zawężając listę do tylko dwóch marek. Na przykład, w pytaniu, w którym salonie powinienem kupić samochód, kupujący najprawdopodobniej wyszuka w Google “dealer samochodowy [miasto]”. Jeśli Twój salon sprzedaży nie jest jednym z pierwszych rezultatów, które widzi, prawdopodobnie nawet cię nie rozpatrzy.

Czy zatem, jako sprzedawca, możesz skutecznie wykorzystywać marketing cyfrowy i rozumieć te rozterki kupującego, aby przenieść swój biznes na wyższy poziom? Tak! Musisz jednak w pierwszej kolejności przejść sukcesywnie przez proces zwiększania zaawansowania strategii marketingu cyfrowego dealerskiej w porównaniu do konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *