Dacia z fabryczną instalacją Landi Renzo

Instalacja gazowa to wciąż doskonałe rozwiązanie pozwalające znacząco ograniczyć koszty użytkowania samochodu. Warunkiem szybkiego zwrotu inwestycji i komfortu z użytkowania pojazdu jest odpowiednia konfiguracja jednostki napędowej z modułem gazowym. Stąd optymalnym rozwiązaniem są samochody fabrycznie wyposażone w LPG.

Dacia z fabryczną instalacją wystartowała w 2010 roku

Współczesne silniki poprzez skomplikowaną konstrukcję, w tym coraz powszechniejszy wtrysk bezpośredni benzyny, są szczególnie wrażliwe na jakość paliwa. O kulturze pracy na benzynie czy gazie decydują detale, w tym zestrojenie całości. Jednym z pionierów montowania LPG na linii produkcyjnej jest Dacia. Rumuńska marka, szczodrze czerpiąca z doświadczenia Renault, od 2010 roku do dziś ma ofercie popularne modele z LPG. Co ważne, firma współpracuje z jednym z liderów instalacji gazowych – Landi Renzo. Pozwala to na zestrojenie instalacji pod konkretny silnik i model nie tylko w fazie projektowej, ale też po wielu godzinach testów.

Aby zminimalizować ryzyko usterek, silniki wszystkich modeli Dacii z instalacją gazową są odpowiednio wzmacniane w newralgicznych punktach – temperatura spalania gazu jest wyższa niż benzyny. Kolejnym atutem fabrycznej instalacji jest montaż zbiornika w miejscu standardowo przeznaczonym na koło zapasowe. W dobie coraz powszechniejszych zestawów naprawczych ma to sens, zwłaszcza że zbiornik LPG w żadem sposób nie ogranicza możliwości przewozowych, co ma miejsce w autach ze zbiornikami cylindrycznymi. Objętość przestrzeni bagażowej w Dacii zasilanej LPG jest identyczna jak w odpowiedniku z dieslem czy benzyną.

Wtrysk pośredni i turbodoładowaniem

Obecnie na europejskich rynkach w fabryczną instalację LPG wyposażone są takie modele Dacii, jak: Sandero (także Stepway), Logan (również MCV) i Duster. W każdym z nich można zamówić nowoczesny silnik benzynowy o mocy 100 KM, legitymujący się sporym momentem obrotowym – 170 Nm, osiąganym przy 2750 obr.’min. Turbodoładowana jednostka napędowa ma klasyczny wtrysk pośredni, co znacząco wpływa na możliwość współpracy z LPG.

Fabryczne skonfigurowanie silnika benzynowego z instalacją gazową oznacza wiele korzyści dla użytkowników. Poza niskimi kosztami eksploatacji – standardowo zużycie ponad dwukrotnie tańszego gazu jest wyższe niż benzyny o 15-20 procent – liczy się gwarancja. Okres ochronny to 3 lata z ograniczeniem przebiegu do 100 tys. km. Wszystkie modele Dacii z LPG można kupić w Polsce. Zainteresowanym z Mazowsza warto polecić salon Dacia Dyszkiewicz, działający od lat w Konstancinie-Jeziornie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *