Jak zaprojektować dobry e-sklep motoryzacyjny?

28828_01_home_original_1200

Sklepów internetowych stale przybywa. Konkurencja jest bardzo liczna, a każdy szczegół liczy się, jeśli chodzi o pozyskanie klienta. By osiągnąć jak największą sprzedaż, niezbędne jest zaprojektowanie jak najpiękniejszego i najatrakcyjniejszego sklepu internetowego, który przyciągnie nie tylko ofertą sprzedawanych tam produktów, ale także samym wyglądem i funkcjonalnością.

Rozmieszczenie elementów

Poszukując metody na sukces, projektanci bardzo często wprowadzają nowe i nieszablonowe rozwiązania dotyczące rozmieszczenia ważnych elementów oraz ich wyglądu. Wyróżniać się z tłumu trzeba jednak z głową. Najważniejsze funkcjonalności sklepu internetowego to przeglądanie asortymentu, akcja kupna i zapłaty. Jeśli klient będzie miał problem ze znalezieniem i skorzystaniem z którejkolwiek z tych funkcjonalności, opuści naszą stronę szybciej, niż ją znalazł. Istnieje sprawdzony już model sklepu internetowego i nie bójmy się z niego korzystać.

Na górze strony lub w jej lewym rogu powinna znajdować się nazwa i logo firmy, a zaraz pod nią wyraźnie widoczna wyszukiwarka produktów. Spis asortymentu podzielony na kategorię w menu po lewej stronie, a po prawej stronie koszyk klienta wraz z zawartością. Nie można zapomnieć o czytelnym przycisku zakończenia zakupów i przejścia do opcji zapłaty. Miejsce na wszystkie informacje, politykę prywatności i koszty transportu znajduje się w stopce strony. Oczywiście można lekko modyfikować ten szablon, wszystko jednak w granicach rozsądku.

Kolorystyka i grafiki

Klient, który odwiedza nasz sklep, powinien od samego początku wiedzieć, jaki asortyment jest sprzedawany. Poza oczywistym nagłówkiem, trzeba wybrać kolorystykę strony, która jak najbardziej oddaje charakter działalności sklepu. Produkty ekologiczne kojarzą się z zielenią, czekolada z ciepłym brązem, a artykuły miłosne z czerwienią. Nie zawsze jednak jest możliwe określenie takiej barwy. Nie warto bać się bieli i odcieni pochodnych. Tak jak czerń, pasuje do wszystkiego, jednak z racji swojego charakteru, tego drugiego się unika.

Jest jeszcze jeden, bardzo ważny aspekt. Kolorystyka musi być zgodna z firmowym logo, a bardzo często ten element powstaje pierwszy już w trakcie tworzenia firmy. Odwiedzający nas Internauta nie może zostać przytłoczony nadmiarem barw i grafik. Klient potrzebuje trochę wolnej przestrzeni – tak jak w sklepie stacjonarnym. Jedynie w kartach opisujących artykuły, trzeba pamiętać, by zamieścić kilka zdjęć o wysokiej rozdzielczości danego produktu, najlepiej z różnych perspektyw.

Szanujmy czas klienta

Kupujący, który wybiera zakupy poprzez Internet, najczęściej szanuje swój czas i nie chce go poświęcać na długotrwałe dojazdy do sklepu stacjonarnego, chodzenie między półkami i stanie w kolejkach. Wybiera e-commerce, gdyż tak jest mu szybciej i wygodniej. Trzeba o tym pamiętać, projektując sklep internetowy i wybrać technologię, która zapewni najszybsze wczytywanie i obsługę strony.

Z tego samego powodu, nie warto obciążać witryny masą niepotrzebnych grafik i detali. Choć w przypadku urządzeń takich jak pecety, które są podpięte do szybkiego Internetu, nie ma to większego znaczenia, to nie można zapominać o użytkownikach tabletów i smartfonów, a więc i Internetu mobilnego, którego prędkość jest różna. Dla wygody tych klientów, trzeba wybrać również technologię responsywną, dzięki której będzie można zrobić wygodne zakupy zarówno na dużym, jak i małym ekranie. Również z uwagi na oszczędność czasu, warto zrezygnować z procesów rejestracji na stronie.

Tego typu procedury działają na Internautów jak przysłowiowa płachta na byka. Zwłaszcza jeśli płatność za dokonane zakupy jest dokonywana przelewem przed wysłaniem towaru. Stworzenie bazy danych klientów jest ważne, chociażby po to, by w razie potrzeby móc przesłać kod promocyjny lub ewentualne zapytanie o opinię na temat naszych usług. Można jednak te dane gromadzić już w trakcie wypełniania formularza wysyłki i jedynie dodać pole akceptacji użycia danych osobowych w innych celach. Oszczędność czasu przede wszystkim.

Zobacz również inne projekty pięknych sklepów internetowych – może Cię zainspirują?

Jeden komentarz dla wpisu “Jak zaprojektować dobry e-sklep motoryzacyjny?”

  1. Według mnie tak jak w każdym sklepie online liczą się te same zasady. Czyli dobre zaopatrzenie sklepu, dobra obsługa klienta (szczególnie posprzedażowa) oraz ceny. Czytając np. iherb opinie dowiedzieć się można więcej czego oczekują klienci od sklepów wysyłkowych.

Odpowiedz na „ErnestAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *