Budżet, wygląd – na co jeszcze zwrócić uwagę przy wyposażeniu biura?

Meble biurowe są niezbędne jako część całościowego środowiska, w którym pracuje pracownik. Można określić wyposażenie biura jako podstawowe udogodnienie, z którym pracownik ogólnie się identyfikuje. Konieczne jest zapewnienie pracownikowi komfortu, aby zmniejszyć zmęczenie i zagrożenia dla zdrowia, stąd bardzo ważne staje się zapewnienie odpowiedniego rodzaju mebli biurowych. Przy wyborze mebli biurowych należy wziąć pod uwagę kilka czynników.

Budżet

Kwota funduszu dostępna na ten cel w oczywisty sposób wpłynęłaby na wybór, ale jednocześnie należałoby pamiętać o najodpowiedniejszym rodzaju mebli.

Trwałość

Trwałość jest bardzo ważnym czynnikiem. Coraz popularniejsze meble stalowe są trwalsze niż meble wykonane z drewna. Meble również z powierzchnią z tworzywa sztucznego są:

• bardzo trwałe,
• solidne.

Waga

Wybrane meble powinny być lekkie i w razie potrzeby można je łatwo podnosić w celu przemieszczania. W przypadku częstych zmian konieczne jest, aby mebel był lekki.

Możliwość dostosowania

W miarę możliwości meble powinny być przystosowane do różnych zastosowań w biurze. Stąd potrzeba standaryzacji mebli biurowych.

Ryzyko pożarowe

O ile to możliwe, wybrane meble powinny wytrzymać ogień. Mebel powinien być taki, aby w przypadku poddania go działaniu ognia nie uległ zniszczeniu ani całkowitemu spaleniu na popiół.

Wygląd

Dobry wygląd mebli bardzo wzbogaca wygląd biura. Dlatego meble powinny być nie tylko funkcjonalne, ale także mieć przyjemny wygląd. Wygląd wykończenia mebli powinien być taki, aby przyciągał wzrok. Należy unikać błyszczących powierzchni, ponieważ powodują one odblaski i zwiększają uwagę na ten motyw.

Meble biurowe – Rodzaje mebli

W biurze potrzeba wielu rodzajów mebli. Można go sklasyfikować na podstawie celu lub na podstawie wyglądu. Meble klasyfikowane ze względu na przeznaczenie to meble wykonawcze, meble specjalnego przeznaczenia, a meble klasyfikowane na podstawie wyglądu fizycznego to biurka i krzesła.

Biurko jest stanowiskiem pracy pracownika biurowego, wpływając w znacznym stopniu na jego wydajność. Głównym przeznaczeniem biurka jest zapewnienie odpowiedniej przestrzeni do pisania i przetwarzania informacji. Biurko służy również do ustawiania sprzętu do użytku i zapewnia miejsce do przechowywania. Przeciętne biurko to biurko o długości około 150 cm, wysokości 75 cm i szerokości około 70 cm. To jest przeciętne biurko. Te wymiary zapewniają wystarczającą przestrzeń do pracy i wygodne miejsce pracy. Na przykład biurko, na którym znajduje się kserokopiarka, powinno mieć inny rozmiar i kształt w porównaniu z biurkiem, na którym znajduje się gilotyna lub skaner. Biurka tego typu stosowane w naszym kraju to w większości biurka z pojedynczym cokołem o maksymalnym blacie 1,2 m x 75 cm, posiadające 3-4 szuflady z jednej strony biurka. W niektórych biurach dla pracowników biurowych przewidziano podwójne biurka. Niektóre z większych zawierają szereg szuflad z boku, a także w wielu przypadkach po przeciwnej stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *